Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να κάνει το παιδί χρήση του Διαδικτύου;




Το διαδίκτυο έχει εδώ και χρόνια μπει για τα καλά στη ζωή μας. Μέσω του διαδικτύου μπορεί κανείς να πληροφορηθεί, να ενημερωθεί, να ψυχαγωγηθεί καθώς και να επικοινωνήσει με τους συνανθρώπους. Εκτός αυτών, η χρήση του υπολογιστή θεωρείται απαραίτητο προσόν για την επαγγελματική αποκατάσταση ενός νέου. Γι αυτούς, λοιπόν, τους λόγους ένα παιδί δεν μπορεί αλλά ούτε πρέπει να μείνει ανεπηρέαστο από τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Τούτο, όμως ,δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνεται αλόγιστη χρήση ούτε απ ΄ την  άλλη και να το  δαιμονοποιούμε. Πιο συγκεκριμένα καλό είναι να περιορίζεται στο ελάχιστο η χρήση του σε πολύ μικρές ηλικίες, γιατί όταν το παιδί είναι προσκολλημένο σε έναν υπολογιστή ή ένα tamplet επιβραδύνεται η ανάπτυξη του κυρίως σε γλωσσικό , επικοινωνιακό και συναισθηματικό επίπεδο.
Σε μεγαλύτερες ηλικίες τα παιδιά εκφράζουν την επιθυμία να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο όχι μόνο γιατί προσφέρει ενδιαφέρουσες δυνατότητες αλλά και γιατί νιώθει την ανάγκη να ακολουθήσει την τάση των συνομηλίκων του που και εκείνοι ασχολούνται με το διαδίκτυο.
Είναι , λοιπόν, σημαντικό να επιτρέπουμε στα παιδιά μας να απασχολούνται με το  internet αλλά θέτοντας εξ αρχής όρους, που θα τα προστατεύουν από την κατάχρηση αλλά και από διάφορους κινδύνους που ελλοχεύουν. Η χρήση του διαδικτύου από παιδιά κάτω των δεκατεσσάρων ετών θα πρέπει να γίνεται απαραίτητα υπό την επίβλεψη κάποιου ενήλικα.
Βασικό ρόλο άρα και σε αυτή τη δραστηριότητα  του παιδιού παίζει η οριοθέτηση. Εκτός αυτού , όμως, για να ελέγχεται η χρήση μπορεί ο γονιός να χρησιμοποιήσει διάφορα φίλτρα που περιορίζουν την  είσοδο σε συγκεκριμένα sites κι έτσι η περιήγηση του να είναι ασφαλής.
Τσακαλογιάννη Ελένη
Παιδοψυχολόγος
Υπεύθυνη Κέντρου Ειδικών Θεραπειών ΄Καλειδοσκόπιο΄
6977911637, 6942212622  

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Τα κείμενα των αναγνωστών που δημοσιεύονται εκφράζονται από τους ιδίους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.

.....................................................................................................................