ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΟΥ-ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ- Γράφει ο Άρης Μπιτσώρης

 




ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ  

ΤΟΥ  ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΟΥ-ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟΥ 

ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ


Δεύτερη περιήγηση: Ζάβιτσα (Αρχοντοχώρι)

πάνω στα Ακαρνανικά, τα δύσβατα, τα όρη.


Τοπίο Ξηρομερίτικο με ριζιμιά λιθάρια

το περπατάνε μοναχά όσοι είναι παλικάρια.


Και πράγματι ήταν το γκρουπ πολύ βελτιωμένο 

δείτε στο φωτορεπορτάζ πού ήταν σκαρφαλωμένο.


Πολυπληθές, πλαισιώθηκε με Αρχοντοομάδα

στο σύνολο τα άτομα πάνω από τριαντάδα.


Φιλόξενη υποδοχή, όλα μελετημένα 

άριστα όλα ο πρόεδρος τα ’χε σχεδιασμένα.


Δίπλα του απ’ το Σύλλογο είχε άξιους συνεργάτες

αλλά και οι συγχωριανοί ήταν συμπαραστάτες.


Πρόεδρος πανταχού παρών σε όλα τα πεδία

αποτελεί παράδειγμα για την Ακαρνανία.


Ξεκίνησε η ξενάγηση με πρώτο απ’ τα μνημεία 

τη Ζωοδόχο την Πηγή, πολύ παλιά εκκλησία.


Μεταβυζαντινός ναός, ο διάκοσμος σπουδαίος

οι αγιογραφίες του σου προκαλούνε δέος.


Μετά το δρόμο πήραμε που στο Καστρί οδηγούσε

στη διαδρομή μοσχοβολιά ρίγανης μας μεθούσε.


Στου κάστρου, όμως, την κορυφή, άθλος ήταν ν’ ανέβεις

μα αποζημιώνεσαι, στη Δύση αγναντεύεις


του Ιονίου τα Νησιά σε θάλασσα γαλάζια

πατάει φρένο η κούραση κι η ευεξία γκάζια.


Το Κάστρο (Προαμυντήριο ήταν της Αλυζίας)

κοσμούν έργα  Λυσίππειας, φίνας, τεχνοτροπίας.


Σε ανάγλυφο ο Ασκληπιός και η κόρη του Υγεία 

κι η  Αθηνά πλάι στον Ερμή (μήπως τον Άρη ή  Δία;).


Σε μια στιγμή βρεθήκαμε στην κεντρική την Πύλη

με φύλακα τον Ηρακλή, αγαπητοί μου φίλοι.


Μα έλειπε ο Ηρακλής, τον είχαν απαγάγει 

πριν χρόνια αρχαιοκάπηλοι τον έχουνε εξάγει.


Και τότε μας κυρίευσε θυμός, οργή και θλίψη 

το κράτος τα μνημεία μας τα ’χει εγκαταλείψει.


Για την αρχαία κληρονομιά μιλούν απ’ τα μπαλκόνια

γραμμένη, όμως, την έχουνε βαθιά στα παντελόνια.


Σε όλο το Ξηρόμερο οι αρχαίες πόλεις πλήθος

και πρώτοι οι αρχαιόσυλοι, σ’ επίσκεψη, ως συνήθως.


Άρα το χρέος πρέπει εμείς να το επωμιστούμε 

φύση και ιστορία αλλιώς όλα θα πουληθούνε.


Το επόμενό μας ραντεβού σε άλλη γωνιά του τόπου

περιήγηση οδοιπορική, ξενάγηση επιτόπου.


Θα μας ειδοποιήσουνε από το προεδρείο 

και ο καθένας από μας ας φέρει κι άλλους δύο.


Εκτός από τους φίλους μου εγώ φέρνω το σκύλο 

τον έκανα περιηγητή, οικολογίας φίλο.


Μάλιστα κάποιος του ’δωσε   τ’ όνομα εκδρομόσκυλο

κι άλλος με στεναχώρησε, το είπε οικολύσκυλο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: 
Κωνσταντίνα Τασούλη
Γιάννης Ρουσόπουλος
Σπύρος Μπενέκος

Share on Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

check page rank
.....................................................................................................................