Θεματική ημερίδα για την ελιά και το ελαιόλαδο από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας




Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πραγματοποιεί θεματική ημερίδα με θέμα «Ελιά Ελαιόλαδο», την Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016 και ώρα 10 π.μ. στο ξενοδοχείο Θεοξένια (Τουρλίδας 2 Ι.Π. Μεσολογγίου).
Η ημερίδα διοργανώνεται σε συνέχεια της έγκρισης της Περιφερειακής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης 2014-2020 (RIS3 ΠΔΕ) από το Περιφερειακό Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρεί στην εξειδίκευση των δράσεων των τομέων προτεραιότητάς, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο χρηματοδότησης του Ε.Π. Δυτική Ελλάδα 2014-2020 αλλά και του ΕΣΠΑ 2014-2020 γενικότερα. Για την εξειδίκευση των δράσεων των τομέων προτεραιότητας αξιοποιείται η μεθοδολογία της Επιχειρηματικής Ανακάλυψης.
Σκοπός της ημερίδας είναι η ανάδειξη και η ενίσχυση σχεδίων έρευνας ανάπτυξης και καινοτομίας στους τομείς προτεραιότητας της RIS3 για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που περιλαμβάνει την προώθηση καινοτόμων σχεδίων έρευνας ανάπτυξης και καινοτομίας στον τομέα της μεταποίησης/τυποποίησης αγροτικών προϊόντων.

Πληροφορίες για τη διοργάνωση δίνονται από την Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος στο email: dap@pde.gov.gr , προϊστάμενος Διεύθυνσης Λυκούργος Σταματελάτος στο τηλέφωνο 2613613610 ή στο φαξ 2613613605.

ΨΗΦΙΣΜΑ Εκπαιδευτικών (Ε.Κ.) Εργαστηριακού Κέντρου Αγρινίου


ΨΗΦΙΣΜΑ
Εκπαιδευτικών (Ε.Κ.) Εργαστηριακού Κέντρου Αγρινίου
(1ο, 2ο και εσπ. ΕΠΑΛ Αγρινίου, ΕΠΑΛ Αμφιλοχίας, ΕΠΑΛ Καινουργίου και ΕΠΑΛ Μακρυνείας)

Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και ειδικοτήτων που βρέθηκαν στη συνεδρίαση του Συλλόγου  των διδασκόντων του Ε.Κ. Αγρινίου σήμερα Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016, μετά τις εργασίες του Συλλόγου, πραγματοποίησαν  συνέλευση προκειμένου να εκτιμήσουν τα νέα δεδομένα και τις συνέπειες στη δημόσια ΤΕΕ και στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, μετά την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου παιδείας (Ν. 4386/11-6-2016, ΦΕΚ 83/2016) για τα ΕΠΑΛ, όπου μετά από συζήτηση και πληρέστερη ενημέρωσή τους, διαπιστώνουν από κοινού τα εξής:
1.       Μετά τις αλλεπάλληλες «μεταρρυθμίσεις» που έγιναν στην ΤΕΕ, όπου ουσιαστικά συρρικνώθηκε η λυκειακή βαθμίδα επαγγελματικής εκπαίδευσης, τώρα με τα νέα δεδομένα προκύπτει μεγάλος περιορισμός των διδακτών ωρών στα μαθήματα ειδικοτήτων και τα εργαστήρια κατευθύνσεων με τις συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων κυρίως στην Β’  τάξη των ΕΠΑΛ.
2.       Συγχωνεύονται σε πολλές περιπτώσεις ειδικότητες διαφορετικού προσανατολισμού και ειδικεύσεων σε κοινό τομέα με αποτέλεσμα να υπάρχει σύγχυση, όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα και την προοπτική των πτυχιούχων κάθε ειδικότητας, π.χ. των Τομέων: Ηλεκτρολογίας  Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Μηχανολογίας-Οχημάτων, Τομέα  Υγείας  - Πρόνοιας – Ευεξίας, Οικονομίας κ.λ.π.
3.       Οι συγχωνεύσεις ειδικοτήτων σε κοινό τομέα δημιουργούν τεράστια πλεονάσματα στους εκπαιδευτικούς των περισσότερων ειδικοτήτων σε όλα τα ΕΠΑΛ του νομού, ενώ θα δημιουργηθούν τεράστια εκπαιδευτικά, οργανωτικά και διοικητικά προβλήματα στα Ε.Κ.
4.       Τα νέα προτεινόμενα ωρολόγια πρόγραμμα των ειδικοτήτων ΕΠΑΛ δεν καλύπτουν τις γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται (από το νομοθετικό πλαίσιο) για την απόκτηση άδειας ασκήσεων επαγγέλματος, σύμφωνα και με τις προδιαγραφές του ΕΟΠΠΕΠ για το επίπεδο 4 επαγγελματικών προσόντων πτυχιούχων ΕΠΑΛ.
5.       Αφαιρέθηκαν τα επαγγελματικά μαθήματα από την Α’ ΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα τα σχολεία μας να μετατραπούν σε εκπαιδευτήρια 2ετούς φοίτησης.
6.       Το 4ο έτος προαιρετικής μαθητείας εκτός ΕΠΑΛ, όπως αποδεικνύετε είναι άνευ αντικειμένου για την εκπαίδευση των σχολείων μας για ουσιαστικούς και διαδικαστικούς λόγους.
7.        Είναι διάχυτη πλέον η αγωνίας σε όλους μας για τον κίνδυνο που διατρέχουμε με αυτά τα νέα μέτρα να βρεθούμε από τον Σεπτέμβριο εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΟΜΟΦΩΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ:

1.       Να ζητηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και την διοίκηση της εκπαίδευσης να ανασταλούν όλα αυτά τα νέα αρνητικά μέτρα για τα ΕΠΑΛ και τους εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά 2016-2017 και να αρχίσει ένας ουσιαστικός διάλογος στην εκπαιδευτική κοινότητα για την δημόσια ΤΕΕ για το επαγγελματικό σχολείο των σημερινών πραγματικών αναγκών της ελληνικής κοινωνίας.  
2.       Να καλέσουμε τις τοπικές ΕΛΜΕ του νομού και την ΟΛΜΕ να δραστηριοποιηθούν άμεσα και οργανωμένα για την αναστολή των πρόσφατων ρυθμίσεων για την ΤΕΕ και να στηρίξουν κάθε πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ που βρίσκονται στην δίνη αρνητικών εξελίξεων για την συνέχεια της εργασίας τους.
3.       Να ενημερωθούν οι γονείς και η τοπική κοινωνία για το αρνητικό μέλλον που επιφυλάσσουν στα παιδιά τους και για την συρρίκνωση της δημόσιας δωρεάν Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με τις καταργήσεις Τομέων και ειδικοτήτων και τον κίνδυνο κατάργησης  ακόμα και ΕΠΑΛ στο νομό Αιτωλ/νίας.
4.       Να απαιτήσουμε την αναβάθμιση της ΤΕΕ και του εκπαιδευτικού έργου και να δηλώσουμε ότι θα αντιδράσουμε με όλα τα μέσα σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Έπονται οι Υπογραφές των 70 εκπαιδευτικών του ΕΚ Αγρινίου  
   
Αγρίνιο 23 Ιουνίου 2016

Σύλλογος Μικρασιατών Ν. Αιτωλ/νίας:Πρόγραμμα καλοκαιρινών εκδηλώσεων





Ο Σύλλογος Μικρασιατών Ν. Αιτωλ/νίας με σεβασμό στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του τόπου, παρουσιάζει το πρόγραμμα των καλοκαιρινών του εκδηλώσεων. Σας περιμένουμε! να σκορπίσουμε πάνω απ' τις φωτιές του Αη Γιάννη χρώματα κι ευχές, να χαρούμε το θείο δώρο της ζωής και της συνάντησης με ανθρώπους κοινής καταγωγής που θα επισκεφθούν τον Άγιο Κων/νο από τη ΝΕΟΚΑΙΣΑΡΕΙΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, να συλλέξουμε μνήμες και συγκίνηση, να τραγουδήσουμε, να χαρούμε, να μοιραστούμε αλήθειες.. (Το ακριβές πρόγραμμα αναγράφεται στην αφίσα)



Τασούλα Γεωργιάδου

Αγκινάρα με τα αγκάθια.


Σε πρόσφατη επίσκεψή μου στο χωριό και στο καθιερωμένο μου πρωινό περπάτημα αντίκρυσα στη γωνιά του δρόμου στο σταθμό και συγκεκριμένα σε οικόπεδο της Οικ. Σταμούλη Χρυσικού αγκινάρες αφού τις αποθανάτισα με το φωτογραφικό φακό μου ήρθαν στο μυαλό δύο σκέψεις το γνωστό δημοτικό τραγούδι αγκινάρα με τα αγκάθια....Και ένα γεγονός με τον πατέρα μου 'όταν λέγαμε στο σπίτι τι θα φάμε σήμερα....αυτός το διακωμωδούσε και έλεγε ΑΓΚΙΝΑΡΕΣ εννοούσε ΤΙΠΟΤΑ.....παρεμπιπτόντως δεν τις είχε δοκιμάσει ποτέ.. όταν κάποια φορά ήρθε στην Αθήνα του κάναμε το τραπέζι ένα μεσημέρι αγκινάρες με πατάτες(βέβαια με δεύτερη επιλογή για τυχόν άρνηση) και όταν του είπαμε θα φάμε αγκινάρες άρχισε να χαμογελά και να στραβώνει τα χείλη..Να χαϊδεύει το μουστάκι σαν να έλεγε θα μείνουμε νηστικοί απόψε... τον καταλάβαινα.
 Όταν στρώσαμε το τραπέζι και άρχισε δειλά -δειλά να δοκιμάζει ακούω να λέει ...<<ορέ τί είν΄τούτο>> παρατάω κρέας για δαύτο.   

Σ.Μ





Θρεπτική αξία 

Η αγκινάρα είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, Β1, Β2, φολικό οξύ, βιταμίνη Κ, νιασίνη και βιταμίνη C. Η αγκινάρα είναι επίσης εξαιρετική πηγή σε μαγνήσιο, χαλκό, μαγγάνιο, φώσφολο καικάλιο. Περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά όπως ειναι το β – καροτένιο, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη, η κουερσετίνη, η κυναρίνη, η ρουτίνη η λουτεολίνη κ.ά. τα οποία θεωρείται ότι μπορούν να προστατεύσουν από τον καρκίνο, την καρδιά, τη δυσλειτουργία του συκωτιού, την υψηλή χοληστερίνη και τον διαβήτη τύπου 2. Τέλος, περιέχει πολλές φυτικές ίνες. Μια μεγάλη αγκινάρα περιέχει το ένα τέταρτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών.
.....................................................................................................................