ΛΑ_ΣΥ ΔΕ: Επερωτηση για το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας και τον δρόμο Αγ. Νικόλαος – Λευκάδα.

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


 Συζητήθηκε στο Π.Σ. στις 01/02/2023 η επερώτηση του Νίκου Μωραΐτη περιφερειακού συμβούλου με την ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ για την διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον δρόμο Αγ. Νικόλαος – Λευκάδα και για να επισκευαστεί άμεσα το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας.

Κάνουμε γνωστό ότι δεν δόθηκε καμία συγκεκριμένη απάντηση από την Περιφερειακή Αρχή και με την παρέμβαση του ο κ. Περιφερειάρχης επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για να επισκευαστεί άμεσα το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας και κάλεσε τις παρατάξεις να διεκδικήσουμε όλοι μαζί την χρηματοδότηση του έργου.

Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ έκανε καθαρό ότι δεν συμμετέχει και κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να διεκδικήσουν δυναμικά λύσεις στο μεγάλο και οξυμένο πρόβλημα του οδικού δίκτυου Πλαγίας – Πογωνίας.


Ακολουθεί αναλυτικά η επερώτηση και το ηχητικό:


https://www.youtube.com/watch?v=VSk8B0qf158



ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ



ΘΕΜΑ: Να μη διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στον δρόμο Αγ. Νικόλαος – Λευκάδα και να επισκευαστεί άμεσα το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας



Για την εκτέλεση εργασιών με χρήση εκρηκτικών, του έργου "Κατασκευή - αναβάθμιση οδικής σύνδεσης πόλης Λευκάδας - με τον οδικό άξονα Άκτιο - Δυτικός άξονας και κατασκευή νέου αγωγού ύδρευσης Λευκάδας στα εμπλεκόμενα τμήματα", από την εταιρεία "ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ", η ΕΥΔΕ Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίων Νήσων αποφάσισε διακοπή της κυκλοφορίας από τις 9.30-12.30 και 15.30-18.30 (σύνολο 6 ώρες).



Η εναλλακτική διαδρομή μέσω της σύνδεσης του οδικού δικτύου Πλαγίας - Πογωνίας, για αυτές τις ώρες, έχει τα χαρακτηριστικά αγροτικής οδού, ιδιαίτερης στενότητας και επικινδυνότητας. Η επικινδυνότητα αυξάνεται και λόγω της αδυναμίας κίνησης στην εναλλακτική διαδρομή οποιουδήποτε άλλου οχήματος πέραν επιβατηγού αυτοκινήτου και δεν μπορούν να διέλθουν, με ασφάλεια, δύο επιβατηγά μαζί και θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων και πιθανόν και επικίνδυνες καταστάσεις.



Το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας, έχει διαφημιστεί ως μεγάλο έργο σε κάθε προεκλογική περίοδο, αλλά παραμένει στα χαρτιά με αποτέλεσμα και με βάση την επιβάρυνση από την σύνδεση της Λευκάδας μέσω αυτού του δικτύου να δημιουργεί επιπρόσθετα πρόβλημα στην ήδη τραγική κατάσταση που υπάρχει σήμερα.



Το συγκεκριμένο επαρχιακό δίκτυο συνολικού μήκους πάνω των 20 χιλιομέτρων , έχει κατασκευαστεί με προχειρότητα πριν από πολλά χρόνια, χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές τεχνικών έργων - τάφρων απορροής όμβριων υδάτων, πλάτος δρόμου κτλ, ιδιαίτερα καθώς πλέον θα εξυπηρετεί βαρέα οχήματα, πράγμα που θα έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση αυτών των βαρέων οχημάτων να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ήδη κατεστραμμένο επαρχιακό δίκτυο.



Σε πολλά σημεία να έχουν φύγει ολόκληρα τμήματα της ασφάλτου και υπάρχουν μεγάλες λακκούβες στο σύνολο του επαρχιακού δικτύου, όπως επίσης σε πολλά σημεία έχει υποστεί σοβαρή διάβρωση και καθίζηση το οδόστρωμα.



Η εγκεκριμένη, και από το ίδιο το Υπουργείο, μελέτη, με ημερομηνία Δεκεμβρίου 2020 (Απόφαση ΕΥΔΕ 138070/ 22/12/2020), με σαφήνεια διευκρινίζει ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να διασφαλίζει ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση, ή σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις να υπάρχει ένα ρεύμα κυκλοφορίας και να γίνεται εναλλάξ το πέρασμα των αυτοκινήτων, με φωτεινούς σηματοδότες. Επίσης, στην Τεχνική Περιγραφή του έργου κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, περιγράφεται ότι ο ανάδοχος οφείλει να πάρει τα κατάλληλα μέτρα κατά την εκτέλεση των εργασιών, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων. Αυτές οι υποχρεώσεις του αναδόχου αναγράφονται και σε άλλα έγγραφα.



Με βάση τις παραπάνω εξελίξεις πολλά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στη μετακίνηση κατοίκων και εργαζομένων από την Αιτωλοακαρνανία και τις γύρω περιοχές που πρέπει να μετακινούνται καθημερινά προς τη Λευκάδα.



Όλα αυτά συμβαίνουν, ώστε με τις πλάτες της κυβέρνησης να μην υλοποιηθεί η σύμβαση μεταξύ του αναδόχου, της «ΑΚΤΩΡ ΑΕ» και της κυβέρνησης που επέβαλε στην εταιρία την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων, όπου με δική της ευθύνη έπρεπε να βρει τεχνικά εφικτή λύση.



Επίσης Την κύρια ευθύνη γι’ αυτήν την απαράδεκτη και επικίνδυνη κατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου Πλαγίας – Πογωνίας που καθημερινά ταλαιπωρεί οδηγούς και κατοίκους, έχουν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις όπως και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, που με την πολιτική τους απαξιώνουν και καταδικάζουν σε μαρασμό και αυτή την περιοχή.



Ευθύνες όμως έχει και Δημοτική και Περιφερειακή Διοίκηση που χρόνια τώρα αποδέχονται αυτή την πολιτική και δεν διεκδικούν τα αναγκαία κονδύλια για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων, καθώς η εξάλειψη των παραπάνω προβλημάτων θα βοηθούσαν στην αποκατάσταση ομαλών συνθηκών στη συγκοινωνία της περιοχής.



Επερωτώνται ο κ. Περιφερειάρχης και ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης;



  • Σε τι ενέργειες θα προβούν για την άμεση συντήρηση και επισκευή του  οδικού δικτύου Πλαγίας – Πογωνίας για να γίνει ασφαλής και προσβάσιμος και για την αποφυγή ατυχημάτων που υπάρχει ορατός κίνδυνος

  • Να μη συνεχιστεί η διακοπή της κυκλοφορίας που δεν προβλέπεται ούτε από τη Σύμβαση ούτε από την Τεχνική Περιγραφή του έργου.

  • Να εκτελεστεί το έργο σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη και να μη διαταραχθεί η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων».





ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ



https://www.youtube.com/watch?v=VSk8B0qf158










ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ



ΘΕΜΑ: Να μη διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στον δρόμο Αγ. Νικόλαος – Λευκάδα και να επισκευαστεί άμεσα το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας



Για την εκτέλεση εργασιών με χρήση εκρηκτικών, του έργου "Κατασκευή - αναβάθμιση οδικής σύνδεσης πόλης Λευκάδας - με τον οδικό άξονα Άκτιο - Δυτικός άξονας και κατασκευή νέου αγωγού ύδρευσης Λευκάδας στα εμπλεκόμενα τμήματα", από την εταιρεία "ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ", η ΕΥΔΕ Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίων Νήσων αποφάσισε διακοπή της κυκλοφορίας από τις 9.30-12.30 και 15.30-18.30 (σύνολο 6 ώρες).



Η εναλλακτική διαδρομή μέσω της σύνδεσης του οδικού δικτύου Πλαγίας - Πογωνίας, για αυτές τις ώρες, έχει τα χαρακτηριστικά αγροτικής οδού, ιδιαίτερης στενότητας και επικινδυνότητας. Η επικινδυνότητα αυξάνεται και λόγω της αδυναμίας κίνησης στην εναλλακτική διαδρομή οποιουδήποτε άλλου οχήματος πέραν επιβατηγού αυτοκινήτου και δεν μπορούν να διέλθουν, με ασφάλεια, δύο επιβατηγά μαζί και θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων και πιθανόν και επικίνδυνες καταστάσεις.



Το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας, έχει διαφημιστεί ως μεγάλο έργο σε κάθε προεκλογική περίοδο, αλλά παραμένει στα χαρτιά με αποτέλεσμα και με βάση την επιβάρυνση από την σύνδεση της Λευκάδας μέσω αυτού του δικτύου να δημιουργεί επιπρόσθετα πρόβλημα στην ήδη τραγική κατάσταση που υπάρχει σήμερα.



Το συγκεκριμένο επαρχιακό δίκτυο συνολικού μήκους πάνω των 20 χιλιομέτρων , έχει κατασκευαστεί με προχειρότητα πριν από πολλά χρόνια, χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές τεχνικών έργων - τάφρων απορροής όμβριων υδάτων, πλάτος δρόμου κτλ, ιδιαίτερα καθώς πλέον θα εξυπηρετεί βαρέα οχήματα, πράγμα που θα έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση αυτών των βαρέων οχημάτων να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ήδη κατεστραμμένο επαρχιακό δίκτυο.



Σε πολλά σημεία να έχουν φύγει ολόκληρα τμήματα της ασφάλτου και υπάρχουν μεγάλες λακκούβες στο σύνολο του επαρχιακού δικτύου, όπως επίσης σε πολλά σημεία έχει υποστεί σοβαρή διάβρωση και καθίζηση το οδόστρωμα.



Η εγκεκριμένη, και από το ίδιο το Υπουργείο, μελέτη, με ημερομηνία Δεκεμβρίου 2020 (Απόφαση ΕΥΔΕ 138070/ 22/12/2020), με σαφήνεια διευκρινίζει ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να διασφαλίζει ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση, ή σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις να υπάρχει ένα ρεύμα κυκλοφορίας και να γίνεται εναλλάξ το πέρασμα των αυτοκινήτων, με φωτεινούς σηματοδότες. Επίσης, στην Τεχνική Περιγραφή του έργου κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, περιγράφεται ότι ο ανάδοχος οφείλει να πάρει τα κατάλληλα μέτρα κατά την εκτέλεση των εργασιών, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων. Αυτές οι υποχρεώσεις του αναδόχου αναγράφονται και σε άλλα έγγραφα.



Με βάση τις παραπάνω εξελίξεις πολλά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στη μετακίνηση κατοίκων και εργαζομένων από την Αιτωλοακαρνανία και τις γύρω περιοχές που πρέπει να μετακινούνται καθημερινά προς τη Λευκάδα.



Όλα αυτά συμβαίνουν, ώστε με τις πλάτες της κυβέρνησης να μην υλοποιηθεί η σύμβαση μεταξύ του αναδόχου, της «ΑΚΤΩΡ ΑΕ» και της κυβέρνησης που επέβαλε στην εταιρία την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων, όπου με δική της ευθύνη έπρεπε να βρει τεχνικά εφικτή λύση.



Επίσης Την κύρια ευθύνη γι’ αυτήν την απαράδεκτη και επικίνδυνη κατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου Πλαγίας – Πογωνίας που καθημερινά ταλαιπωρεί οδηγούς και κατοίκους, έχουν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις όπως και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, που με την πολιτική τους απαξιώνουν και καταδικάζουν σε μαρασμό και αυτή την περιοχή.



Ευθύνες όμως έχει και Δημοτική και Περιφερειακή Διοίκηση που χρόνια τώρα αποδέχονται αυτή την πολιτική και δεν διεκδικούν τα αναγκαία κονδύλια για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων, καθώς η εξάλειψη των παραπάνω προβλημάτων θα βοηθούσαν στην αποκατάσταση ομαλών συνθηκών στη συγκοινωνία της περιοχής.



Επερωτώνται ο κ. Περιφερειάρχης και ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης;



  • Σε τι ενέργειες θα προβούν για την άμεση συντήρηση και επισκευή του  οδικού δικτύου Πλαγίας – Πογωνίας για να γίνει ασφαλής και προσβάσιμος και για την αποφυγή ατυχημάτων που υπάρχει ορατός κίνδυνος

  • Να μη συνεχιστεί η διακοπή της κυκλοφορίας που δεν προβλέπεται ούτε από τη Σύμβαση ούτε από την Τεχνική Περιγραφή του έργου.

  • Να εκτελεστεί το έργο σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη και να μη διαταραχθεί η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων».





ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ



Share on Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

check page rank
.....................................................................................................................