Ιόνια Οδός: Στην κυκλοφορία το τμήμα Κλόκοβα-Κεφαλόβρυσο μήκους 37χλμ

Εγκαινιάστηκε πριν από λίγο από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, το νέο τμήμα της Ιόνιας Οδού από την είσοδο της Σήραγγας Κλόκοβας μέχρι το Κεφαλόβρυσο που αποτελεί την 3η τμηματική παράδοση που γίνεται τους τελευταίους 3,5 μήνες.


Το συνολικό μήκος του νέου τμήματος είναι 37χλμ και περιλαμβάνει την Σήραγγα Κλόκοβας 2,9χλμ, την Σήραγγα Καλυδώνας 1,24χλμ, 4 γέφυρες με σημαντικότερη τη γέφυρα Εύηνου με μήκος 260 μέτρα και ύψος βάθρων 35 μέτρα.
Να θυμίσουμε πως ήδη λειτουργεί το τμήμα Κεφαλόβρυσο-Αμφιλοχία από τα τέλη της περασμένης χρονιάς και με την λειτουργία του δημιουργείται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος 97χλμ που θα ξεκινά από την Σήραγγα Κλόκοβας και θα φτάνει μέχρι την Παράκαμψη Αμφιλοχίας.
Η λειτουργία του νέου τμήματος σύμφωνα με πηγές της εταιρείας παραχώρησης πιθανόν θα ξεκινήσει μετά τις 7 το απόγευμα. Ο χρόνος που θα χρειάζεται ο οδηγός από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα περιορίζεται ακόμα περισσότερο και πλέον διαμορφώνεται σε περίπου 2 ώρες και 10 λεπτά και διαμορφώνεται ως παρακάτω:
-ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΚΛΟΚΟΒΑΣ: Υπό Κατασκευή (10χλμ)- 10 λεπτά
-ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ: Σε λειτουργία (96χλμ)- 50 λεπτά
-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΡΤΑΣ: Υπο Κατασκευή (27χλμ)- 30 λεπτά
-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΡΤΑΣ-ΠΕΡΔΙΚΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Σε λειτουργία (53χλμ)- 25 λεπτά
-ΠΕΡΔΙΚΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ-ΚΟΣΜΗΡΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΓΝΑΤΙΑ): Υπό Κατασκευή (13χλμ) -15 λεπτά
ΤΟ ΡΕΚΟΡ ΤΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΚΛΟΚΟΒΑΣ
Στα αξιοσημείωτα του νέου τμήματος είναι βεβαίως η Σήραγγα Κλόκοβας που η διάνοιξη της πραγματοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ με μόλις 13 μήνες και δίδεται στην κυκλοφορία 24 μήνες μετά την πρώτη έναρξη εργασιών τον Απρίλιο του 2015. Η Σήραγγα Κλόκοβας μετονομάζεται με τη λειτουργία της σε Σήραγγα Κενταύρου Νέσσου.
Στα χαρακτηριστικά της Σήραγγας είναι πως ανά 330 μέτρα υπάρχει συνδετήριο τούνελ ανάμεσα στις 2 σήραγγες, ενώ υπάρχουν συνδετήριες στοές διέλευσης πεζών, δύο εσοχές για parking έκτακτης ανάγκης συνοδευόμενες από σήραγγες αναστροφής οχημάτων.
Οι ταξιδιώτες του Πάσχα θα συναντήσουν δρόμο ασφαλή (στα έτοιμα τμήματα) με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου. Ο άξονας της Ιόνιας Οδού στα έτοιμα τμήματα της διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και ανισόπεδους κόμβους σε όλο το μήκος της.
Από την Αθήνα και με την Ολυμπία Οδό επίσης σε λειτουργία ο χρόνος για να φτάσει κανείς στο Αγρίνιο μειώνεται πλέον δραστικά σε 2 ώρες και 20 λεπτά, μέχρι την Αμφιλοχία 3 ώρες, μέχρι την Άρτα 3 ώρες και 50 λεπτά και μέχρι τα Ιωάννινα περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, χρόνοι ονειρικοί μέχρι σήμερα.

Για τα υπόλοιπα υπό κατασκευή τμήματα ο μέχρι σήμερα προγραμματισμός, σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδομών στο ypodomes.com είναι πως στα μέσα Μαίου (αντί για την Πρωτομαγιά που είχε αναφέρει το Υπουργείο) να δοθούν και τα πρώτα χιλιόμετρα από το Αντίρριο μέχρι την Κλόκοβα, ολοκληρώνοντας πλήρως το νότιο τμήμα που θα διαθέτει 100χλμ συνεχούς αυτοκινητόδρομου.
Για το καλοκαίρι προγραμματίζεται η ολοκλήρωση των 2 τελευταίων τμημάτων Αμφιλοχία-Άγιος Δημήτριος και Πέρδικα-Κοσμηρά που θα ολοκληρώσει πλήρως το έργο. Με την απόδοση και των τελευταίων τμημάτων, η απόσταση Αθήνα-Ιωάννινα θα γίνεται σε μόλις 3 ώρες και 45 λεπτά με την χρήση και της Ολυμπίας Οδού αλλά και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

.....................................................................................................................