Αντιπολεμικά κείμενα μαθητών του 2ου Γυμνασίου Αγρινίου


Αντιπολεμικά κείμενα μαθητών του 2ου Γυμνασίου Αγρινίου
Πάνω στο «Γιατί;» του Γιάννη Μαγκλή

Επιμέλεια: δρ. Μαρία  Ν. Αγγέλη
    Στα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β’ Γυμνασίου περιλαμβάνεται ένα κείμενο του Γιάννη Μαγκλή με τίτλο: Γιατί;
    Είναι από τη συλλογή με διηγήματα και νουβέλες: «Δεν υπάρχουν αμαρτωλοί».
     O Γ. Μαγκλής με την αφήγηση ενός περιστατικού που θα μπορούσε να συμβεί σε οποιονδήποτε πόλεμο και σε οποιονδήποτε στρατιώτη, καταγγέλει την απάνθρωπη φύση του πολέμου.
    Ο ένας στρατιώτης σκοτώνει τον άλλο και στη συνέχεια μετανοιώνει πικρά…
      Εκεί σε ένα δραματικό μονόλογο ο ίδιος ο πρωταγωνιστής δίνει απάντηση στο Γιατί;
  «-Καλέ μου, πονεμένε μου αδελφέ, μουρμούρισε ο νέος στρατιώτης συντριμμένος. Συχώρα με, καλέ μου, δεν το ‘θελα. Δεν είμαι φονιάς, σου τ’ ορκίζομαι, δεν είμαι φονιάς. Να, μια στιγμή μονάχα ξέχασα πως είμαι άνθρωπος, ξέχασα πως είσαι άνθρωπος, αδελφός μου… Ξέχασα, γιατί αυτοί οι κακούργοι θέλανε να με κάνουν να ξεχάσω…»...........
Δείτε εδώ
Share on Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

check page rank
.....................................................................................................................