ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
18/12/2024
Η παράταξη «Μαζί Αλλάζουμε – Δυτική Ελλάδα», με επικεφαλής τον Κώστα Καρπέτα, θέτει στο επίκεντρο της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 20 Δεκεμβρίου 2024, τέσσερα κρίσιμα ζητήματα: την ανάπλαση του κολυμβητηρίου της Αγυιάς, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Πάτρα, την προοπτική του λιμανιού Κατακόλου στην Ηλεία και την προμήθεια εξοπλισμού ανακύκλωσης.
Ο επικεφαλής της παράταξης, Κώστας Καρπέτας, στην ερώτηση που κατέθεσε, εστιάζει στην πολυετή καθυστέρηση του έργου ανάπλασης του πρώην Κολυμβητηρίου της Αγυιάς. Όπως υπογραμμίζει, παρά τις συνεχείς εξαγγελίες της Περιφερειακής Αρχής για δημοπράτηση του έργου, αρχικά το 2022, στη συνέχεια το 2023 και πιο πρόσφατα τον Σεπτέμβριο του 2024, τίποτα δεν έχει υλοποιηθεί. Το αποτέλεσμα είναι η τοπική κοινωνία να παραμένει χωρίς πρόσβαση σε σύγχρονες αθλητικές υποδομές.
Ο κ. Καρπέτας τονίζει ότι η ανάπλαση του κολυμβητηρίου αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των αθλητικών συλλόγων όσο και των πολιτών της περιοχής. Σημείωσε, επίσης, ότι το έργο δεν αφορά μόνο την αθλητική δραστηριότητα, αλλά και τη συνολική αναβάθμιση του Έλους της Αγυιάς, το οποίο θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έναν σημαντικό πόλο αναψυχής και αθλητισμού. Ο επικεφαλής της παράταξης ζητά από την Περιφερειακή Αρχή σαφές χρονοδιάγραμμα για τη δημοπράτηση και την ολοκλήρωση του έργου, καθώς και εξηγήσεις για τους λόγους των συνεχών καθυστερήσεων.
Ο Δημήτρης Κωστακιώτης, Περιφερειακός Σύμβουλος Αχαΐας, κατέθεσε ερώτηση για τις αντιδρομήσεις στις οδούς Κορίνθου και Κανακάρη στην Πάτρα, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας, ιδίως μετά τις πεζοδρομήσεις στην οδό Μαιζώνος. Ο κ. Κωστακιώτης επισημαίνει ότι, ενώ ο Δήμος Πατρέων έχει εγκρίνει ομόφωνα τις σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, η Περιφερειακή Αρχή δεν έχει εισαγάγει ακόμη το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, καθυστερώντας τις διαδικασίες που απαιτούνται για την υλοποίησή τους.
Σημειώνει, επίσης, ότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου απορρίφθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με το σκεπτικό ότι οι οδοί Κορίνθου και Ελ. Βενιζέλου ανήκουν στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο και, ως εκ τούτου, απαιτείται σχετική απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Ο κ. Κωστακιώτης καλεί την Περιφερειακή Αρχή να δεσμευτεί για την άμεση συζήτηση του θέματος, επισημαίνοντας ότι η έλλειψη ρύθμισης επιδεινώνει καθημερινά το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Πάτρα.
Από την πλευρά του, ο Κώστας Διαμαντόπουλος, Περιφερειακός Σύμβουλος Ηλείας, θέτει το ζήτημα της αυτόνομης λειτουργίας και περαιτέρω ανάπτυξης του λιμανιού Κατακόλου. Όπως αναφέρει στην ερώτησή του, το Κατάκολο, παρά τα προβλήματά του, κατατάσσεται 6ο πανελλαδικά σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, με 206 αφίξεις και σχεδόν 400.000 επιβάτες το 2023.
Παράλληλα, επισημαίνει την ανάγκη για στρατηγικό σχεδιασμό από την Περιφερειακή Αρχή, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμανιού, καθώς και την ολοκλήρωση κρίσιμων έργων υποδομής, όπως η χερσαία ζώνη του λιμανιού. Ο κ. Διαμαντόπουλος ζητά να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στην αποπεράτωση των εργασιών στη χερσαία ζώνη, που έχουν καθυστερήσει σημαντικά και παραμένουν «μετέωρες» παρά τις προηγούμενες δεσμεύσεις.
Τέλος, ο Νίκος Κοτρωνιάς, Περιφερειακός Σύμβουλος Αχαΐας, κατέθεσε ερώτηση για το υπέρογκο κόστος προμήθειας πολυκέντρων ανακύκλωσης, τα οποία υλοποιούνται σε συνεργασία με Δήμους της Περιφέρειας. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Κοτρωνιάς, σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από κοινοβουλευτική ερώτηση, το κόστος κάθε πολυκέντρου ανέρχεται σε 300.000 ευρώ, ενώ αντίστοιχες μονάδες σε χώρες της Ευρώπης κοστολογούνται από 30.000 έως 70.000 ευρώ.
Ο κ. Κοτρωνιάς ζητά από την Περιφερειακή Αρχή να παρουσιάσει πλήρη στοιχεία για τις διαδικασίες ανάθεσης, τη διαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και τον τρόπο επιλογής του εξοπλισμού. Τονίζει, επίσης, ότι είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί η ορθή διαχείριση των πόρων, αποφεύγοντας σπατάλες και αδιαφάνεια, που υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των πολιτών.
Related Posts :