ΨΗΦΙΣΜΑ Εκπαιδευτικών (Ε.Κ.) Εργαστηριακού Κέντρου Αγρινίου


ΨΗΦΙΣΜΑ
Εκπαιδευτικών (Ε.Κ.) Εργαστηριακού Κέντρου Αγρινίου
(1ο, 2ο και εσπ. ΕΠΑΛ Αγρινίου, ΕΠΑΛ Αμφιλοχίας, ΕΠΑΛ Καινουργίου και ΕΠΑΛ Μακρυνείας)

Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και ειδικοτήτων που βρέθηκαν στη συνεδρίαση του Συλλόγου  των διδασκόντων του Ε.Κ. Αγρινίου σήμερα Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016, μετά τις εργασίες του Συλλόγου, πραγματοποίησαν  συνέλευση προκειμένου να εκτιμήσουν τα νέα δεδομένα και τις συνέπειες στη δημόσια ΤΕΕ και στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, μετά την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου παιδείας (Ν. 4386/11-6-2016, ΦΕΚ 83/2016) για τα ΕΠΑΛ, όπου μετά από συζήτηση και πληρέστερη ενημέρωσή τους, διαπιστώνουν από κοινού τα εξής:
1.       Μετά τις αλλεπάλληλες «μεταρρυθμίσεις» που έγιναν στην ΤΕΕ, όπου ουσιαστικά συρρικνώθηκε η λυκειακή βαθμίδα επαγγελματικής εκπαίδευσης, τώρα με τα νέα δεδομένα προκύπτει μεγάλος περιορισμός των διδακτών ωρών στα μαθήματα ειδικοτήτων και τα εργαστήρια κατευθύνσεων με τις συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων κυρίως στην Β’  τάξη των ΕΠΑΛ.
2.       Συγχωνεύονται σε πολλές περιπτώσεις ειδικότητες διαφορετικού προσανατολισμού και ειδικεύσεων σε κοινό τομέα με αποτέλεσμα να υπάρχει σύγχυση, όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα και την προοπτική των πτυχιούχων κάθε ειδικότητας, π.χ. των Τομέων: Ηλεκτρολογίας  Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Μηχανολογίας-Οχημάτων, Τομέα  Υγείας  - Πρόνοιας – Ευεξίας, Οικονομίας κ.λ.π.
3.       Οι συγχωνεύσεις ειδικοτήτων σε κοινό τομέα δημιουργούν τεράστια πλεονάσματα στους εκπαιδευτικούς των περισσότερων ειδικοτήτων σε όλα τα ΕΠΑΛ του νομού, ενώ θα δημιουργηθούν τεράστια εκπαιδευτικά, οργανωτικά και διοικητικά προβλήματα στα Ε.Κ.
4.       Τα νέα προτεινόμενα ωρολόγια πρόγραμμα των ειδικοτήτων ΕΠΑΛ δεν καλύπτουν τις γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται (από το νομοθετικό πλαίσιο) για την απόκτηση άδειας ασκήσεων επαγγέλματος, σύμφωνα και με τις προδιαγραφές του ΕΟΠΠΕΠ για το επίπεδο 4 επαγγελματικών προσόντων πτυχιούχων ΕΠΑΛ.
5.       Αφαιρέθηκαν τα επαγγελματικά μαθήματα από την Α’ ΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα τα σχολεία μας να μετατραπούν σε εκπαιδευτήρια 2ετούς φοίτησης.
6.       Το 4ο έτος προαιρετικής μαθητείας εκτός ΕΠΑΛ, όπως αποδεικνύετε είναι άνευ αντικειμένου για την εκπαίδευση των σχολείων μας για ουσιαστικούς και διαδικαστικούς λόγους.
7.        Είναι διάχυτη πλέον η αγωνίας σε όλους μας για τον κίνδυνο που διατρέχουμε με αυτά τα νέα μέτρα να βρεθούμε από τον Σεπτέμβριο εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΟΜΟΦΩΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ:

1.       Να ζητηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και την διοίκηση της εκπαίδευσης να ανασταλούν όλα αυτά τα νέα αρνητικά μέτρα για τα ΕΠΑΛ και τους εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά 2016-2017 και να αρχίσει ένας ουσιαστικός διάλογος στην εκπαιδευτική κοινότητα για την δημόσια ΤΕΕ για το επαγγελματικό σχολείο των σημερινών πραγματικών αναγκών της ελληνικής κοινωνίας.  
2.       Να καλέσουμε τις τοπικές ΕΛΜΕ του νομού και την ΟΛΜΕ να δραστηριοποιηθούν άμεσα και οργανωμένα για την αναστολή των πρόσφατων ρυθμίσεων για την ΤΕΕ και να στηρίξουν κάθε πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ που βρίσκονται στην δίνη αρνητικών εξελίξεων για την συνέχεια της εργασίας τους.
3.       Να ενημερωθούν οι γονείς και η τοπική κοινωνία για το αρνητικό μέλλον που επιφυλάσσουν στα παιδιά τους και για την συρρίκνωση της δημόσιας δωρεάν Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με τις καταργήσεις Τομέων και ειδικοτήτων και τον κίνδυνο κατάργησης  ακόμα και ΕΠΑΛ στο νομό Αιτωλ/νίας.
4.       Να απαιτήσουμε την αναβάθμιση της ΤΕΕ και του εκπαιδευτικού έργου και να δηλώσουμε ότι θα αντιδράσουμε με όλα τα μέσα σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Έπονται οι Υπογραφές των 70 εκπαιδευτικών του ΕΚ Αγρινίου  
   
Αγρίνιο 23 Ιουνίου 2016

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

.....................................................................................................................