Περίπου 50 ημέρες πριν την διενέργεια των βουλευτικών εκλογών ‘’έσκασε’’ η βαρύγδουπη …είδηση για μια τεραστίων διαστάσεων επένδυση, ύψους 524 εκατ. ευρώ, με την δημιουργία τουριστικών εγκαταστάσεων, μαρίνας ισάξιας ή και ανώτερης αυτής του Μονακό και άλλων παρεμφερών εγκαταστάσεων, στο Πολύπαθο Πλατυγιάλι.
Και τούτο μετά την απόλυτη αποτυχία μιας άλλης αντίστοιχης, θεωρητικής και μόνο –όπως απεδείχθη-επένδυσης από Καταριανούς, που, φυσικά, όχι μόνο δεν υλοποιήθηκε, αλλά ούτε καν εξαγγέλθηκε ως project.
Δεν θα επιχειρήσω να μεταπείσω κάποιον, όποιος και αν είναι αυτός , για την άποψη που έχει διαμορφώσει για το όλο ζήτημα, αλλά θα παραθέσω προς προβληματισμό κάθε νοήμονα τα εξής :
---Ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, πριν περίπου δύο μήνες, δήλωσε ξεκάθαρα σε συνέντευξη στην Πάτρα, ότι ‘’επενδυτή για το Πλατυγιάλι δεν έχουμε βρει.’’
Εν τούτοις, η ‘’ΑΣΤΑΚΟΣ ΤΕΡΜΙΝΑΛ ΑΕ’’ είχε καταθέσει στις 16 Σεπτεμβρίου 2002 την υπό συζήτηση Επένδυση στην Enterprise Greece, δηλαδή στην Αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, που έχει ως αντικείμενο την προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Ποια είναι η εξήγηση σε αυτήν την άκρως περίεργη πρακτική; Πρόκειται για άδειασμα του Πρωθυπουργού ; Και αν ναι, από ποιόν και με πιο σκοπό;
---Γιατί δεν υπήρξε σχετική ανακοίνωση από κυβερνητικής πλευράς και δη από τον λαλίστατο Αρμόδιο καθ ύλην Υπουργό Ανάπτυξης κ . Γεωργιάδη ;
Ο πρωθυπουργός και οι κυβερνητικοί παράγοντες υποκαταστάθηκαν από τον Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας κ. Λιβανό και τον Δήμαρχο Ξηρομέρου κ. Τριανταφυλλάκη;
---Γιατί οι ιδιοκτήτριες Τράπεζες δεν προέβησαν έστω και σε μια υποτυπώδη ανακοίνωση ;
---Γιατί στο κείμενο της Διαβούλευσης , ουδεμία αναφορά γίνεται στην πηγή χρηματοδότησης ενός τόσο μεγαλόπνοου έργου ;
---- Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει απάντηση ποιος , ή ποιοι θα επενδύσουν τα 524 εκατ. ευρώ Επίσης, καμία αναφορά δεν γίνεται αν- το ουδόλως ευκαταφρόνητο ποσό- θα προέλθει από ιδιωτικά κεφάλαια , Κοινοτικά Κονδύλια και από ποια προγράμματα, ή από κεφάλαια προερχόμενα από αυτά που προορίζονται για Δημόσιες Επενδύσεις.
----Πως εξηγείται ότι για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, για μια επένδυση τεραστίων διαστάσεων όπως η αναφερόμενη, στη σχετική διαβούλευση έλαβαν μέρος μόνο πέντε άτομα μεταξύ των οποίων και ο υπογράφων;
Και επειδή δεν θέλω να παραμείνω στα ερωτήματα θα σας δώσω την δική μου εξήγηση και διαπίστωση, η οποία προκύπτει ως αποτέλεσμα σχετικών συζητήσεων με ειδήμονες επί των μεγάλων επενδύσεων.
Τα πάντα έχουν την εξήγησή τους, μου είπαν οι συνομιλητές μου και πρόσθεσαν ότι
το Πλατυγιάλι ως χώρος ΝΑΒΙΠΕ παρέμεινε στα αζήτητα επί, σχεδόν, 35 χρόνια. Οι Ιδιοκτήτες του διαπιστώνοντας το αδιέξοδο επιχειρούν να εξεύρουν τρόπο ώστε αυτό το Λιμάνι, που αποτελεί βαρίδι για τις Τράπεζες, να αλλάξει χρήση και να γίνει λιμάνι και χώρος για τουριστική ανάπτυξη. Ίσως η μετατροπή να δημιουργήσει κάποιο ενδιαφέρον από ξένους ή και έλληνες επενδυτές. Αυτή θα είναι μια τελευταία ελπίδα για να μην περάσει στην ιστορία το καταπληκτικό, κατά άλλα φυσικό λιμάνι, που όμως βρίσκεται σε έναν τόπο στη μέση του πουθενά. Τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας έδωσαν τη χαριστική βολή στο Πλατυγιάλι, κυρίως μετά την ολοκλήρωση και λειτουργία των οδικών αρτηριών της Εγνατίας, της Ιόνιας και Ολυμπίας οδού.
Αυτή είναι η αλήθεια, όσο σκληρή και αν ακούγεται. Όλα τα άλλα είναι ‘’άλλα λόγια να αγαπιόμαστε’’. Είναι λόγια προεκλογικά και τίποτα περισσότερο…..
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.