Ποιός, εν τέλει, είναι ο ρόλος των Πολιτιστικών Συλλόγων ; Γράφει -Σχολιάζει ο Θωμάς Μπαμπαρούσης

 

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΑΜΠΙΝΗΣ

ΜΠΑΜΠΙΝΗ: Η Ιστορική ΠΑΤΟΖΑ του Γεωργίου(Μπαρμπα Γάκια )Τασούλη πήρε τη θέση της στο λαογραφικό μουσείο


Ποιος είναι, τελικά, ο ρόλος και ο σκοπός ύπαρξης των Πολιτιστικών Συλλόγων ; Σίγουρα δεν είναι η λειτουργία τους ως  ''εκλογικό δεκανίκι'' του Προέδρου του χωριού και του Δημάρχου, που  ''εξαγοράζουν''  την απήχηση   και επιρροή τους, στα ανυποψίαστα, ή αδιάφορα  πολλές φορές μέλη και φίλους του κάθε Συλλόγου, με ευτελείς χρηματοδοτικές ενισχύσεις. 

Ούτε ο ρόλος και ο σκοπός ύπαρξής τους  εξαντλείται στα καλοκαιρινά πανηγύρια και στις ετήσιες εκδρομές. Ασφαλώς, χρειάζονται και αυτά, αλλά δεν  είναι αρκετά και δεν μπορεί κάποιος Σύλλογος να περιορίζεται μόνον σε αυτά. Εάν κάτι τέτοιο συμβαίνει, αυτός ο Σύλλογος θα αφήσει αρνητικό ιστορικό αποτύπωμα.

Ένας ''μοντέρνος'' και προσαρμοσμένος στις σημερινές πολιτιστικές και κοινωνικές ανάγκες Πολιτιστικός Σύλλογος  είναι πολύ πιο επιδραστικός στα τεκταινόμενα κάθε τόπου.

Διαβάζοντας στο ΜΠΑΜΙΝΗ ΙΝ για την δωρεά της οικογένειας Τασούλη μιας αλωνιστικής Μηχανής, δεν μπορώ να μη συγχαρώ τους δωρητές, όσο και όσους συνετέλεσαν για να γίνει η Μηχανή αυτή έκθεμα στο Λαογραφικό Μουσείο Μπαμπίνης.

Κατά το ήμισυ Μπαμπινιώτης (καταγωγή της μητέρας μου) αισθάνομαι ιδιαίτερα χαρούμενος, που οι κάτοικοι του γειτονικού χωριού διακατέχονται από μια ευρύτητα σκέψης, σε σχέση και σε σύγκριση με άλλα χωριά του Ξηρομέρου- του δικού μου μη εξαιρουμένου - και τιμούν τους δικούς τους ανθρώπους, παρακάμπτοντας κομματικά, ή άλλα ''πάθη και αδυναμίες''.

Δεν  είναι τυχαίο ότι η Μπαμπίνη, ένα μικρό χωριό έχει καταφέρει να διατηρεί ένα αξιοζήλευτο λαογραφικό Μουσείο, που όμοιό του δεν υπάρχει στο Ξηρόμερο. Δεν είναι τυχαίο, επίσης, ότι ο Πολιτιστικός Σύλλογος οργανώνει, κατά καιρούς,  πνευματικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως αυτή με την συμμετοχή του καθηγητή κ. Μπαμπινιώτη και άλλων εξαίρετων επιστημόνων.

Θα έλεγα, χωρίς δισταγμό και προκατάληψη, ότι ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μπαμπίνης βρίσκεται μερικά βήματα μπροστά από άλλους Συλλόγους της περιοχής και δείχνει το δρόμο, που πρέπει και άλλοι Σύλλογοι να ακολουθήσουν, αφήνοντας πίσω την παροχή Υπηρεσιών σε Προέδρους και Δημάρχους.

Θα ήταν ίσως άδικο να μην μνημονεύσω και τις σπουδαίες δράσεις του Πολιτιστικού Συλλόγου των Χρυσοβιτσάνων, που σε ετήσια βάση διοργανώνει υπό την καθοδήγηση του  τ. Προέδρου Εφετών κ. Σάββα συνέδρια με επίκαιρα  και ενδιαφέροντα θέματα και προβαίνει σε εκδόσεις βιβλίων και σε σταθερή βάση στην έκδοση και κυκλοφορία της Εφημερίδας ''Χρυσοβιτσάνικα Νέα''.

Λυπάμαι, που δεν μπορώ να είμαι το ίδιο υπερήφανος για τον Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού μου, που μοιάζει να ανήκει στους ''άλλους'' Συλλόγους....

Να τι γράφει το ΜΠΑΜΠΙΝΗ ΙΝ

Μετά από συντονισμένη επιχείρηση της οικογένειας του αείμνηστου Γεωργίου (μπάρμπα Γάκια ) Τασούλη, αλλά και συγχωριανών μας, η αλωνιστική του μηχανή (πατόζα) παραδόθηκε στο Λαογραφικό Μουσείο Μπαμπίνης. 


Προηγήθηκε επισκευή της, με δαπάνη της οικογενείας του, προς αποκατάσταση των ζημιών που έπαθε από την πυρκαγιά του 2007. 

Η οικογένεια ευχαριστεί τους τεχνίτες Σωτήριο Κοκκινάριο (Φυτείες), ο οποίος επιμελήθηκε την αντικατάσταση των ελαστικών, τον Κωνσταντίνο Βότση (Μαχαιρά), που επιμελήθηκε την αποκατάσταση των ζημιών του αμαξώματος, τον ελαιοχρωματιστή Κωνσταντίνο Μαλή (Αγρίνιο), τον Γεώργιο Μήτσιο (Φυτείες),καθώς και τον Ευστάθιο Ζαρκαδούλα για την συνεισφορά τους.

Επίσης ευχαριστεί το συγχωριανό μας Σπύρο Ηγούμενο, ο οποίος συμμετείχε ενεργά στην επιχείρηση μεταφοράς της με το τρακτέρ του, καθώς και τον Σπύρο Μπενέκο που κατέγραψε με το φακό του τη μεταφορά.

 Οι εργασίες για την ολοκλήρωση της τοποθέτησής της θα συνεχιστούν, όπως και η κατασκευή στεγάστρου με δαπάνη της κόρης του Κωνσταντίνας και του γαμπρού του Γεωργίου Γρίνου. 


Share on Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

check page rank
.....................................................................................................................