Τα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας αναδεικνύουν την καθημερινότητα των ανθρώπων κατά την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης

 

Μια σειρά από δράσεις που σχετίζονται με εκφάνσεις της καθημερινότητας των ανθρώπων κατά την περίοδο της Επανάστασης, όπως η φορεσιά και η αρματωσιά των πολεμιστών, οι τρόποι και το υλικό επικοινωνίας, οι δρόμοι με τα ονόματα του ‘21, τα κάστρα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στον Αγώνα, όπως επίσης οι μουσικές και τα τραγούδια της εποχής, αποτελούν ορισμένες μόνο από τις δράσεις που διοργανώνονται σε σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.


Το περιεχόμενο των επετειακών εκδηλώσεων αναλύθηκε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν σήμερα, Παρασκευή 14 Μαΐου 2021, ο Αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Ανδρέας Φίλιας, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος και η υπεύθυνη για τις δράσεις  Σοφία Χριστοπούλου, στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας.


Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας και η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας ένωσαν τις δυνάμεις τους, με την ελπίδα, τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση να αποτελέσουν αφορμή για τους μαθητές και μαθήτριες, μέσα από τα σχολειά τους, να ερευνήσουν το παρελθόν, να μελετήσουν αρχειακό υλικό -έγγραφα, έργα τέχνης, αρχεία, μουσικές, τραγούδια  όλα τεκμήρια της ζωής των προγόνων τους.


Όπως τονίστηκε στην διάρκεια της συνέντευξης, «κεντρικός στόχος των δράσεων είναι η ανάδειξη της Επανάστασης του 1821 ως καταστατικού στοιχείου της Ελληνικής Ιστορίας, αλλά και ως ψηφίδας της παγκόσμιας ιστορίας». Για την υλοποίηση των επετειακών εκδηλώσεων συνεργάζονται η Ιερά  Μητρόπολη Πατρών, το Λύκειο Ελληνίδων Πάτρας, η Χορολογική Εταιρεία και άλλοι φορείς. 


«Το 2021 είναι μία ημερομηνία ορόσημο για την πατρίδα μας, καθώς συμπληρώνονται 200 χρόνια από την έναρξη του Αγώνα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας, που οδήγησε στη δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Η Δυτική Ελλάδα με περηφάνια τιμάει τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης ως η γη που άναψε την φλόγα της λευτεριάς και φώτισε τον δρόμο αναγέννησης της Ελλάδας» δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Ανδρέας Φίλιας και πρόσθεσε: «Από τις αρχές του 2020 η Περιφέρεια ξεκίνησε προετοιμασίες προκειμένου η Δυτική Ελλάδα, το μέρος που ξεκίνησε η Ελληνική Ανεξαρτησία, να αποτελέσει το επίκεντρο των εορτασμών. Ένας από τους βασικούς στόχους ήταν η ανάδειξη στοιχείων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και η συμμετοχή των νέων. Η επαφή τους με το περιβάλλον στο οποίο έζησαν οι Έλληνες της περιόδου της Επανάστασης και μέσα στο οποίο έλαβαν χώρα τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα που διδάσκονται στα σχολεία μας. Για τους παραπάνω λόγους ήδη πραγματοποιείται ένα σύνολο δράσεων σε συνεργασία με την Περιφερειακή Δ/νση Π/θμιας το οποίο απευθύνεται στους μαθητές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.  Ευχή και ελπίδα μας οι δράσεις αυτές να συνδράμουν στο ήδη εξαιρετικό έργο που καθημερινά υλοποιούν οι εκπαιδευτικοί μέσα στην τάξη και να βοηθήσουν τις νεότερες γενιές να συνομιλήσουν με τις ιστορικές γενιές της Επανάστασης του 21 που παραμένουν στην συλλογική μας μνήμη ως φωτεινά παραδείγματα γενναιότητας και θυσίας».


Στις δράσεις συμμετέχουν τα Δημοτικά Σχολεία 2ο και 4ο Μεσολογγίου, 2ο Παναιτωλίου, 17ο Αγρινίου, 25ο, 36ο, 48ο, 51ο ,  56ο ,  και 65ο Πάτρας, Χαλανδρίτσας, Ρίου, Μακρισίων Ηλείας, Μυρσίνης, Γιαννιτσοχωρίου,  τα Νηπιαγωγεία των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, 4ο Μεσολογγίου, Δάφνης Καλαβρύτων, το  Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Μεσολογγίου, 21ο Γυμνάσιο Πάτρας, 7ο ΕΠΑΛ Πάτρας, ΕΠΑΛ Κ. Αχαΐας, 10ο ΓΕΛ Πάτρας, ΓΕΛ Ρίου, Γενικό Λύκειο Γαστούνης, ΓΕΛ Νέας Φυγαλείας. Οι εργασίες των μαθητών/τριών έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν θεματικά στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (http://pdede.sch.gr), στην Ενότητα «Τα Σχολεία Δημιουργούν», ενώ  στη συνέχεια θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα της Περιφέρειας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

.....................................................................................................................