ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «Ο ΠΑΤΕΡΑΣ», της Μαρίας Ν. Αγγέλη

 


Το νέο βιβλίο της Μαρίας Αγγέλη με τίτλο: Ο ΠΑΤΕΡΑΣ

Και Υπότιτλο: «Κάθεται μόνος του δίπλα στο τζάκι,

  Δεν πίνει, δεν καπνίζει, δε μιλάει»



 Η Μαρία Ν. Αγγέλη στο συνοπτικό αλλά περιεκτικό βιβλίο της θέλησε να αφηγηθεί την ιστορία του πατέρα της Νικολάου (Νίκου Αγγέλη), αλλά και της γενιάς του, μέσα από τις κτηνοτροφικές εργασίες και τον τόπο στον οποίο έζησε......

 «Την ιστορία ενός «άσημου» και  «ανώνυμου» προσώπου, ενός τσοπάνη του 20ου αιώνα στο Ξηρόμερο της Αιτωλοακαρνανίας … Την ταπεινή ιστορία ζωής  του Πατέρα μου, Νικολάου (Νίκου) Αγγέλη. Είναι η ζωή ενός  «άσημου» αλλά σημαντικού(!) ανθρώπου που έζησε στο Ξηρόμερο και πάλεψε σκληρά για να στήσει την οικογένειά του και να μεγαλώσει τα παιδιά του…» […].

ΜΠΑΜΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΚΑ:ΕΞΟΔΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ: ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΕΣ ΕΞΟΔΙΤΕΣ

 


Έπεσαν μαχόμενοι τη νύχτα της ΕΞΟΔΟΥ(10 Απριλιου 1826)

Γατσής  Νίκος  τραυματίστηκε και πέθανε λίγο αργότερα στον Πλάτανο Ναυπακτίας. Εκεί ήταν ο Καραϊσκάκης.
Ζαρκαδούλας Θεόδωρος του Νικολάου.
Κατερινόπουλος  ή Τόμπας  Αθανάσιος. Έπεσε τη νύχτα της Εξόδου στον κάμπο του Μεσολογγίου.
Κυριαζής θεόδωρος του Σπύρου. Πολέμησε στη Β' Πολιορκία του Μεσολογγίου και έπεσε στην Έξοδο.
Μακρυνιώτης Γιάννης
Μπαμπινιώτης Δημήτριος  του Πέτρου

Ο Τζούβαλης Δημήτριος  Μπαμπινιώτης αγωνιστής γράφει σε ιδιόχειρο σημείωμα για την προσφορά των Μπαμπινιωτών στον Αγώνα σχετικά  με τους Πεσόντες στη Έξοδο. << Στο γιουρούσι στο Μεσολόγγι σκοτώθηκε το παιδί του Πίπη Κυριαζή και του Πέτρου Μπαμπινιώτη ο Μήτσος …ήτανε με το Γρίβα και το Δημοτσέλιο>>>

Αιχμαλωτίστηκαν τη νύχτα της Εξόδου.

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ:Το έθιμο του Λαζάρου στο Ξηρόμερο

Σάββατο του Λαζάρου! Σε όλα τα χωριά του Ξηρομέρου, τα παιδιά γύριζαν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούσαν «το Λάζαρο». Το τραγούδι συνοδεύονταν από το «Λάζαρο» που έφτιαναν τα παιδιά, από ένα κοντάρι στο οποίο τοποθετούσαν ένα κυκλικό στεφάνι, που πάνω του κρεμούσαν τα καλύτερα κύπρια, το στόλιζαν με λουλούδια και το κουνούσαν ρυθμικά δεξιά και αριστερά, ώστε τα κύπρια να ηχούν αρμονικά ως υπόκρουση στο τραγούδι…

      "Πες μας, Λάζαρε, τι είδες, εις τον Άδην πού επήγες; -Είδα φόβους, είδα τρόμους, είδα βάσανα και πόνους…"...


       Ένα  έθιμο που θυμούνται με συγκίνηση οι μεγαλύτεροι,όταν ως παιδιά αλωνίζαμε τις γειτονιές του χωριού μας, γυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι, τραγουδώντας "το Λάζαρο", για να μαζέψουμε το χαρτζιλίκι μας. Αναμνήσεις των καιρών μας….

        Δυστυχώς, το συγκεκριμένο έθιμο τείνει να εκλείψει και στα Χωριά μας, όπως και στις περισσότερες περιοχές της Πατρίδας μας, και διασώζεται σε περιορισμένο βαθμό χάρις στην αξιέπαινη προσπάθεια ορισμένων ρομαντικών συμπατριωτών μας, που ''φκιασιδώνουν τον Λάζαρο'' με τα καλύτερα κύπρια και με τα πιο ευωδιαστά άνθη της Άνοιξης, και ξεχύνονται στις γειτονιές μας συντηρώντας το έθιμο και τις δικές μας θύμησες !

Μπαμπίνη ΙΝ

Περιμένοντας την Ανάσταση! (Λάζαρος και Λαζαρούδια) Γράφει ο Χρήστος Τούμπουρος

Κάθε χρόνο χρονιάρες ημέρες, ειδικά την Μεγάλη Παρασκευή κάθομαι μέσα, λεχωνιάζω λεει η γυναίκα μου, και περιμένω. Περιμένω μέχρι να έρθουν τα Λαζαρούδια να μου πουν τον Λάζαρο. Μαζεύω από την προηγούμενη ημέρα λιανώματα τα χωρίζω σε αξία και τα μοιράζω ισόποσα σε πέντε με έξι ομάδες. Η γυναίκα μου, μού είπε κάποτε περιπαικτικά. «Εκεί θα σου μείνουν. Δεν έρχονται πλέον τα παιδάκια. Σιγά μην έρθουν. Πάνε για φραπέ…» Με γκαντέμιασε αληθινά. Δεν ήρθε κανένα παιδάκι, να μου πει τον Λάζαρο. Άκουσε τον ανήκουστο. Την άλλη χρονιά ήρθαν κάμποσες ομάδες. Εγώ το καταχάρηκα. Νόμισα πως, πλέον, το έθιμο τηρείται απαρέγκλιτα. Και από τη χαρά μου, έλεγα και εγώ το Λάζαρο μαζί με τα παιδιά. Τον έλεγα, έτσι όπως ακριβώς πριν από μισό αιώνα.
Μισός αιώνας! Από τότε που τρέχαμε μικρά παιδιά και «οργώναμε» αληθινά το χωριό για να πούμε τα Πάθη μέχρι σήμερα που περιμένουμε τα παιδιά, για να μας τα πούνε τα Πάθη. Μια διαδρομή, ένας αγώνας για την ανάσταση. Μια ανάσταση, που ας την πούμε κοινωνική καταξίωση ή προκοπή ή μπορούμε να την πούμε πρόοδο της ανθρωπότητας και πολιτισμός. Μισός αιώνας, λοιπόν δημιουργίας και τεχνολογικής εξέλιξης, νίκης κατά των αδυναμιών του ανθρώπου, Ανάστασης και ανθρωπισμού!
«Μας τα είπαν» τα Πάθη. Μας τα λένε καθημερινά. Τι σχέση έχει, αν αντί για τρίγωνα η «πολιτισμένη ανθρωπότητα» κατέχει και ρίχνει βόμβες ουρανίου, πυρηνικές, «ατομικές» ή «οικουμενικής καταστροφής». Ακόμη καθόλου δεν διαφέρει πως τα πάθη αφορούν άλλους λαούς ή ότι τα υφίστανται οι λαοί αυτοί για «ανθρωπιστικούς» φυσικά λόγους ή «προς παγίωση της δημοκρατίας και του ανθρωπισμού». Περισσότερο δεν διαφέρει καθόλου το γεγονός, ότι δεν αναγγέλλονται τα Πάθη από τις χαρούμενες φωνές των παιδιών, αλλά από το θανατηφόρο κροτάλισμα βομβών που οι «ηγήτορες» διατάζουν και οι εκτελεστές τις ρίχνουν επί ανθρώπων παραβιάζοντας ή και «βιάζοντας» κάθε έννοια Ανάστασης και πολιτισμού.
Τα λέμε και εμείς τα πάθη. Καθημερινά. Τα ακούμε, τα νιώθουμε; Είναι άλλο θέμα ότι τα «βιώνουν» άλλοι λαοί, άλλες ψυχές… που «τους ξετομαριάζουν» αληθινά… «Μακριά από εμάς». Δεν ακούμε τίποτε. Κι ας φωνάζει ο ποιητής. «Άκου τα σήμαντρα/των εξοχικών εκκλησιών./Φτάνουν από πολύ μακριά/από πολύ βαθιά./Απ’ τα χείλη των παιδιών/απ’ την άγνοια των χελιδονιών…»/ Γιάννης, Ριτσος, «Εαρινή Συμφωνία». Είναι αδύναμη η φωνή τους. Είναι-νομίζουμε- μακριά. Δεν μας αφορά. Εμείς έχουμε άλλα βάσανα και μας κατατρώγουν άλλοι προβληματισμοί. Διατυπώνουμε μεγαλοβδομαδιάτικα τον έντονο προβληματισμό μας και τα αγωνιώδη ερωτήματα αν αγοράσαμε το αρνί, αν είναι ελληνικό ή εισαγόμενο, αν έχουμε επάρκεια ζαρζαβατικών και πού θα ψήσουμε τον οβελία. Άσχετα, αν ψήνονται δίπλα μας λαοί και απανθρακώνεται κάθε έννοια πολιτισμού και ανθρωπιάς και η Ανάσταση, κάθε Ανάσταση, μυρίζει καμένο ανθρώπινο σώμα…
Ποιος να συλλογιστεί και σε ποιον να κατακυριεύσει η επιθυμία να δρασκελίσει την αιωνιότητα και να ζήσει ως άμεσο παρόν την ανάσταση για να εξαγνιστεί στα καθαρτήρια νάματα της ανθρωπιάς και της καταξίωσης της ανθρώπινης ύπαρξης. «Μην είδατε την ομορφιά που την Κοιλάδα αγιάζει;» Καμιά ομορφιά δεν μπορούμε να απιθώσουμε πουθενά, κανένας ανθρώπινος παλμός δεν ξυπνά την αγάπη, καμιά δοκιμασία δεν φλογίζει τα σωθικά μας και καμιά Κοιλάδα δεν ανθίζει και δεν μοσχοβολά ΑΝΘΡΩΠΟ. Μέσα στον καθημερινό τουφεκισμό σκέψεων, ιδεών, απόψεων και φυσικά ανθρώπων, καταθάψαμε και την ανθρώπινη ύπαρξή μας. Εμείς. Άρα, δική μας και η Ανάσταση. Από εμάς εξαρτάται…

Πηγη facebook.

Χρήστος Τούμπουρος


Συγγραφέας- ερευνητής



Με ανδρικές στολές

 

 Στο Μεσολόγγι ακόμη ζωντανές παραμένουν οι μνήμες γυναικών που φόρεσαν στολές ανδρικές στη νύχτα της Εξόδου. « Και το εξής λίαν συγκινητικόν διά τους χρόνους μας συνέβη εσχάτως εν Μεσολογγίω : Προ τινων ημερών απεβίωσεν γραία, ήτις είδε την ενδόξον Έξοδον του Μεσολογγίου, εκινδύνευσε, ηγωνίσθη.

Προ του θανάτου της, ον προέβλεπε, συνεχώς μίαν εντολήν έδιδε τοις περί αυτήν και προανεκουφίζετο εκ της ιδέας ότι θα εκτελεσθή αυτή : έδιδε εντολήν να μην την ενδύσωσιν αλλά ενδύματα, όταν θα την κηδεύσωσιν, ει μη ειμί εκείνα άτινα θα εύρισκον εις το βάθος ωρισμένου κιβωτίου, όπερ ν' ανοίξωσιν άμα αποθάνη. Ούτω και ευλαβώς έπραξαν οι οικείοι της, άμα ως η γραία έκλεισε τα όμματα. Ήνοιξαν το κιβώτιον, και τι ευρό ; Ενδυμασίαν πλήρη παλληκαρίου, φουστανέλλαν λευκήν και τα χρυσά όπλα της ζωγραφικής στολής, ην νεάνις, εικοσαετίς αμαζών, η νυν νεκρά γραία είχε φορέσει αγωνισθείσα ως ανήρ γενναίως » ( Εφημερίδα Στοά, 9 Ιουνίου 1880 ).

Πηγή : akarnanika.blogspot.com

enmpampini.


Ο συμπατριώτης μας Παληγεώργος Γεώργιος στο ψηφοδέλτιο του ΜΕΡΑ 25-ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΞΗ

 


Ο συμπατριώτης μας (Ξηρομερίτης -Φυτείες) Παληγεώργος Γεώργιος στο ψηφοδέλτιο  του  ΜΕΡΑ 25-ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΞΗ

Γράφει σχετικά στην προσωπική του ιστοσελίδα facebook

Η συμμετοχή μου στους κοινωνικούς και πολιτικούς αγώνες και στην πολιτιστική ζωή συνεχίζεται. Αυτή τη φορά μετά από πρόταση συντρόφων, συνοδοιπόρων και πολλών φίλων και μετά από σχετική απόφαση της εκλογικής επιτροπής, συμμετέχω ως υποψήφιος βουλευτής Αιτωλ/νίας στο ψηφοδέλτιο του ΜΕΡΑ 25-ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΞΗ, στις εκλογές, στις 21 Μάη 2023.

Η κοινωνική αντίσταση στην πολιτική λαίλαπα που θα συνεχιστεί από τις συστημικές μνημονιακές δυνάμεις(ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) και οι λαϊκές διεκδικήσεις που πρέπει να ενταθούν επιβάλουν μαζικές κινηματικές δράσεις. Σ’ αυτόν τον πολιτικό αγώνα απαραίτητος πολλαπλασιαστής θα είναι η δύναμη της αντιπολιτευτικής κοινοβουλευτικής φωνής της κοινωνίας και της Αριστεράς, που πρεσβεύει και παλεύει για τη ΡΗΞΗ με τις βάρβαρες, μνημονιακές, νεοφιλελεύθερες, αντιλαϊκές πολιτικές.
Σας καλώ σε αγωνιστική εγρήγορση για ζωή με αξιοπρέπεια!
Σας καλώ να υπερψηφίσετε ΜΕΡΑ 25-ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΞΗ!

Πηγή: facebook

Παληγεώργος Γεώργιος

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ

 




Τομεακή Οργάνωση

Αιτωλοακαρνανίας

Ι. Σταΐκου 2 ,30100  ΑΓΡΙΝΙΟ,

τηλ. :2641057875, Fax:2641026654,

e-mail : kke_ne_aitnias@yahoo.gr






ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ

«ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ Ή ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ…#ΤΩΡΑ_ΚΚΕ»

Το Σάββατο 8 Απριλίου στη κεντρική πλατεία Αγρινίου (πλατεία Δημοκρατίας) στις 20:00, θα διεξαχθεί το μαθητικό φεστιβάλ της ΚΝΕ στο Αγρίνιο, με σύνθημα «Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» ΤΩΡΑ_ΚΚΕ. 

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ περιλαμβάνει χαιρετισμό από μαθητή, μουσικό αφηγηματικό αφιέρωμα, συναυλία από φοιτητικό συγκρότημα και συναυλία ποπ-ροκ με τον Σταύρο Δουλόπουλο.

Στο χώρο του φεστιβάλ θα υπάρχει βιβλιοπωλείο με εκδόσεις της Σύγχρονης Εποχής, έκθεση για τη πρώτη ψήφο των μαθητών και έκθεση φωτογραφίας για το έγκλημα στα Τέμπη.


Επίσκεψη Σταύρου το Καραγκούνη στον Μητροπολίτη Αιτωλίας & Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνό.

 


Την Πέμπτη ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Σταύρος Καραγκούνης επισκέφθηκε το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνό. 

Στη συνάντηση αυτή γνωριμίας, αφού ο κ. Καραγκούνης καλωσόρισε το νέο Μητροπολίτη του έθεσε το θέμα της προστασίας των βυζαντινών μνημείων που είναι διάσπαρτα στο νομό μας από πυρκαγιές .
Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν καταμετρηθεί 11 πυρκαγιές σε Ιερές Μονές και Ιερούς Ναούς στο νομό μας . Ο κ. Καραγκούνης έθεσε το θέμα μιας και είναι μέλος της γραμματείας πολιτικής προστασίας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία και στενός συνεργάτης του Τομεάρχη Προστασιας του Πολίτη κ. Σπίρτζη.
Ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Δαμασκηνός ευχαρίστησε τον κ. Καραγκούνη για την παρέμβαση αυτή και τον ενημέρωσε ότι είναι στις προθέσεις του σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την προστασία των Ιερών Μονών και των Ιερών Ναών, ιδιαίτερα των βυζαντινών ναών που βρίσκονται διάσπαρτοι στο νομό μας. 
Η ανάγκη για προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς από τις πυρκαγιές  είναι πολύ μεγάλη και οι δύο άντρες συμφώνησαν σε αυτό .
Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την προστασία και το σεβασμό των πολιτιστικών μας μνημείων με αρωγό την εκκλησία σε αυτή την προσπάθεια.

.....................................................................................................................