Πάνος Χαραλάμπους - Amvrakia.Mia: Ξηρομερίτικο πανηγύρι σε ένα αστικό διαμέρισμα του Κολωνακίου

 

Πηγή: https://www.athensvoice.

Ο καλλιτέχνης από την Ακαρνανία σε μια έκθεση αφιερωμένη στο μεγαλείο του τόπου του
Πάνος Χαραλάμπους - Amvrakia.Mia: Παρουσίαση της έκθεσης-εγκατάστασης που παρουσιάζεται στη Citronne Galery.
Αναρωτιέμαι τι σημαίνει «μεταφραστικά» ο τίτλος Amvrakia. Mia. Αν διαβαστεί ντιρέκτ, ναι, αυτή είναι η δική του Αμβρακία-μνήμη, αλλά την ίδια στιγμή (κατά το μάνα είναι μόνο μία!) το όνομα της έκθεσης υποδηλώνει πως η Αμβρακία για τον Πάνο Χαραλάμπους δεν είναι μόνο ο τόπος που τον γέννησε και τον συγκρότησε, αλλά και η γη που συνεχίζει έως σήμερα να τον καθορίζει και να τον αναγεννά. Είτε έτσι, όμως, είτε αλλιώς, ο εκ Ξηρόμερου ορμώμενος εικαστικός, τέκνο του 20ού αιώνα μα ανήσυχη και δημιουργικά παλλόμενη ψυχή έως σήμερα, ποτέ δεν έκρυψε την αγάπη για τον τόπο και τις πολλαπλές σημάνσεις με τις οποίες η (ψυχο)γεωγραφία του είναι χαραγμένη εντός του. Ένα «εντός» διττό, μνήμη εγκεφάλου αλλά και σώματος, ακτινογραφία νου και άκρων, χεριών, ποδιών και κάθε οργάνου του που το φέρει κυτταρικά χαραγμένο, το Ξηρόμερο για τον Χαραλάμπους συνιστά την απόλυτη Σάνγκρι Λα.

Συμβαίνει για χρόνια αλλά συμβαίνει και στη νέα του έκθεση, όπου εν είδει αναδρομής, το Ξηρόμερο αναπαριστάται με μια εγκατάσταση απόλυτα «Προυστική». Εάν η μυρωδιά και η γεύση ενός μπισκότου μαντλέν, κατά τον παππού μας τον κύριο Μαρσέλ, αρκεί για να διακτινίζει κάποιον εσαεί σε ανεξίτηλα εγγεγραμμένα εντός του ψυχισμού του παρελθόντα, το ίδιο συμβαίνει και με τη μυρωδιά του καπνού. Το ταμπάκο, προϊόν-σήμα κατατεθέν του Αγρινίου, ισοδυναμεί στο διηνεκές του Χραλάμπους με το σπάραγμα του γενέθλιου τόπου του. Νομίζω πως κάθε φορά που κάποιος θα ανάβει μπροστά του τσιγάρο, θα του επαναφέρει στη μνήμη τον τόπο και τα… ωραία του

Share on Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

check page rank
.....................................................................................................................