ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΜΥΤΙΚΑ-ΚΑΝΔΗΛΑΣ-ΒΑΡΝΑΚΑ - ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ 17, ή 18 ΨΗΦΟΥΣ ‘’ΠΕΡΑΣΕ ‘’ Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΓΕΩΤΕΜΑΧΙΟΥ ; Γράφει ο ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

 

Αναστάτωση έχει προκαλέσει το αποτέλεσμα  της ψηφοφορίας του Δημοτικού Συμβουλίου  Ξηρομέρου και η διαδικασία που ακολουθήθηκε στη συνεδρίαση της 24ης Μαρτίου, που είχε ως μοναδικό θέμα συζήτησης την αγορά του γεωτεμαχίου για την εγκατάσταση και λειτουργία Βιολογικού Καθαρισμού των λυμάτων Μύτικα, Κανδήλας και Βάρνακα.

Συζήτηση, που έγινε εκτάκτως και με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος.


Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Ταπραντζή –Πέττα, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία της ψηφοφορίας ανακοίνωσε ότι η πρόταση για την απευθείας αγορά υπερψηφίστηκε από 17 μέλη του ΔΣ  και από τους τρείς Προέδρους των Κοινοτήτων (Μύτικα, Βάρνακα, Κανδήλας ) ενώ καταψηφίστηκε από δύο  Συμβούλους (σ.σ Κομπλίτσης και Ζαφείρης ). 

Ωστόσο, δημοσίευμα του blog mytikaspress αναφέρει ότι η πρόταση υπερψηφίστηκε από 18 μέλη του ΔΣ, συμπεριλαμβάνοντας  σε αυτούς και τον κ. Γαζέτα Παναγιώτη, ο οποίος δεν συμμετείχε στη ψηφοφορία, λόγω κάποιας τεχνικής δυσκολίας, όπως μας είπε σε συνομιλία που είχαμε μαζί του. Πάντως, ο κ. Γαζέτας δηλώνει θετικός για το έργο, πράγμα που γνωστοποίησε  στην κ. Πρόεδρο,  όταν κατέστη εφικτή η τηλεφωνική επικοινωνία μαζί της. Κάτι, που όμως έγινε αφού η ψηφοφορία είχε ‘’κλείσει’’ και άρα η ψήφος δεν μπορεί να προσμετρηθεί, είτε ήταν θετική , είτε αρνητική.

Μέχρι αυτή τη στιγμή η σχετική αναφορά του blog δεν έχει διαψευσθεί, οπότε παραμένουμε με την  απορία, αν τελικά ισχύει η ανακοίνωση της κ. Προέδρου, ή ευσταθεί η πληροφορία του mytikaspress, που σημειωτέον προβάλει κατ αποκλειστικότητα ζητήματα, θέσεις και αποφάσεις που αφορούν το Δήμο. Μάλιστα, σε τέτοιο βαθμό, που δεν είναι λίγοι αυτοί, που  αποδίδουν, στο εν λόγω blog, τον χαρακτηρισμό του ‘’άτυπου’’ γραφείου τύπου του Δήμου. 

Το ζήτημα έχει πάρει διαστάσεις στο χώρο των Δημοτικών Συμβούλων και όχι μόνο, αφού εγείρεται, υπό ορισμένες όρους, θέμα εγκυρότητας και νομιμότητας της όλης διαδικασίας. Πόσο μάλλον, που δεν είναι ξεκάθαρο, αυτή τη στιγμή, εάν η απόφαση για την απευθείας ανάθεση της αγοράς  εμπίπτει στην απαίτηση, να ληφθεί με απλή πλειοψηφία των μελών του ΔΣ,  δηλαδή με 14 ψήφους, ή στην  πλειοψηφία των 2/3, δηλαδή με 18 ψήφους. 

Αν τυχόν, απαιτείται η πλειψηφία των 2/3, τότε υφίσταται πρόβλημα, αφού οι υπερψηφίσαντες ήταν 17 και όχι 18, που απαιτούνται. Στην περίπτωση, που εμπίπτει στη διαδικασία της απλής πλειοψηφίας, δηλαδή απιτούνται 14 ψήφοι, το πρόβλημα της ακυρότητας  της απόφασης, δεν υφίσταται εξ αυτού του λόγου, εκτός και αν υπάρχει άλλη  περίπτωση παραβίασης της σχετικής διαδικασίας.

Το θέμα είναι ιδιαίτερα λεπτό και επ αυτού θα πρέπει να αποφανθεί η αρμόδια Υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία είναι γνώστης όχι μόνο της σχετικής Νομοθεσίας αλλά και της Νομολογίας, για παρεμφερείς υποθέσεις.

Η μαγνητοσκοπημένη συζήτηση δημοσιεύεται στα τοπικά blogs και στο χρονικό σημείο 2.10.25 η Πρόεδρος καλεί τον κ. Γαζέτα να ψηφίσει, πλην όμως δεν υπάρχει απόκριση, οπότε προχώρησε η διαδικασία της ψηφοφορίας, χωρίς φυσικά να έχει ψηφίσει ο κ. Γαζέτας.

Στο χρονικό σημείο 2.12.01 η κ. Πρόεδρος ανακοινώνει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, αναφέροντας ότι υπερψήφισαν 17,  δύο καταψήφισαν  ενώ υπερψήφισαν και οι τρεις Πρόεδροι των Κοινοτήτων, οι ψήφοι των οποίων δεν προσμετρώνται στις ψήφους των μελών του ΔΣ.

Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό και αναμένονται εξελίξεις στην περίπτωση, που διαπιστωθεί πρόβλημα νομιμότητας και εγκυρότητας της σχετικής απόφασης.

Τι προβλέπει η Νομοθεσία για τις Απευθείας Αγορές Ακινήτων

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η απευθείας αγορά ακινήτων διέπεται από τα άρθρα 186 και 191 του Ν.3463/06 και το Π.Δ. 270/81 περί «διεξαγωγής δημοπρασιών».

Σύμφωνα με το άρθρο 191 περί «Αγοράς Ακινήτων» του Ν. 3463/06 (Δ.Κ.Κ) (ΦΕΚ/Α΄/114/2006), παρ. 1, για την αγορά ιδιωτικών ακινήτων εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρ. 186 του Δ.Κ.Κ., «… Αν από το Δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο κριθεί ότι μόνο ένα ακίνητο είναι κατάλληλο για την εκπλήρωση δημοτικού ή κοινοτικού σκοπού το ακίνητο μπορεί να αγοραστεί απευθείας, με απόφαση του συμβουλίου, που λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων των μελών του.», όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 12 του άρθρου 20 του Ν. 3731/08: «…Ειδικά στην περίπτωση αγοράς ακινήτου, όπου σύμφωνα με την παρ. 6 του αρθρ. 186 του ΚΔΚ απαιτείται η εκτίμηση της αγοραίας αξίας του από Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών ως προϋπόθεση για την κατάρτιση της σύμβασης μεταβίβασης της κυριότητας, το Δ.Σ. ή Κ.Σ., με απόφασή του που λαμβάνεται με την πλειοψηφία επί του συνόλου των μελών του, μπορεί να κρίνει ότι το ακίνητο αυτό είναι το μόνο κατάλληλο για την εκπλήρωση δημοτικού ή κοινοτικού σκοπού και να αποφασίσει την απευθείας αγορά. Όπου, όμως, δεν προβλέπεται η εκτίμηση της αγοραίας αξίας του ακινήτου κατ΄ άρθρο 186 παρ.6 του ΔΚΚ, τότε η κρίση περί του ότι το ακίνητο είναι το μόνο κατάλληλο, καθώς και η απόφαση για την απευθείας αγορά, λαμβάνονται με πλειοψηφία των 2/3 των μελών του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου».

Thomas.barmparousis@gmail.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

.....................................................................................................................