Γραφή και Ορθογραφία παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες


cartoon-kids-studying-3.jpg



Τσακαλογιάννη Ειρήνη *
 Ψυχολόγος- Ειδική Παιδαγωγός,
Τα παιδιά που παρουσιάζουν ειδικές  μαθησιακές δυσκολίες έχουν ένα σύνολο συμπεριφορών που εύκολα αναγνωρίζει κάποιος ειδικός παιδαγωγός ή ψυχολόγος. Τα σημάδια στη γραφή και την ορθογραφία είναι τα εξής:
·         Προσθέτουν συλλαβές ή λέξεις εκεί που δεν χρειάζεται.
·         Παραλείπουν γράμματα, συλλαβές ή και λέξεις.
·         Αντικαθιστούν γράμματα σε λέξεις.
·         Συγχέουν τα μικρά με τα κεφαλαία γράμματα.
·         Δεν τονίζουν ή τονίζουν σε λάθος συλλαβή και παραλείπουν τα σημεία στίξης.
·         Συγχέουν γράμματα που μοιάζουν ακουστικά ( φ-θ, θ-δ, γ-χ).
·         Καταργούν τις αποστάσεις μεταξύ λέξεων.
·         Υστερούν στη δομή κι οργάνωση των προτάσεων και των παραγράφων.
·         Υπολείπονται σε λεξιλόγιο και εκφραστική ικανότητα στο γραπτό τους.
·         Εκφράζονται στο γραπτό τους λόγο σε ένα θέμα ανάπτυξης «τηλεγραφικά», πολλές φορές δεν ανταποκρίνονται στο θέμα που δίνεται για ανάπτυξη.
·         Δεν έχουν καλλιγραφία .
·         Παραλείπουν και απλοποιούν τους βασικούς κανόνες ορθογραφίας(πχ. τα ουδέτερα σε-ι και –ο)
·         Συγχέουν και τα βασικά μέρη του λόγου, δυσκολεύονται να τα αναγνωρίσουν.
·         Στην ελεύθερη γραφή τους κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθη, αλλά αν τους ρωτήσεις κάποιο κανόνα προφορικά, θα απαντήσουν σωστά, απλά δεν κάνουν ανάκληση του κανόνα, κατά τη γραφή τους.
Γι αυτό λοιπόν θα πρέπει όσοι ασχολούμαστε με παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες , πρέπει να δεχτούμε ότι είναι παιδιά με διαφορετικές δυνατότητες κι ανάγκες και απαιτείται κατάλληλος χειρισμός για το καθένα από αυτά.
*  Υπεύθυνη κέντρου Ειδικών Θεραπειών Καλειδοσκόπιο
210-5015299, 6977911637, 6942212622
Share on Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

check page rank
.....................................................................................................................