Μπαμπινιώτες Επαγγελματίες

Μπαμπινιώτες Επαγγελματίες (μέρος Α΄ ιδιοκτήτες τουριστικών -υπεραστικών λεωφορείων)

Κομπλίτσης Απόστολος
ο ''Ακαρνάνας''


Χρόνια δύσκολα μεταπολεμικά.Η χώρα μας είχε βγει απ' το μεγαλύτερο και σκληρότερο εμφύλιο στην Ευρώπη. Και στους δύο πολέμους κατά γενική ομολογία χάθηκε το καλύτερο έμψυχο υλικό της χώρας μας .


Δεκαετία του 50 και η φτώχεια και ο υποσιτισμός επικρατούσε γενικά στη χώρα μας ,έτσι και η δική μας περιοχή στα χωριά μας υπήρχε φτώχεια ,πείνα αλλά και πολλές διώξεις!!!(ονομάζονταν κοινωνικά φρονήματα!!!) .Θέλω να αναφερθώ στους Μπαμπινιώτες που κατάφεραν να ξεφύγουν απ' τη φτώχεια και την πείνα φεύγοντας από το χωριό αναζητώντας καλύτερη ζωή. Πολλοί από αυτούς ασχολήθηκαν με διάφορα επαγγέλματα και η συντριπτική τους πλειοψηφία διέπρεψε και έκανε προκοπή.

Σε ηλικία 19 ετών
Υπήρξαν και κάποιοι που ταλαιπωρήθηκαν στο βούρκο των υπέρ πατριωτών και τα ''γρανάζια του καπελάρη''
-Σήμερα θα αναφερθώ και να σας θυμίσω έτσι ενδεικτικά το επάγγελμα του οδηγού και εισπράκτορα του ΚΤΕΛ Αγρινίου καθώς και των αστικών και τουριστικών λεωφορείων της Αθήνας .

foto:Λεωφορείο Κώστα Χρυσικού
Ένα μικρό αφιέρωμα στους Μπαμπινιώτες που ασχολήθηκαν με αυτό το επάγγελμα .Έζησαν εργάστηκαν έκαναν προκοπή και οι περισσότεροι από αυτούς κατάφεραν και έγινα ιδιοκτήτες των μέσων που πρώτο εργάστηκαν .


Η ιστορία για κάποιους ξεκινά πριν το πόλεμο όπως του Σπύρου Μπιτσώρη του Βασίλη Χρυσικού και Θεόδωρου Κούκα και οι τρεις είχαν φορτηγά αν κι τους είχε γίνει επίταξη μεταπολεμικά τους δόθηκαν άδειες λεωφορείων εκτός του Κούκα Θεόδωρου(λόγω κωλύματος ...)
Στο Αγρίνιο ο πρώτος που είχε λεωφορεία με τα παιδιά του Παναγιώτη-Τάκη-Γιώργο ήταν ο Σπύρος Μπιτσώρης ,στη συνέχεια τα αδέλφια Κώστας Χρυσικός (σήμερα συνεχίζει ο γιος του Σταμούλης) & Γιάννης Χρυσικός του Σταμούλη,οδηγός και ιδιοκτήτης υπήρξε και ο Δημήτρης (Τάκης) Μπενέκος, επίσης οδηγός υπεραστικού λεωφορείου εργάστηκε στο Αγρίνιο για πολλά χρόνια και ο Φίλιππος Μπιτσώρης του Σπύρου.

foto: Τάκης Μπενέκος
Εισπράκτορες εργάστηκαν Ο Γιάννης Χρυσικός, ο Γιώργος Ράπτης του Ιωάννη και ο Δήμος Σταμουλακάτος του Σωκράτη.
Στην Αθήνα πρώτος ήταν ο Βασίλης Χρυσικός συνεχιστής του ήταν ο Γιάννης Χρυσικός του Δήμου ως οδηγός και ιδιοκτήτης αστικών λεωφορείων .Στη δεκαετία του 70 αναπτύχθηκαν και εργάστηκαν στα τουριστικά ως οδηγοί και στη συνέχεια ιδιοκτήτες.
Ο Γιώργος Μασσαλής του Νικολάου , ο Βαγγέλης Τόντος του Αλέκου( συνεχίζει η κόρη του Διονυσία ) ο Βαγγέλης Τσακαλογιάννης του Χρήστου ,ο Νίκος και Δημήτρης Κολώνιας του Σπύρου και ο Θεόδωρος Ηγούμενος του Γεωργίου.


foto:Λεωφορείου του Κώστα Χρυσικού
Όλα αυτά τα χρόνια υπήρξαν και μερικοί Μπαμπινιώτες που εργάστηκαν ως οδηγοί και εισπράκτορες στα αστικά της Αθήνας περιστασιακά.
Τουριστικά -ταξιδιωτικά γραφεία με δικά τους αυτοκίνητα διατηρούν ο Νίκος Κολώνιας ο Θεόδωρος Ηγούμενος κι η Διονυσία Τόντου.
Ας έχουν καλά ταξίδια και ας γίνει παράδειγμα και η εργατικότητά τους.

 foto:Λεωφορεία Μπαμπινιωτών σε εκδρομή του Συλλόγου μας (Βαγγέλη Τσακαλογιάννης-Βαγγέλη Τόντου


foto:Θεόδωρου Γ.Ηγούμενου σε εκδρομή του Συλλόγου μας 
foto:Λεωφορείο Κώστα Χρυσικού

Ευχαριστούμε τους παρακάτω συγχωριανούς μας για το φωτογραφικό υλικό.
Βαγγέλη Τόντο
Κώστα Χρυσικό
Αρχείο:Σ.Μ
Share on Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

check page rank
.....................................................................................................................