Ολυμπία και Ιόνια Οδός μεταμορφώνουν ριζικά τις οδικές μεταφορές


Πλήρης μεταμόρφωση των οδικών μεταφορών σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο υπόσχονται Ολυμπία Οδός και Ιόνια Οδός. Οι 2 νέοι αυτοκινητόδρομοι που έχουν ήδη ξεκινήσει την παράδοση τμημάτων, υπόσχονται από τον Απρίλιο να αναβαθμίσουν τις μεταφορές με σημαντικές μειώσεις χρόνων, αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση.


Το πρώτο που θα παρατηρήσει ένας οδηγός τον Απρίλιο είναι ότι στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Πάτρα έχει σταματήσει το βασανιστήριο των ατελείωτων χιλιομέτρων με μία λωρίδα κυκλοφορίας (που τόσα προβλήματα έφερε με τον πρόσφατο χιονιά) και στη θέση της θα υπάρχουν 2 λωρίδες + ΛΕΑ και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Σε αυτά τα 120χλμ (εκ των οποίων έχουν ήδη παραδοθεί τα 29χλμ σχεδόν μέχρι το Ξυλόκαστρο) θα υπάρχουν κάποια λίγα σημεία με στενώσεις του αυτοκινητόδρομου που σταδιακά θα εξαλειφθούν μέχρι τον Αύγουστο. Λίγο πριν την Πάτρα θα υπάρχει η εντυπωσιακή Σήραγγα Παναγοπούλας που στο ρεύμα προς Αθήνα θα έχει μήκος 4,5χλμ.
Φτάνοντας στο Ρίο μέσω του Ανισόπεδου Κόμβου και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου ο οδηγός θα περνά "πάνω από το αυλάκι" χωρίς σχεδόν να το καταλαβαίνει καθόλου (αντίθετα η τσέπη του θα το καταλαβαίνει πολύ καλά). Προβλεπόμενος χρόνος: με μέση ταχύτητα 120χλμ θα περνά στο Αντίρριο σε 1 ώρα και 50 λεπτά (204χλμ)
Εκεί χωρίς να βγαίνει από το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων θα συνεχίζει στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού (πάλι με χαρακτηριστικά 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κατεύθυνσης), και σε ελάχιστα χιλιόμετρα θα διανύει τη Σήραγγα Κλόκοβας μήκους 3χλμ, κάνοντας παρελθόν το επικίνδυνο πέρασμα περιμετρικά του ορεινού όγκου.
Από εκεί και σε περίπου 20 λεπτά θα περνά από το Μεσολόγγι και το Αγρίνιο ενώ σε περίπου 50-55 λεπτά θα έχει φτάσει στην Αμφιλοχία, στα μισά της Ιόνιας Οδού. Συνολικά από την Αθήνα μέχρι την Αμφιλοχία θα απαιτούνται περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Αυτό θα φέρει μία τεράστια βελτίωση στις οδικές μεταφορές από/προς τις Δυτικές Ακτές και τα Ιόνια Νησιά. Για παράδειγμα η απόσταση μέχρι Λευκάδα/Άκτιο/Βόνιτσα θα απαιτεί μόλις 3 ώρες και 35 λεπτά (με την ολοκλήρωση της Αμβρακίας θα γίνει 3 ώρες και 15 λεπτά).
Συνεχίζοντας προς βόρεια ο οδηγός θα περνά από την Άρτα σε χρόνο 3 ώρες, χρόνος που μοιάζει απίστευτος σήμερα και παρά το γεγονός ότι έχουν παραδοθεί ήδη τμήματα στην κυκλοφορία. Ο οδηγός θα μπορεί να φτάσει στα Ιωάννινα σε περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά, χωρίς να έχει βγει από το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων, έχοντας χρησιμοποιήσει (πιθανά την Αττική Οδό) την Ολυμπία, τη Γέφυρα και την Ιόνια.
Πολλοί συζητούν ότι η διαφορά της ώρας δεν είναι τόσο μεγάλη αλλά μικρότερη. Εδώ λοιπόν να σημειώσουμε πως το σημερινό όριο ταχύτητας δεν επιτρέπει μεγάλες ταχύτητες και μόνο αν κάποιος ρισκάρει πραγματικά τη ζωή του και τρέξει υπερβολικά σε δρόμους που δεν έχουν ασφάλεια μπορεί να πετύχει τέτοιους χρόνους. Η αντιπαραβολή των χρόνων γίνεται ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας τα οποία σημειωτέον είναι πλέον 130χλμ (με εξαιρέσεις σε σημεία).
Το σπουδαιότερο λοιπόν, πέρα του χρόνου είναι η ασφάλεια που θα κερδίσει ο οδηγός, η οποία σήμερα δεν υπάρχει ενώ κατά μήκος του δρόμου θα μπορεί να βρει ΣΕΑ, οδική βοήθεια αλλά και κάθε λίγα χιλιόμετρα, σύγχρονα μικρά κτίρια WC πλήρως εξοπλισμένα. Από τη λειτουργία Ολυμπίας-Ιόνιας περιμένουμε δραστική μείωση των ατυχημάτων και αντίστοιχη αύξηση της οδικής ασφάλειας.
Το κόστος τώρα για ένα τέτοιο ταξίδι είναι αρκετά τσουχτερό κυρίως λόγω της Γέφυρας. Αν χρησιμοποιήσετε την Αττική Οδό το κόστος είναι 2,80€. Η διαδρομή Ελευσίνα-Ρίο θα σας κοστίσει περίπου 11,50€ ενώ η διαδρομή Ρίο-Αντίρριο 13,30€. Τέλος η διαδρομή Αντίρριο-Ιωάννινα θα σας κοστίσει περίπου ακόμα άλλα 12€ ευρώ. Σύνολο: 39,6€. Χωρίς Αττική Οδό: 36,8€.
Από τη λειτουργία Ολυμπίας και Ιόνιας Οδού θα επωφεληθούν όμως και περιοχές γειτονικές των αυτοκινητόδρομων. Ο Πύργος για παράδειγμα θα διανύεται σε περίπου 3 ώρες ενώ τα Καλάβρυτα σε 2 ώρες και 30 λεπτά. Ακόμα και η πρόσβαση στην Ηγουμενίτσα με χρήση και της Εγνατίας Οδού θα διανύεται σε 4 ώρες περίπου.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

.....................................................................................................................