Συζητήθηκε την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30/06/2023 στη συνεδρίαση του Π.Σ. Δυτικής Ελλάδας η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ της Λαϊκης Συσπειρωσης Δυτικής Ελλάδας για την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου Αμφιλοχίας – Βόνιτσας στην ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
ΘΕΜΑ: Για την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου Αμφιλοχίας – Βόνιτσας στην ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας
Ένας ακόμη νέος άνθρωπος προστέθηκε στο μακρύ κατάλογο των νεκρών που έχασαν την ζωή τους στο δρόμο σφαγείο της εθνικής οδού Αμφιλοχίας – Βόνιτσας. Αυτό το θανατηφόρο δυστύχημα έγινε ανήμερα της πρωτομαγιάς ενώ ακολούθησαν την επομένη μέρα 2 Μαΐου , 5 νέα τροχαία στο ίδιο σημείο με τραυματισμούς 5 ατόμων.
Αυτό το οδικό δίκτυο είναι στην ευθύνη της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και είναι κατασκευασμένο πάνω από 60 χρόνια και δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες. Στα περισσότερα σημεία δεν υπάρχει διαγράμμιση, σε κανένα σημείο διαχωριστικό διάζωμα και σε πολλά επικίνδυνα σημεία δεν υπάρχουν προστατευτικά κιγκλιδώματα παρότι υπάρχουν αρκετά σημεία που οδηγούν σε γκρεμούς και επικίνδυνες στροφές, ενώ σε πολλά τμήματα το οδόστρωμα έχει φθαρεί και με τις πρώτες βροχές γίνονται σκέτες παγίδες θανάτου.
Δίκαια οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής, ονομάζουν το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο “πέταλο του Μαλιακού”. Τα τελευταία 15 χρόνια έχουν γίνει πάνω από 1.800 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Με πάνω από 30 νεκρούς και οι τραυματίες έχουν ξεπεράσει τους 250. Είναι τεράστιες οι ευθύνες διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων και Περιφερειακών Αρχών. Όλοι τους απαντούσαν ότι το πρόβλημα θα λυθεί με την παράδοση του οδικού άξονα Αμβρακία - Ακτίο που καρκινοβατεί πάνω από 10 χρόνια και έχει γίνει το σύγχρονο γεφύρι της Άρτας .
Στο συγκεκριμένο δίκτυο, για χρόνια τώρα δεν κόβονται τα κλαδιά παραπλεύρως του δρόμου με αποτέλεσμα να έχουν φουντώσει καλύπτοντας επικίνδυνα την ορατότητα των διερχόμενων οδηγών σε πολλά σημεία. Επίσης σημειώνονται μέχρι και πτώσεις βράχων και πετρών. Τα τελευταία χρόνια οι όποιες παρεμβάσεις έγιναν δεν έλυσαν το οξυμένο πρόβλημα σε συγκεκριμένα σημεία που το αποδεικνύει η συχνότητα των τροχαίων σε αυτά.
Επίσης αυτό που ανησυχεί τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής είναι ότι αυτό το πρόβλημα θα παραμείνει και θα μεγαλώσει με την παράδοση του Αμβρακία – Ακτίου. Καθώς τα επικίνδυνα σημεία που υπάρχουν σήμερα θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους κατοίκους της περιοχής και να γίνεται χρήση για την μεταξύ τους επικοινωνία της Τ.Κ. Σπάρτου του δήμου Αμφιλοχίας που θα κινούνται προς Αμφιλοχία και Βόνιτσα και αντίστοιχα της Τ.Κ. Παλιαμπελων του δήμου Ακτίου – Βόνιτσας που θα κινούνται προς Αμφιλοχία , Βόνιτσα και Λευκάδα.
Ευθύνες όμως έχουν και οι Δημοτικές Αρχές Αμφιλοχίας και Ακτίου - Βόνιτσας και πρωτίστως η Περιφερειακή Αρχή Δυτικής Ελλάδας που χρόνια τώρα αποδέχονται αυτή την πολιτική και δεν διεκδικούν τα αναγκαία κονδύλια για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων, καθώς η εξάλειψη των παραπάνω προβλημάτων θα βοηθούσαν στην αποκατάσταση ομαλών συνθηκών στη συγκοινωνία της περιοχής.
Επερωτώνται ο κ. Περιφερειάρχης και ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης;
Σε τι ενέργειες θα προβούν για την άμεση συντήρηση και επισκευή του οδικού δικτύου Αμφιλοχία – Βόνιτσας διασφαλίζοντας μεταφορές ασφαλείς, που να καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες του λαού και για την αποφυγή ατυχημάτων / δυστηχημάτων που υπάρχει ορατός κίνδυνος.
ΜΩΡΑΪΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.