Ο λαός μας λέει: μία εικόνα- χίλιες λέξεις. Στις εικόνες όμως που ακολουθούν, αναγκάστηκα και πρόσθεσα λέξεις και σχήματα, για να γίνουν κατανοητές απ όλους, οι καταστάσεις που αποτυπώνονται πάνω σ αυτές.
Επί μία δεκαετία περίπου παρακολουθώ και αντιδρώ ανάλογα, για το καλύτερο αποτέλεσμα πιστεύω, για την έγκαιρη σχεδίαση-υλοποίηση- κατασκευή των οδικών αξόνων ΚΟΥΒΑΡΑΣ –ΦΥΤΕΙΕΣ-ΜΠΑΜΠΙΝΗ –ΑΣΤΑΚΟΣ - ΜΥΤΙΚΑΣ και ΚΟΥΒΑΡΑΣ- ΦΥΤΕΙΕΣ –ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ - ΚΑΤΟΥΝΑ -ΑΕΤΟΣ -ΜΥΤΙΚΑΣ, που θα βγάλουν το Ξηρόμερο από την απομόνωση και τη τριτοκοσμική από πλευράς οδών, κατάσταση, προς τη πρόοδο – ανάπτυξη και την ευημερία σε όλους τους τομείς.
Σημερινή κατάσταση:
1. Αποπερατώθηκε και παραδόθηκε το τμήμα οδούς από ΚΟΥΒΑΡΑ προς ΜΠΑΜΠΙΝΗ μήκους 9,2 χλμ.
2. Πουθενά φώς για χρηματοδότηση – δημοπράτηση της υπάρχουσας από το 2010 έτοιμης μελέτης οδοποιίας του τμήματος 4,2 χλμ από νέο κόμβο Φυτειών προς Φυτείες –Παπαδάτο. (Κακώς –κάκιστα δεν δημοπρατήθηκε το 2010!!!)
3. Καμία εξέλιξη για το τμήμα Μπαμπίνη- Αστακός-Μύτικας.
4. Καμμία εξέλιξη μέχρι σήμερα για την επισκευή του δρόμου Παπαδάτος –Κατούνα σε τρία επικίνδυνα σημεία όπως έχω ενημερώσει την Περιφέρεια και δημοτική αρχή προ καιρού. (Θα αρχίσουν όμως οι εργασίες σύντομα, διότι όπως έχω ενημερωθεί έχουν μπει σε πρόγραμμα)….Είδομεν…
5. Για τον ημιτελή υπάρχοντα δρόμο από Παπαδάτο προς Αετό καμμία εξέλιξη. (Αν γίνει, θα ελαχιστοποιηθεί η απόσταση προς Μύτικα από Φυτείες-Παπαδάτο-Αετό- Μύτικα)
6. Εγκρίθηκαν πρόσφατα από την Εκτελεστική Επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος η ένταξη έργου για τη συντήρηση της επαρχιακής οδού Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ, καθώς και η μελέτη για την παράκαμψη της Μπαμπίνης και του Αρχοντοχωρίου, στην Ε.Ο Κουβαράς-Μπαμπίνη-Αετός-Μύτικας. (Εδώ έχουμε σωστή παρέμβαση έστω και μικρής ισχύος σε σχέση με το όλο έργο, διότι έχουμε μικρότερο χρόνο κίνησης και απόσταση από Κουβαρά προς Μύτικα )
7. Στη διασταύρωση - κόμβο του υπάρχοντος δρόμου Φυτείες-Κουβαράς, με τον νέο δρόμο Κουβαράς-Μπαμπίνη, έπρεπε να γίνει πρόβλεψη για επιπλέον διαμόρφωση εδάφους, κατασκευή λωρίδων αλλαγής κατεύθυνσης-εκτροπής και ηλεκτροδότησής της από τη ΔΕΗ, για λόγους ασφάλειας κίνησης οχημάτων, μέχρι να λειτουργήσει ο νέος κόμβος που κατασκευάστηκε νότια και είναι κλειστός, επειδή δεν έγιναν ακόμα τα 4,2 χλμ προς Φυτείες-Παπαδάτος (συνδετήρια οδός νότιας παράκαμψης Φυτειών).
Επίλογος
1. Παραθέτω απόσπασμα δήλωσης του Περιφερειάρχη κυρίου Απόστολου Κατσιφάρα, σε πρόσφατο δελτίο τύπου της Περιφέρειας, αναφερόμενος στη παράδοση του έργου Κουβαράς-Μπαμπίνη:
«….εμείς θέλουμε ολοκληρωμένα έργα και λειτουργικά. Όχι μισές δουλειές. Θα δουλέψουμε σε αυτήν την κατεύθυνση».
Συμφωνώ και επαυξάνω και θα περιμένουμε σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, ότι δεν θα αφήσουν μισές δουλειές, έχοντας μία έτοιμη ολοκληρωμένη μελέτη μη χρηματοδοτούμενη επί 8 χρόνια, και ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ Σ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ, για να συνδεθούν οι Φυτείες και η Παπαδάτος με την νέα οδό Κουβαράς-Μπαμπίνη. Μπορούν να ξεκινήσουν από τώρα με ότι απρόβλεπτα η υπόλοιπα χρημάτων έχουν από το παρόν έργο. Ταυτόχρονα ΝΑ ενεργήσουν για να γίνουν οι μελέτες για τα υπόλοιπα τμήματα προς Αστακό και Μύτικα σύμφωνα με τον σχεδιασμό της δεκαετίας 2000-2010.
2. Τέλος περιμένω ακόμα το πότε θα φτιάξουν ένα μικρό τοιχίο προστασίας του ιστορικού πηγαδιού των Φυτειών στη θέση Γαζή, ευτελούς κόστους σε σχέση με τον προυπολογισμό του δρόμου. (Το έχω γνωστοποιήσει σ όλους εδώ και καιρό)…Είδομεν και εδώ…. περιμένοντας επιτέλους να φτάσουμε στη δική μας ΙΘΑΚΗ.
Χρήστος Κολοβός
Δημοτικός Σύμβουλος Ξηρομέρου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.