ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
–ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ
ΤΩΝ ΒΛΑΧΟΦΩΝΩΝ-ΡΙΜΕΝΙΚΩΝ ΧΩΡΙΩΝ
ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Εμείς,
οι πρόεδροι των βλαχόφωνων – ριμένικων
Κοινοτήτων της Ακαρνανίας, καθώς και
οι Πρόεδροι των Πολιτιστικών συλλόγων
ως εκπρόσωποι όλων των βλαχόφωνων –
Ριμένων κατοίκων τους
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ
ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ
ως
επιστημονικώς, γλωσσικώς, λαογραφικώς
και γενετικώς απαράδεκτες τις θεωρίες
για τους προγόνους μας που με εμμονή
συνεχίζει να αναπτύσσει από το 2014 και
στο νέο του βιβλίο υπό τον τίτλο
«Αρβανιτόβλαχοι (Καραγκούνηδες) της
Ακαρνανίας , από τον μύθο στην
πραγματικότητα» ο συγγραφέας του
κ. Αντώνης Βασιλείου.
Συγκεκριμένα,
με βάση τα επιστημονικώς άρτια συγγράμματα
–βιβλία ακαδημαϊκών, ειδικών
καθηγητών και επιστημόνων χαρακτηρίζομε
ως παραδοξολογίες» και εθνικώς
επικίνδυνες τις θεωρίες του κ.
Βασιλείου, ως βίαιη και ανιστόρητη τη
διαστρέβλωση της πραγματικότητας
και ως προσπάθεια διαιώνισης οικτρών
πλανών και ύβρεων κατά των προγόνων
μας.
Ειδικότερα,
διαμαρτυρόμαστε και καταγγέλλουμε:
-
Πρώτον, ότι υπάρχουν «Καραγκούνηδες» στην Ακαρνανία.
Δεν
υπάρχουν Καραγκούνηδες στην Ακαρνανία.
Υπάρχουν μόνο Ριμένοι, Αρμάνοι, Ρωμιοί,
όπως αυτοαποκαλούμαστε (αυτό επισημαίνεται
και από τον Βάιγκαντ!), ενώ ο χαρακτηρισμός
«Καραγκούνης» έχει δοθεί, από μέγιστη
πλάνη, από τους άλλους!
-
Δεύτερον, ότι οι Ριμένοι (Αρμάνοι – Ρωμιοί) της Ακαρνανίας έχουν σχέση με τους Καραγκούνηδες της Θεσσαλίας. Ουδεμία σχέση υπάρχει.
-
Τρίτον, ότι τα μέλη της ομάδας αυτής της Ακαρνανίας κατοικούν μόνιμα εδώ και αιώνες και απομονωμένα από όλες τις άλλες βλαχόφωνες γλωσσικές ομάδες.
- Οι Ριμένοι της Ακαρνανίας κατοικούν μόνιμα στην περιοχή μόνο μετά το 1860, ενώ επί αιώνες κατέβαιναν στην περιοχή από τα ηπειρωτικά βουνά για χειμαδιό. Συνεπώς, δεν ήταν απομονωμένοι από τις άλλες «γλωσσικές ομάδες».
Τέταρτον,
ότι,
σε αντίθεση με επιφανείς Βλάχους
καθηγητές πανεπιστημίων
επιμένει
να τονίζει ότι «η συγκεκριμένη γλωσσική
ομάδα επίσης διαφοροποιείται από τους
υπόλοιπους Βλάχους
(γλωσσικά,
πολιτισμικά, εθνογραφικά κ.λπ.) σε
σημαντικό βαθμό»,
ενώ
αυτό
συμβαίνει και με όλες σχεδόν τις ίδιες
… «γλωσσικές ομάδες»
-
Πέμπτον, ότι επιμένει να επισημαίνει ότι «σε κάποια φάση της ιστορίας της, μάλιστα, η ομάδα αυτή υπήρξε ακόμη και τρίγλωσση, με τους ομιλητές της να μιλούν συγχρόνως βλάχικα, ελληνικά και αλβανικά/αρβανίτικα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιστημονική έρευνα»,
«θεωρία»,
η οποία καταρρίπτεται από την πραγματικότητα
(δεν υπάρχουν τοπωνύμια οι λέξεις
αλβανικές στα Βλάχικα χωριά μας), ενώ ο
Κωνσταντίνος Νικολαϊδης αναφέρει στην
εισαγωγή του ογκώδους βιβλίου του
«Ετυμολογικόν Λεξικόν της Κουτσοβλαχικής
Γλώσσης» (1904) ότι αρίθμησε μόνο 150
αλβανικές
λέξεις!
Συνεπώς,
τα
κείμενα που περιλαμβάνονται στον τόμο
αυτόν δεν στηρίζονται τόσο σε βιβλιογραφική
ανασκόπηση όσο και σε αρχειακή και
επιτόπια έρευνα,
ότι
καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα επιστημονικών
κλάδων, όπως ισχυρίζεται
-
Επίσης, διαμαρτυρόμαστε και καταγγέλλουμε τον συγγραφέα για τις ύβρεις κατά των προγόνων μας που περιλαμβάνει σε προηγούμενα με τους ίδιους χαρακτηρισμούς ως «Καραγκούνηδων» ή «Καραγκουνόβλαχων» κλπ σε προηγούμενα σχετικά βιβλία, όπως ότι οι Ριμένοι της Ακαρνανίας είναι «ληστές», «λωποδύτες», «μισέλληνες», υιοθετώντας παρόμοιους επικίνδυνους εθνικά χαρακτηρισμούς του συγγραφέα Ιωάννου Λαμπρίδου.
Οι
Πρόεδροι Τ.Κ. Των Βλαχόφωνων χωριών
Αγραμπέλου
:
Τάγκας Δημήτριος
Γουργιώτισσας
:
Καλογεράκης Τάκης
Παλαιομάννινας
:
Ζώγας Σπυρίδων
Στράτου
:
Πατσέας Αναστάσιος
Στρογγυλοβουλίου:
Κοσσόβας Δημήτριος
οι
Δημοτικοί σύμβουλοι:
των
Βλαχόφωνων χωριών Δήμου Ξηρομέρου
:Παλαιομάνινας : Σαμαλέκος Φίλιππος ,
Ζώγας Νικόλαος , Μακρής Σωτήριος
οι
πολιτιστικοί σύλλογοι:Αγραμπέλου
:
Μπολίκας Δημήτριος πρόεδρος Μορφωτικού
πολιτιστικού συλλόγου Αγραμπελιωτών
“ Η ΑΓΡΑΜΠΕΛΗ “
Γουριώτισσας
:
Κώστας Κωνσταντίνος , πρόεδρος Πολιτιστικού
Συλλόγου Γουριώτισσας “ Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Παλαιομάνινας
:
Κουτουβέλης Κώστας , πρόεδρος της “
ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΦΙΛΩΝ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ
ΠΑΛΑΙΟΜΑΝΙΝΑΣ “
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.