ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

 

Αστακός 16.4.2022

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

ΝΟΜΟΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Πυρκαγιά είχαμε σήμερα το μεσημέρι σε αγροτική περιοχή της Κοινότητας Βασιλόπουλου. Με καίρια επέμβαση της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ξηρομέρου και της Πυροσβεστικής, πολύ γρήγορα τέθηκε υπό έλεγχο και τελικά κατασβέστηκε.

Μεγάλη προσοχή από όσους αυτή την περίοδο βάζουν φωτιά για να κάψουν κλαριά και χόρτα στα χωράφια τους. Η σημερινή φωτιά σήμερα, πιθανότατα ξεκίνησε από τέτοια περίπτωση.

Από 1η Μαίου ξεκινά η αντιπυρική περίοδος και οι φωτιές απαγορεύονται.

 

Εκ του Δήμου Ξηρομέρου









Περιμένοντας την Ανάσταση! (Λάζαρος και Λαζαρούδια) Γράφει ο Χρήστος Τούμπουρος

 


Κάθε χρόνο χρονιάρες ημέρες, ειδικά την Μεγάλη Παρασκευή κάθομαι μέσα, λεχωνιάζω λεει η γυναίκα μου, και περιμένω. Περιμένω μέχρι να έρθουν τα Λαζαρούδια να μου πουν τον Λάζαρο. Μαζεύω από την προηγούμενη ημέρα λιανώματα τα χωρίζω σε αξία και τα μοιράζω ισόποσα σε πέντε με έξι ομάδες. Η γυναίκα μου, μού είπε κάποτε περιπαικτικά. «Εκεί θα σου μείνουν. Δεν έρχονται πλέον τα παιδάκια. Σιγά μην έρθουν. Πάνε για φραπέ…» Με γκαντέμιασε αληθινά. Δεν ήρθε κανένα παιδάκι, να μου πει τον Λάζαρο. Άκουσε τον ανήκουστο. Την άλλη χρονιά ήρθαν κάμποσες ομάδες. Εγώ το καταχάρηκα. Νόμισα πως, πλέον, το έθιμο τηρείται απαρέγκλιτα. Και από τη χαρά μου, έλεγα και εγώ το Λάζαρο μαζί με τα παιδιά. Τον έλεγα, έτσι όπως ακριβώς πριν από μισό αιώνα.
Μισός αιώνας! Από τότε που τρέχαμε μικρά παιδιά και «οργώναμε» αληθινά το χωριό για να πούμε τα Πάθη μέχρι σήμερα που περιμένουμε τα παιδιά, για να μας τα πούνε τα Πάθη. Μια διαδρομή, ένας αγώνας για την ανάσταση. Μια ανάσταση, που ας την πούμε κοινωνική καταξίωση ή προκοπή ή μπορούμε να την πούμε πρόοδο της ανθρωπότητας και πολιτισμός. Μισός αιώνας, λοιπόν δημιουργίας και τεχνολογικής εξέλιξης, νίκης κατά των αδυναμιών του ανθρώπου, Ανάστασης και ανθρωπισμού!
«Μας τα είπαν» τα Πάθη. Μας τα λένε καθημερινά. Τι σχέση έχει, αν αντί για τρίγωνα η «πολιτισμένη ανθρωπότητα» κατέχει και ρίχνει βόμβες ουρανίου, πυρηνικές, «ατομικές» ή «οικουμενικής καταστροφής». Ακόμη καθόλου δεν διαφέρει πως τα πάθη αφορούν άλλους λαούς ή ότι τα υφίστανται οι λαοί αυτοί για «ανθρωπιστικούς» φυσικά λόγους ή «προς παγίωση της δημοκρατίας και του ανθρωπισμού». Περισσότερο δεν διαφέρει καθόλου το γεγονός, ότι δεν αναγγέλλονται τα Πάθη από τις χαρούμενες φωνές των παιδιών, αλλά από το θανατηφόρο κροτάλισμα βομβών που οι «ηγήτορες» διατάζουν και οι εκτελεστές τις ρίχνουν επί ανθρώπων παραβιάζοντας ή και «βιάζοντας» κάθε έννοια Ανάστασης και πολιτισμού.
Τα λέμε και εμείς τα πάθη. Καθημερινά. Τα ακούμε, τα νιώθουμε; Είναι άλλο θέμα ότι τα «βιώνουν» άλλοι λαοί, άλλες ψυχές… που «τους ξετομαριάζουν» αληθινά… «Μακριά από εμάς». Δεν ακούμε τίποτε. Κι ας φωνάζει ο ποιητής. «Άκου τα σήμαντρα/των εξοχικών εκκλησιών./Φτάνουν από πολύ μακριά/από πολύ βαθιά./Απ’ τα χείλη των παιδιών/απ’ την άγνοια των χελιδονιών…»/ Γιάννης, Ριτσος, «Εαρινή Συμφωνία». Είναι αδύναμη η φωνή τους. Είναι-νομίζουμε- μακριά. Δεν μας αφορά. Εμείς έχουμε άλλα βάσανα και μας κατατρώγουν άλλοι προβληματισμοί. Διατυπώνουμε μεγαλοβδομαδιάτικα τον έντονο προβληματισμό μας και τα αγωνιώδη ερωτήματα αν αγοράσαμε το αρνί, αν είναι ελληνικό ή εισαγόμενο, αν έχουμε επάρκεια ζαρζαβατικών και πού θα ψήσουμε τον οβελία. Άσχετα, αν ψήνονται δίπλα μας λαοί και απανθρακώνεται κάθε έννοια πολιτισμού και ανθρωπιάς και η Ανάσταση, κάθε Ανάσταση, μυρίζει καμένο ανθρώπινο σώμα…
Ποιος να συλλογιστεί και σε ποιον να κατακυριεύσει η επιθυμία να δρασκελίσει την αιωνιότητα και να ζήσει ως άμεσο παρόν την ανάσταση για να εξαγνιστεί στα καθαρτήρια νάματα της ανθρωπιάς και της καταξίωσης της ανθρώπινης ύπαρξης. «Μην είδατε την ομορφιά που την Κοιλάδα αγιάζει;» Καμιά ομορφιά δεν μπορούμε να απιθώσουμε πουθενά, κανένας ανθρώπινος παλμός δεν ξυπνά την αγάπη, καμιά δοκιμασία δεν φλογίζει τα σωθικά μας και καμιά Κοιλάδα δεν ανθίζει και δεν μοσχοβολά ΑΝΘΡΩΠΟ. Μέσα στον καθημερινό τουφεκισμό σκέψεων, ιδεών, απόψεων και φυσικά ανθρώπων, καταθάψαμε και την ανθρώπινη ύπαρξή μας. Εμείς. Άρα, δική μας και η Ανάσταση. Από εμάς εξαρτάται…

Πηγη facebook.

Χρήστος Τούμπουρος


Συγγραφέας- ερευνητής



Η πλήρης εισήγηση του δημοτικού συμβούλου Λευτέρη Μάντζαρη για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στα όρια του Δήμου Ξηρομέρου (video).

 


Μια πλήρη εισήγηση του δημοτικού συμβούλου Λευτέρη Μάντζαρη, διάρκειας 5 λεπτών, για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στα όρια του Δήμου Ξηρομέρου, είχαμε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο που έγινε την Τετάρτη 13 Απριλίου.
Μία εισήγηση που ορίζει με σαφήνεια και με καθαρότητα τη στάση της δημοτικής αρχής στη στοχοποίηση της περιοχής από «επενδυτές», χωρίς κανόνες και όρια, χωρίς να δίνεται η δυνατότητα από την Ελληνική Πολιτεία, στο Δήμο και στους κατοίκους, με το δικό του Τοπικό Χωροταξικό, που σε λίγο θα ενταχθεί ο Δήμος Ξηρομέρου (από τους πρώτους που έκανε αίτηση), να καθορίσει ο ίδιος πως θα αναπτυχθεί ο τόπος.
Ιχθυοκαλλιέργειες, ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά, βιορευστά όλα εδώ; Με ποιο σχεδιασμό;
Με ένα Ειδικό Χωροταξικό των Υδατοκαλλιεργειών από το 2011, φτιαγμένο από τους ίδιους επιχειρηματίες(!!!) μόνο με τα θέλω τους, που μέσα στην 5ετία δεν υπήρξε αξιολόγησή του; Με τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό να εκκρεμεί, που είναι ένα επίπεδο ποιο πάνω σε επίπεδο χωροταξικού σχεδιασμού!!! Που ήδη βγήκε σε δημοπρασία και τρέχει το καινούργιο Ειδικό Χωροταξικό των Υδατοκαλλιεργειών, αλλά πρεμούρα να φτιάξουμε μία ΠΟΑΥ έκτρωμα. Τα ίδια ακριβώς έχουμε με το Ειδικό Χωροταξικό των ΑΠΕ.
Θα υπάρχει τόπος αν όλα αυτά υλοποιηθούν με τον λαθεμένο τρόπο που προωθούνται;

Το έθιμο του Λαζάρου στο Ξηρόμερο(Αναδημοσίευση)



Σάββατο του Λαζάρου! Σε όλα τα χωριά του Ξηρομέρου, τα παιδιά γύριζαν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούσαν «το Λάζαρο». Το τραγούδι συνοδεύονταν από το «Λάζαρο» που έφτιαναν τα παιδιά, από ένα κοντάρι στο οποίο τοποθετούσαν ένα κυκλικό στεφάνι, που πάνω του κρεμούσαν τα καλύτερα κύπρια, το στόλιζαν με λουλούδια και το κουνούσαν ρυθμικά δεξιά και αριστερά, ώστε τα κύπρια να ηχούν αρμονικά ως υπόκρουση στο τραγούδι…


      "Πες μας, Λάζαρε, τι είδες, εις τον Άδην πού επήγες; -Είδα φόβους, είδα τρόμους, είδα βάσανα και πόνους…"...


       Ένα  έθιμο που θυμούνται με συγκίνηση οι μεγαλύτεροι,όταν ως παιδιά αλωνίζαμε τις γειτονιές του χωριού μας, γυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι, τραγουδώντας "το Λάζαρο", για να μαζέψουμε το χαρτζιλίκι μας. Αναμνήσεις των καιρών μας….

        Δυστυχώς, το συγκεκριμένο έθιμο τείνει να εκλείψει και στα Χωριά μας, όπως και στις περισσότερες περιοχές της Πατρίδας μας, και διασώζεται σε περιορισμένο βαθμό χάρις στην αξιέπαινη προσπάθεια ορισμένων ρομαντικών συμπατριωτών μας,όπως( Ο Μπάρπα Χρήστος Μασαλής  με τον έγγονό του Χρήστο foto) που ''φκιασιδώνουν τον Λάζαρο'' με τα καλύτερα κύπρια και με τα πιο ευωδιαστά άνθη της Άνοιξης, και ξεχύνονται στις γειτονιές μας συντηρώντας το έθιμο και τις δικές μας θύμησες !

Με ανδρικές στολές

 

Στο Μεσολόγγι ακόμη ζωντανές παραμένουν οι μνήμες γυναικών που φόρεσαν στολές ανδρικές στη νύχτα της Εξόδου. « Και το εξής λίαν συγκινητικόν διά τους χρόνους μας συνέβη εσχάτως εν Μεσολογγίω : Προ τινων ημερών απεβίωσεν γραία, ήτις είδε την ενδόξον Έξοδον του Μεσολογγίου, εκινδύνευσε, ηγωνίσθη.

Προ του θανάτου της, ον προέβλεπε, συνεχώς μίαν εντολήν έδιδε τοις περί αυτήν και προανεκουφίζετο εκ της ιδέας ότι θα εκτελεσθή αυτή : έδιδε εντολήν να μην την ενδύσωσιν αλλά ενδύματα, όταν θα την κηδεύσωσιν, ει μη ειμί εκείνα άτινα θα εύρισκον εις το βάθος ωρισμένου κιβωτίου, όπερ ν' ανοίξωσιν άμα αποθάνη. Ούτω και ευλαβώς έπραξαν οι οικείοι της, άμα ως η γραία έκλεισε τα όμματα. Ήνοιξαν το κιβώτιον, και τι ευρό ; Ενδυμασίαν πλήρη παλληκαρίου, φουστανέλλαν λευκήν και τα χρυσά όπλα της ζωγραφικής στολής, ην νεάνις, εικοσαετίς αμαζών, η νυν νεκρά γραία είχε φορέσει αγωνισθείσα ως ανήρ γενναίως » ( Εφημερίδα Στοά, 9 Ιουνίου 1880 ).

Σ. Ο.

Πηγή : akarnanika.blogspot.com




Μεσολόγγι ~ Η γη της φλόγας

 


Πηγή: akarnanika.blogspot.com


Ένα βίντεο αφιέρωμα για την Ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου.


ΚΚΕ_Ερώτηση Αποκατάσταση των ζημιών στη γέφυρα του ποταμού Ευήνου Αιτωλοακαρνανίας

 




Τομεακή Οργάνωση

Αιτωλοακαρνανίας

Ι. Σταΐκου 2 ,30100  ΑΓΡΙΝΙΟ,

τηλ. :2641057875, Fax:2641026654,

e-mail : kke_ne_aitnias@yahoo.gr






ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ

ΘΕΜΑ: «Αποκατάσταση των ζημιών στη γέφυρα του ποταμού Ευήνου Αιτωλοακαρνανίας»

Την αποκατάσταση των ζημιών στη γέφυρα του ποταμού Ευήνου Αιτωλοακαρνανίας ζητούν οι βουλευτές Παπαναστάσης Νίκος και Καραθανασόπουλος Νίκος με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Αναφέρουν:

«Έχουν περάσει τέσσερις μήνες από την καθίζηση που υπέστη η γέφυρα του ποταμού Ευήνου στο ύψος του Ευηνοχωρίου Αιτωλοακαρνανίας. Παρά τις υποσχέσεις από όλους τους αρμόδιους – Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Υπουργείο – για γρήγορη αποκατάσταση της ζημιάς που έχει κόψει μια περιοχή κυριολεκτικά στα δύο, μέχρι σήμερα δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο. Η κατάσταση για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής παραμένει εξίσου τραγική, όπως και την πρώτη μέρα. Συγκεκριμένα:

Οι φτωχοί αγρότες από τις περιοχές Γαλατάς, Περιθώρι και Ευηνοχώρι, αναγκάζονται να κάνουν ολόκληρο γύρο από την Ιόνια οδό προκειμένου να φτάσουν στα χωράφια τους. Με δεδομένο – ανάμεσα στα άλλα – την εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου κίνησης, όλο αυτό δημιουργεί ένα επιπλέον δυσβάσταχτο κόστος στο ήδη επιβαρυμένο κοστολόγιο της παραγωγής τους.

Οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου, που εδρεύουν στο Ευηνοχώρι και προέρχονται από όλα τα γύρω χωριά της περιοχής, αναγκάζονται να διασχίζουν την ετοιμόρροπη γέφυρα για να φτάσουν στο σχολειό τους, βάζοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα, ακόμα και τη ζωή τους καθημερινά.

Δεδομένου ότι ο ποταμός Εύηνος χωρίζει μια περιοχή με 5 δημοτικά διαμερίσματα (Γαλατάς με 1600 κατοίκους, Περιθώρι με 300 κατοίκους, Ευηνοχώρι με 2000 κατοίκους, Άγιος Γεώργιος με 800 κατοίκους και Κουδούνι με 200 κατοίκους), γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η επικοινωνία μεταξύ των κατοίκων έχει καταστεί σχεδόν απαγορευτική.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

Να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες συντήρησης / επιδιόρθωσης της σιδερένιας γέφυρας. Να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή νέας οδικής γέφυρας.

Να υπάρξει άμεση αποκατάσταση της επικοινωνίας μεταξύ των Κοινοτήτων Γαλατά και Ευηνοχωρίου με την κατασκευή πρόχειρου δρόμου διέλευσης των αγροτικών μηχανημάτων.»


ΧΆΛΚΙΝΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΌ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑΕΚΒΟΝΤΟ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΔΟΥΡΟΥΚΗΣ ΖΩΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝΤΑΣ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΣΤΑΚΟΥ..!!!!



Την 14 και 15 Απριλίου 2022 διεξήχθη στην Πάτρα το Πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα Ταεκβοντο στο οποίο συμμετείχαν μαθητές λυκείων από όλη την Ελλάδα.. Το Γενικό Λύκειο Αστακού εκπροσωπήθηκε από τους μαθητές - αθλητές :ΔΟΥΡΟΥΚΗ Ζώη , ΤΌΜΠΑ Γεώργιο και ΤΌΜΠΑ Ευσταθία.
Σε αυτό το ανταγωνιστικό πρωτάθλημα ο Μαθητής της Β Λυκείου Αστακου και αθλητής του Κενταύρου Αστακου ΔΟΥΡΟΥΚΗΣ ΖΩΗΣ κατάφερε να κατακτήσει το Χάλκινο μετάλλιο, λαμβάνοντας ταυτόχρονα και την μοριοδότηση που προβλέπει ο αθλητικός νόμος για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια της χώρας μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων..(Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο τρίτος Αθλητής του Κενταύρου Αστακού κατά την φετινή περίοδο που λαμβάνει τα μόρια για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ ως Πανελληνιονίκης).
Οι άλλοι δύο μαθητές πάρα την αγωνιστική τους προσπάθεια δεν κατάφεραν την διάκριση..
Η Αθλητική οικογένεια του ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ συγχαίρει τον Μαθητή για την επιτυχία του, καθώς και τους μαθητές ΤΌΜΠΑ Γεώργιο και ΤΌΜΠΑ Ευσταθία για την άξια εκπροσώπηση του Λυκείου τους και της πόλης τους..!!!
Τους ευχόμαστε υγεία και καλή πρόοδο στη ζωή τους..!!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ

Μπαμπίνη ΙΝ.Συγχαρητήρια
στα παιδιά

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

 


Αστακός 16.4.2022

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

ΝΟΜΟΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Πυρκαγιά είχαμε σήμερα το μεσημέρι σε αγροτική περιοχή της Κοινότητας Βασιλόπουλου. Με καίρια επέμβαση της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ξηρομέρου και της Πυροσβεστικής, πολύ γρήγορα τέθηκε υπό έλεγχο και τελικά κατασβέστηκε.

Μεγάλη προσοχή από όσους αυτή την περίοδο βάζουν φωτιά για να κάψουν κλαριά και χόρτα στα χωράφια τους. Η σημερινή φωτιά σήμερα, πιθανότατα ξεκίνησε από τέτοια περίπτωση.

Από 1η Μαίου ξεκινά η αντιπυρική περίοδος και οι φωτιές απαγορεύονται.

 

Εκ του Δήμου Ξηρομέρου








.....................................................................................................................