Μπαμπίνης .....Θύμησες


Του Βασίλη Πανάκια

Ο πατέρας μου , ο παπά-Γιάννης Πανάκιας, εφημέριος για πάρα -πολλά χρόνια στον Αγ. Νικόλαο Μπαμπίνης (17 ολόκληρα χρόνια μέχρι την άνοιξη του 67), είχε στην ευθύνη του και τα γύρω απ το χωριό, ξωκλήσια και το μοναστήρι του Αη Γιώργη της ΠΟΡΤΑΣ. Μόλις πέρναγε το Πάσχα κι η άνοιξη ήταν στο φόρτε της ..μέχρι την αρχή του φθινοπώρου...κάποιοι συγχωριανοί ή και κάτοικοι κοντινών χωριών, συνήθιζαν να κάνουν τάματα και λειτουργίες κυρίως στον Αη Γιώργη. Μόλις άρχισα και καταλάβαινα τον εαυτό μου..7-8 χρονών, η χαρά μου ήταν μεγάλη που μ έπαιρνε μαζί του σαν παπαδάκι ή και αργότερα σαν ψευτο- ψαλτάκο και κυρίως σαν αναγνώστη...ΜΠΟΡΩ να γράφω ατέλειωτες ώρες ..και να εξιστορώ ιστορίες με επίκεντρο την προετοιμασία, το..ταξίδι!! με τ άλογα, τα φαγοπότια , τις λειτουργίες και την μελαγχολία της επιστροφής. Περίεργος ως παιδί και αρκετά ..διαβασμένος για την ηλικία μου..άκουγα ιστορίες για τα αρχαία της ΠΟΡΤΑΣ, για το μοναστήρι και το ρόλο του στην Τουρκοκρατία, αλλά και τη σημασία του στην επανάσταση του γένους το 1821.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΗ ΓΙΩΡΓΗ, γεμάτος τοιχογραφίες ιδιαίτερης ομορφιάς και ιστορικής αξίας, διέθετε εκτός των άλλων και το τέμπλο του , που πρέπει να ήταν το ίδιο ίσως κι από κτίσεως...ΩΣ ΙΕΡΟΠΑΙΔΟ , ο χώρος που στεκόμουν ήταν η αριστερή πλευρά του ιερού, όπου η προσκομιδή και η αριστερή όπως βλέπουν οι εκκλησιαζόμουν πόρτα..Η ΕΚΠΛΗΞΗ ΜΟΥ ..ΛΟΙΠΟΝ ΗΤΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΤΑΝ παρατηρώντας , διάφορα σχήματα ή και γρατσουνίσματα που κατά καιρούς κάποιοι έκαναν, διέκρινα μια γραφή (από κάποιο ανεξίτηλο υλικό) με το όνομα του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ.., σε ακανόνιστο και θα έλεγα με προσπάθεια καλλιγράφησες υπογραφής...Ο πατέρας μου το είδε κι αυτός και μου είπε πως όπως είχε ακούσει , αρκετές φορές ο ήρωας επισκέπτονταν το μοναστήρι..δεν ήταν σίγουρος ότι είχε κρυφτεί και νοσηλευτεί κι 'ολας σ αυτό..ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΙΝΑ μέχρι που φύγαμε απ το χωριό ..ξανάβλεπα την υπογραφή...Όταν μάλιστα άρχισα και διάβαζα βιβλία ιστορικών της επανάστασης (μεγάλη μου αδυναμία) σε κάποιο απ αυτά (μάλλον του ΦΩΤΙΑΔΗ), είδα χειρόγραφο με την υπογραφή του Καραΐσκάκη...μου φάνηκε ίδια...και πιστεύω πως ήταν ίδια...και φυσικά διηγούμαι το γεγονός μέχρι σήμερα...ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥΣ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΑΗ ΓΙΩΡΓΗ ...ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ..ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΓΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΕΣ ΤΟΥ...
(Σημειώνω όμως και την λύπη μου γιατί μετά από πολλά χρόνια..καλεσμένος του Σπύρου Μπενέκου και της οικογένειάς του...ανέβηκα στο μοναστήρι..όμως εκτός απ την κατάνυξη..την φιλοξενία..τους και αρκετούς φίλους-γνωστούς που είδα, διαπίστωσα..ότι η ανακαίνιση;;του Ναού άγγιζε τα όρια της βεβήλωσης..με αντικατάσταση του τέμπλου ..αλλά και μεγάλη μάλλον καταστροφή των τοιχογραφιών..άρα και την εξαφάνιση ιστορικών στοιχείων)...

Share on Google Plus

1 σχόλια:

  1. Ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΠΕΝΕΚΟΣ...ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΦΙΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΟΣ..βρίσκει συνέχεια τρόπους να με συγκινεί ..να με γυρίζει πίσω ...ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και μια Αγκαλιά φιλίας κι εκτίμησης...ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΠΥΡΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

check page rank
.....................................................................................................................