Δύο ακόμα SEATRAC τοποθετήθηκαν σε παραλίες της Αιτωλοακαρνανίας, παρουσία της Αντιπεριφερειάρχη, Μαρίας Σαλμά

 



Δύο ακόμα Seatrac (μηχανήματα αυτόνομης πρόσβασης ΑμεΑ στη θάλασσα) τοποθετήθηκαν στις παραλίες Αμφιλοχίας και Αστακού από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, παρουσία της Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, Μαρίας Σαλμά.

Στην εγκατάσταση του Seatrac στην παραλία Αμφιλοχίας παραβρέθηκαν επίσης, ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας, Γιώργος Κατσούλας και ο Πρόεδρος Δ.Ε. Αμφιλοχίας, Απόστολος Γώγουλος, ενώ στην αντίστοιχη εγκατάσταση στην παραλία Αστακού, εκτός της κ. Σαλμά, παραβρέθηκαν, ο Δήμαρχος Αστακού Ιωάννης Τριανταφυλλάκης, η Πρόεδρος Δ.Ε. Αστακού, Αρετή Γριτσίπη και ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας, Κωνσταντίνος Χαϊδής.

«Με την εγκατάσταση των δύο νέων Seatrac, ενώ νωρίτερα είχε τοποθετηθεί και αντίστοιχη εγκατάσταση στην παραλία Τουρλίδας στο Μεσολόγγι, ολοκληρώθηκε για φέτος η συγκεκριμένη δράση της Περιφέρειας στην Αιτωλοακαρνανία και είναι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση να ξέρουμε ότι στην Περιφερειακή μας Ενότητας υπάρχουν παραλίες που παρέχουν πρόσβαση στη θαλάσσια απόλαυση σε όλους τους συμπολίτες μας» τόνισε η κ. Σαλμά προσθέτοντας ότι «διαρκής προσπάθεια και μέριμνά μας θα είναι οι ίσες ευκαιρίες και ίσες δυνατότητες για όλους και παντού».


Ανακοίνωση της Κομματικής Οργάνωσης Μεσολογγίου του ΚΚΕ_Κάτω τα χέρια, από το νοσοκομείο Μεσολογγίου!

 



Τομεακή Οργάνωση Αιτωλοακαρνανίας

Ι. Σταϊκου 2 ,30100  ΑΓΡΙΝΙΟ,

τηλ. :2641057875

Fax :2641026654,

e-mail : kke_ne_aitnias@yahoo.gr




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

εξέδωσε η Κομματική Οργάνωση Μεσολογγίου του ΚΚΕ με αφορμή το «νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας» και τις συγχωνεύσεις νοσοκομείων.

Ταυτόχρονα ενημέρωσε τους κατοίκους τις πόλης με ανάρτηση πανό τόσο στο Νοσοκομείο, όσο και σε άλλα σημεία της περιοχής

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ


«Η δήλωση του πρωθυπουργού ότι σχεδιάζεται η περαιτέρω συγχώνευση νοσοκομείων, με ειδική αναφορά σε μονάδες που γειτνιάζουν χιλιομετρικά, αποτελεί πρόκληση τόσο για το λαό όσο και για τους υγειονομικούς.

Είναι απαράδεκτο μέσα στην πανδημία, μπροστά σε ένα ακόμη κύμα της, η κυβέρνηση που υποχρέωσε σε στραγγαλισμό τα νοσοκομεία, αποφεύγοντας σαν "ο διάολος το λιβάνι" τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, να προτείνει ως λύση τις "συγχωνεύσεις".

Το ΕΣΥ λένε "έχει παθογένειες". Όμως αντί να θεωρούν παθογένεια την πολιτική που οι ίδιοι μαζί με το ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ εφαρμόζουν επί σειρά ετών, η οποία έχει φέρει το σύστημα Υγείας σε οριακό σημείο, θεωρούν παθογένεια την ίδια την ύπαρξη νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας.

Έτσι σκέφτονται οι οπαδοί της "ελεύθερης αγοράς". Αφού η πραγματοποίηση μόνιμων προσλήψεων αποτελεί κόστος, είναι αναχρονισμός. Αντίθετα, εφόσον το κλείσιμο μονάδων αφήνει πεδίο δράσης στους ιδιώτες, είναι "εκσυγχρονισμός".

Όμως η Υγεία δεν είναι ούτε κόστος, ούτε εμπόρευμα, είναι αυτονόητη ανάγκη του κάθε ανθρώπου! Τους το λέμε απλά:

Οποιαδήποτε σκέψη για να κλείσει ή να υποβαθμιστεί το Νοσοκομείο Μεσολογγίου αποτελεί "αιτία πολέμου"!

Να μην το σκεφτούν καν! Οι χιλιάδες εργαζόμενοι και κάτοικοι της περιοχής δε θα επιτρέψουν μία περιοχή 50.000 κατοίκων, να μείνει χωρίς Γενικό Νοσοκομείο. Δε θα γυρίσουμε 50 χρόνια πίσω!

Καλούμε όλους τους κοινωνικούς φορείς της περιοχής να αντιδράσουν άμεσα, δυναμικά και αποφασιστικά. Τα μέλη και οι φίλοι του ΚΚΕ στην περιοχή θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας στο δίκαιο αυτόν αγώνα.

Εάν πραγματικά νοιάζονται για τις "παθογένειες" που οι ίδιοι δημιούργησαν, να υλοποιήσουν εδώ και τώρα τα δίκαια αιτήματα των δεκάδων φορέων της περιοχής.

Όπως την κάλυψη όλων των κενών του Νοσοκομείου και των άλλων δομών Υγείας με γενναία χρηματοδότηση, με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, με προσλήψεις εξειδικευμένων γιατρών για την αντιμετώπιση της πανδημίας, την πλήρη στελέχωση σε όλες τις κλινικές, τη δημιουργία ΜΕΘ, την ουσιαστική λειτουργία της οφθαλμολογικής, του αξονικού τομογράφου κλπ.

Κάθε άλλη σκέψη αντίθετη στα παραπάνω, θα οδηγηθεί εκεί που πρέπει: στον κάλαθο των αχρήστων!».

Επέκταση και αναβάθμιση πεζοδρόμων στην πόλη του Αγρινίου με 4,2 εκατ ευρώ

 


Με την «επέκταση και αναβάθμιση του δικτύου πεζοδρόμων της πόλης» προχωράει η υλοποίηση στρατηγικού σχεδίου της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Αγρινίου, καθώς ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, με απόφασή του προχώρησε στην ένταξη ενός ακόμη έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014 -2020».

Στο πλαίσιο αυτό χρηματοδοτούνται με 4,2 εκατ ευρώ παρεμβάσεις που προβλέπονται στο αστικό κέντρο Αγρινίου. Συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα του έργου αφορά  οδούς ή τμήματα αυτών συνολικού μήκους 1.070 μ που μετατρέπονται σε πεζόδρομους ή οδούς ήπιας κυκλοφορίας στα εξής σημεία:

  • Αναστασιάδη, από οδ. Βότση έως οδ. Π. Σούλου, συνολικού μήκους 140,00 μ.

  • Π. Σούλου, από οδ. Μπαϊμπά έως οδ. Παναγοπούλου, συνολικού μήκους 110,00 μ.

  • Μπαϊμπά, από οδ. Π. Σούλου έως οδ. Κύπρου, συνολικού μήκους 100,00 μ.

  • Βότση από οδ. Χαρ. Τρικούπη έως οδ. Αναστασιάδη, συνολικού μήκους 100,00 μ.

  • Χρ. Σαλάκου & Ι. Σταΐκου, από οδ. Βότση έως οδ. Κύπρου, συνολικού μήκους 200,00 μ.

  • Μανδηλαρά , συνολικού μήκους 120,00 μ.

  • Ι. Σταΐκου από οδ. Κύπρου έως οδ. Γρίβα, συνολικού μήκους 50,00 μ.

  • Αφων Παπαστράτου από οδ. Τσικνιά έως οδ. Δημοτσελίου, συνολικού μήκους 160,00 μ.

  • Λουριώτου από οδ. Παπαστράτου έως & οδ. Καραπαπά, συνολικού μήκους 50,00 μ.

  • Καραπαπά από οδ. Λουριώτου έως οδ. Δημοτσελίου, συνολικού μήκους 40,00 μ.


Το δεύτερο τμήμα της παρέμβασης αφορά την  ανάπλαση της οδού Λορέντζου Μαβίλη από με τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στη συμβολή με την οδό Κυριαζή, έως την Πλατεία Μελίνα Μερκούρη με τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Παπαφώτη, Καλλέργη, Δεληγιώργη και Δαγκλή, στην περιοχή του παλιού τρένου σύμφωνα με εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη.

«Η προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για το σύνολο των πολιτών του τόπου μας συνεχίζεται. Με τον Δήμο Αγρινίου και  άλλους φορείς συνεργαζόμαστε και σχεδιάζουμε το αύριο της πόλης. Το ίδιο πράττουμε για κάθε πόλη και για κάθε χωριό της Δυτικής Ελλάδας. Δρομολογούμε παρεμβάσεις που μπορούν να διαμορφώσουν νέες συνθήκες ποιότητας ζωής των πολιτών της περιοχής, κυρίως όμως να προσδώσουν νέα φυσιογνωμία στο Αγρίνιο, διαμορφώνοντας τις συνθήκες για μία νέα εποχή ανάπτυξης».

ΚΚΕ_ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ_Αναβολή εκδήλωσης στα Καλύβια

  



Τομεακή Οργάνωση Αιτωλοακαρνανίας

Ι. Σταϊκου 2 ,30100  ΑΓΡΙΝΙΟ,

τηλ. :2641057875

Fax :2641026654,

e-mail : kke_ne_aitnias@yahoo.gr





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


    Αναβάλλεται, η προγραμματισμένη εκδήλωση της ΤΕ Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ και του Παραρτήματος Αγρινίου της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ, για τους εκτελεσμένους στα Καλύβια Αγρινίου, την Κυριακή 1 Αυγούστου το πρωί, εξαιτίας των άσχημων καιρικών συνθηκών, του καύσωνα.

    Η εκδήλωση να πραγματοποιηθεί σε νέα ημερομηνία.

ΜΠΑΜΠΙΝΗ : ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΠΑ ΓΑΚΙΑ ''Αλωνισμός-ένα παραδοσιακό επάγγελμα''

 

Σήμερα έφυγε από τη ζωή ο συγχωριανός μας Γεώργιος (Γακιας) Τασούλης σε ηλικία 92 ετών το Μπαμπίνη ΙΝ αναδημοσιεύει άρθρο με τη ζωή και το σπουδαίο κοινωνικό έργο που προσέφερε ο μπαρπα Γάκιας στη Μπαμπίνη.

                                                    Κάποτε                                     ...  στα παλιά εκείνα χρόνια...

   Την ώρα που ο πυρόξανθος ήλιος χανόταν πίσω από την αντικρινή βουνοπλαγιά της Μπαμπίνης και χιλιάδες χρώματα σμίγανε τον ουρανό με την πλαγιά  του χωριού, στα μακρινά εκείνα χρόνια αλλά τόσο έντονα χαραγμένα στη μνήμη μας, περίπου σαράντα χρόνια πριν, στα μέσα Αυγούστου, πριν τη μεγάλη γιορτή της Παναγίας, εκεί από την άκρη του χωριού, στο δρόμο που έρχεται απ΄τον Αετό, στη Λαγκάδα, ακούγεται το δυνατό μούγκρισμα  της μηχανής μεγάλου τρακτέρ.

Τρία μικρά κοριτσάκια σκαρφαλωμένα πάνω στα μπλε κάγκελα της αυλής τους αφουγκράζονται. Λες να έρχεται; Και να ξεπροβάλει , εκεί κοντά στο κονισματάκι. Στην αρχή ένα μικρό ανεπαίσθητο κόκκινο σημάδι, μετά ακολουθεί κι άλλο πιο αχνό, πορτοκαλί και μετά κι άλλο. Αυτός είναι! Τα παιδιά κρατούν την αναπνοή τους, λίγο ακόμη,  δεν μιλούν μεταξύ τους, έτοιμα να κατέβουν στο δρόμο, κρέμονται από τα κάγκελα της αυλής, σηκώνονται στις μύτες των ποδιών και τα μάτια τους είναι καρφωμένα εκεί στο μεγάλο δρόμο στη μέση του χωριού και περιμένουν. Και να βλέπουν καθαρά τώρα. Έρχεται, έρχεται ο πατέρας, έρχεται ξεφωνίζουν. Ήρθε, αυτός είναι , ήρθε ο πατέρας μαμά.
Ο πατέρας περνάει τώρα στη μέση του χωριού, οδηγώντας το μεγάλο κόκκινο τρακτέρ που σέρνει την καμαρωτή πορτοκαλί πατόζα, την αλωνιστική μηχανή, και ακολουθεί η πλατφόρμα γεμάτη από την σοδιά της χρονιάς.  Η αγωνία μετατρέπεται σε χαρά, εκδηλώνεται με φωνές και τα παιδιά τρέχουν ξεφωνίζοντας ως το μπάρμπα -Φάνια για να προϋπαντήσουν τον πατέρα που έλειπε τόσο καιρό. Το σούρουπο βρίσκει τα τρία κορίτσια μαζί με τη μητέρα και τη γιαγιά καθισμένους κοντά στον κουρασμένο, μαυρισμένο από τ΄αγάνι  και τον καυτό αυγουστιάτικο ήλιο αλλά ευτυχισμένο πατέρα να ακούνε πραγματικές ιστορίες ζωής και περιπέτειες που έλαβαν χώρα με πρωταγωνιστές τους ταϊστάδες, τους κουβαλητάδες, τα καζάνια, τα δεμάτια του σιταριού, τις θημωνιές και τα χερόβολα, τα λουριά της μηχανής... …Εικόνες μιας άλλης εποχής …




Ας γυρίσουμε το ρολόι του χρόνου πίσω 60 χρόνια τότε που ένα νεαρό παιδί , τότε 19 χρονών,  παιδί πολυμελούς οικογένειας θα ορθώσει το ανάστημά του στη φτώχια, θα παλέψει με την άγονη γη, θα δουλέψει σκληρά  κάτω από το λιοπύρι, θα αφουγκραστεί τα καλέσματα της εποχής του, θα ονειρευτεί ένα καλύτερο αύριο γι’ αυτόν και την οικογένειά του και θα μοχθήσει για να παράξει  τον άρτον τον επιούσιον, βασικό κομμάτι της ανθρώπινης ζωής.

Όνομα: Γεώργιος Τασούλης του Σπυρίδωνος
Επάγγελμα: Μηχανοδηγός                 
Έδρα: Μπαμπίνη Ξηρομέρου Αιτωλοακαρνανίας.

 Ο Γεώργιος (γνωστός ως Γάκιας) ένα από τα  6 παιδιά του Σπύρου και της Αθανασίας, γεννημένος το 1929 στην Μπαμπίνη , αφήνει το Χρήστο, τον Κώστα, τη Γεωργία, τη Μαρία και το μικρότερο το Θόδωρο και αρχίζει την αναζήτηση δουλειάς για να μπορέσει να ζήσει και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της μεγάλης οικογένειας.


Παιδί 19 χρονών, ξεκίνησε σαν βοηθός σε αλυσιδοφόρο τρακτέρ(μπουλντόζα) στο Λεσίνι. Γρήγορα του χρέωσαν ένα τρακτέρ JHON DEER (Αμερικάνικο) που όργωνε και έκανε μεταφορές εργατών στο κάμπο του Λεσινίου. Μετά το στρατιωτικό του είναι πια και επίσημα μηχανικός.



 
     
                                   

 Στη δεκαετία του 50 στην Μπαμπίνη λειτουργούσε  συνεταιρισμός ο οποίος διέθετε συνεταιριστική αλωνιστική μηχανή. Η συνεταιριστική μηχανή (HEINZ αμερικάνικη) αγοράστηκε με δάνειο και εγγύηση που ήταν τα μερίδια των συνεταιριστών- κατοίκων της Μπαμπίνης. Τότε πρόεδρος του συνεταιρισμού ήταν  ο Χρήστος Τασούλης και γραμματέας ο Χαρίλαος Ζαρκαδούλας. Ο Γάκιας λοιπόν χειρίζεται τη μηχανή του Συναιτερισμού για 8 χρόνια. Αλώνιζε όλα τα γύρω χωριά. Μπαμπίνη- Αετό-Μαχαιρά- Σκουρτού- Χρυσοβίτσα- Πρόδρομο-Αγράμπελα και Φυτείες. Κοντά στον αλωνισμό  ήταν και ο Ηλίας ο Ράπτης που με το  κάρο του μετέφερε το δικαίωμα της μηχανής. Στην αρχή είχε αρκετή δουλειά καθώς οι μηχανές ήταν λιγοστές, μα κατόπιν η δουλειά μειώθηκε και τα κέρδη της μηχανής λιγόστευαν. Η μηχανή πουλήθηκε στην Κατούνα.
  Άνεργος πια δουλεύει για δυο χρόνια τη συνεταιριστική μηχανή Αστακού.

Στη συνέχεια γύρω στα 1960, αφού μάζεψε τις οικονομίες του και με τη βοήθεια της προίκας της γυναίκας του Θεοδώρας  Χ. Ράπτη αγόρασε τη δική του αλωνιστική μηχανή από το Άδεντρο Θεσσαλονίκης, HEINZ (αμερικάνικη). Μετά από  ένα χρόνο αγόρασε και το τρακτέρ BELARUS. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρώτο τρακτέρ στο χωριό το είχε ο Γιάννης Πιπερίγκος το 1958 , μετά ήρθε του Γάκια Τασούλη το 1961 και μετά από λίγο αγόρασε και ο Γιάννης ο Θανασούλας.
Έτσι τώρα  πια δούλευε με το δικό του τρακτέρ και τη δική του μηχανή. Το όνειρό του γίνεται πραγματικότητα.
Ο αλωνισμός άρχιζε στα τέλη Μαΐου. Πρώτα αλώνιζε στα  γειτονικά χωριά, μετά στο χωριό του την Μπαμπίνη και ύστερα τα πιο απόμακρα. Παραμονή της Αγίας Παρασκευής χαιρετούσε τη γυναίκα του και τα παιδιά και έφευγε εκτός νομού, για τα χωριά της Ηπείρου. Καλπάκι- Λυγωψιά- Μάρμαρα- Ασφάκα- Ασπραγγέλους έφτανε μέχρι και τα Ζαγοροχώρια.
Άλλες χρονιές έφευγε για τα χωριά της Λευκάδας. Καλαμίτσι- Βασιλική- Αλέξανδρος και τόσα άλλα.
Ο ίδιος θυμάται και ο  νους του μοιάζει να ταξιδεύει,  ταξιδεύει οδηγώντας το κόκκινο BELARUS με τη πορτοκαλί πατόζα και να ακολουθεί φορτωμένη η πρατφόρμα με τη σοδειά και τους βοηθούς σκαλφαλωμένους στο πατάρι της μηχανής. « Για να πας από το ένα μέρος στο άλλο ήταν πολύ δύσκολο, χρονοβόρο και επικίνδυνο. Μπορεί και τρεις ολόκληρες μέρες να οδηγούσαμε για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Η οδήγηση γινόταν πάντα ημέρα, για να μπορούμε να ελέγχουμε το δρόμο και την κατάσταση του συγκροτήματος. Από τη πολλή ζέστη και τις μεγάλες διαδρομές, αρκετές φορές, τα λάστιχα άνοιγαν και τότε καθόμασταν στην άκρη του δρόμου και τα επισκευάζαμε. Όταν σουρούπωνε σταματούσαμε σε ένα ανοιχτό μέρος δίπλα στο δρόμο και κατάκοποι τρώγαμε ότι είχαμε μαζί μας και  κοιμόμασταν πάνω στα άδεια σακιά. Μαζί μου τα πρώτα χρόνια  ήταν και ο μικρότερος αδελφός μου, ο Θόδωρος.
Από το χωριό κοντά στον αλωνισμό ερχόταν ο Βαγγέλης Κολώνιας, ο Στάθης Κολώνιας, ο Κίτσος Παλιούρας, ο Γάκιας Τσιώλης, ο Χρήστος Νικ. Μασσαλής , ο Γάκιας  Αντ.Μπιτσώρης, ο Κώστας Κολώνιας και από τη Μαχαιρά ο Χρήστος Κουβέλης. Κάθε χρόνο ερχόταν από τη Ζάκυνθο ένας εργάτης ονόματι  Μιχάλης. Στη Λευκάδα νεαρός τότε ήταν μαζί μου και ο Γιάννης ο Γρίνος, ενώ στα γύρω χωριά, κάποιες φορές, ερχόταν και ο Αποστόλης Κομπλίτσης.»

     O Θεόδωρος Σ.Τασούλης με το αλωνιστικό  συγκρότημα.

   Καθώς θυμάται το πρόσωπό του απότομα αλλάζει όψη, τα μάτια του φωτίζονται, εκπέμποντας μια εσωτερική λαχτάρα, λες και είναι εκεί στη μέση του χωραφιού και βάζει μπροστά το μεγάλο τρακτέρ, να δίνει κίνηση στα λουριά της μηχανής,  οι εργάτες τρέχουν κουβαλώντας τα χρυσαφένια δεμάτια με τα σκληρά αγάνια να βελονίζουν το δέρμα τους, ο καρπός ώριμος και μεστωμένος να γεμίζει τα καζάνια της μηχανής και πιο πέρα να πετάει βουνό το άχυρο.
Ο ίδιος θυμάται:  Γυναίκες και άνδρες πήγαιναν στο θέρο. Αφού θέριζαν το σιτάρι το έδεναν χερόβολα και μετά δεμάτια. Τα μάζευαν σε καθαρό και επίπεδο μέρος στο χωράφι ώστε να μπορεί εύκολα να έχει πρόσβαση η μηχανή και τα στοίβαζαν σε θημωνιές.
Πολλές φορές ο ήλιος έπεφτε και η μέρα χανόταν και εμείς ήμασταν ακόμη εκεί, στη μέση του χωραφιού, για να τελειώσουμε κι αυτό το αλώνι, να σακιάσουνε οι νοικοκυραίοι τη σοδιά τους και οι γυναίκες να μαζέψουν τα τελευταία σκύβαλα, αγριοβρώμες, αγριοκόκια και κομμένα σιτάρια, τροφή για τις κότες. Βλέπετε τα χρόνια ήταν δύσκολα και τίποτα δεν πήγαινε χαμένο, τότε ίσα που προλαβαίναμε να πάμε τη μηχανή στο επόμενο αλώνι για να ξεκινήσει με το χάραμα και πάλι η δουλειά.  Τότε σηκωνόμουν την επόμενη πρωί- πρωί πριν τις έξι,  γρασάριζα- καθάριζα τη μηχανή, την αλφάδιαζα, έπρεπε να είναι οπισθόβαρη για να μη μπουκώνει, και όταν ερχόταν ο νοικοκύρης άρχιζε το αλώνισμα.
Το αλωνιστικό συγκρότημα απασχολούσε 8 με 9 εργάτες, Τέσσερις εργάτες μετέφεραν τα δεμάτια στο πατάρι της μηχανής όπου εκεί 2  άλλοι εργάτες, οι κόφτες, έκοβαν τα δεμάτια και στη συνέχεια άλλοι 2, οι τροφοδότες ή ταϊστάδες έριχναν τα χερόβολα μέσα στην τρόμπα της μηχανής. Εκεί ήθελε προσοχή γιατί έπρεπε να πέφτει η κανονική ποσότητα μέσα  στη χοάνη για να μη μπουκώνει η μηχανή . Όταν συνέβαινε αυτό ο ήχος της μηχανής άλλαζε, έπεφταν οι στροφές του τρακτέρ, κάπνιζε και πολλές φορές πετούσε και το λουρί που έπαιρνε στροφές από το τρακτέρ. Για να μη χαθούν οι στροφές ρίχναμε ρετσίνι στο λουρί. Η τροχαλία της αλωνιστικής μηχανής έπρεπε να ήταν αλφαδιασμένη με την τροχαλία του τρακτέρ. Ακόμη η μηχανή μπούκωνε όταν το σιτάρι ήταν νωπό.  Μετά η πατόζα διαχώριζε τον καρπό του σιταριού από τις καλαμιές, τις οποίες κατακερμάτιζε και τις συσσώρευε στο πίσω μέρος, με ένα μεγάλο χωνί και δημιουργούνταν έτσι τα λαμνιά του άχυρου.
Μέσα στη μηχανή υπήρχε ο αχυροδιώκτης που έδιωχνε τη καλαμιά στον αχυροκόπτη. Το αχυροκοπτικό ήταν ένας κύλινδρος με πυκνά δόντια πολύστροφος που έκανε το άχυρο ψιλό, έπαιρνε 1350 στροφές το λεπτό, και με τη βοήθεια μιας ισχυρής αεροτουρπίνας και με ένα σωλήνα προσαρμοσμένο, έστελνε το άχυρο μακριά, σε καθαρό μέρος.
Ο καρπός απ’ το δεξιό μέρος της πατόζας έπεφτε στα καζάνια. Εκεί ήταν ένας ακόμη εργάτης ο καζανιέρης που μέτραγε τα καζάνια. Συνήθως το μερίδιο ήταν 12 καζάνια ο νοικοκύρης – 1 καζάνι η μηχανή. Εκείνη την εποχή η τιμή του ενός κιλού σιταριού ή βρώμης ήταν 3 δραχμές.
Στο τέλος ο νοικοκύρης έπαιρνε μια ποσότητα άχυρο, το λίχνιζε και μετρούσε τα σπυριά του σιταριού. Ήταν δυσφήμηση για το αλωνιστικό συγκρότημα όταν έβγαζε περισσότερο σιτάρι.
Πάνω στη μηχανή υπήρχαν τριών ειδών λουριά.
Το κεντρικό λουρί περνούσε από πέντε τροχαλίες και έδινε κίνηση στη μηχανή.
Το δεύτερο λουρί χρησίμευε για να δουλεύει το αναβατόριο, εκεί γύρναγε για δεύτερη φορά το ακάθαρτο σιτάρι, περνούσε από τα σιδερένια κόσκινα, καθαριζόταν και έτσι  διασφαλιζόταν η ποιότητα του σιταριού.
Το τρίτο λουρί,το λεγόμενο των καζανιών, βοηθούσε να γεμίζουν τα καζάνια. 
Μια καλή μηχανή , σύμφωνα με τον Κανονισμό του Υπουργείου δεν έπρεπε να αφήνει πάνω από 5-7% σπόρια στο άχυρο, έπρεπε να δίνει καθαρό άχυρο και η λειτουργία της μηχανής να είναι ακίνδυνη για τους χειριστές της.
 

Λουρί  των  πέντε τροχαλιών





Η αλωνιστική μηχανή ήταν μεγάλη υπόθεση. Με το παραδοσιακό αλώνι ασχολούνταν άντρες γυναίκες και παιδιά τουλάχιστον για ένα μήνα. Με τη μηχανή σε 5-6 ώρες τελείωνε ο αλωνισμός ενός χωραφιού.
Το χωριό μου, η Μπαμπίνη με περίμενε πάντα, να τελειώσω τον αλωνισμό από τ’ άλλα χωριά ώστε να αλωνίσω και τα σιτάρια των χωριανών μου. Τότε αρχίζαμε τον αλωνισμό από Μανωλόπουλου-Φραξόλακα-Σταυροδρόμι-Αι Άννα-Άη Δημήτρης μέχρι τις Λαγκάδες και του Μανδύλη τα Βαρκ,. Από ευχαρίστηση πήγαινα χωριστά στο χωράφι  κάθε συγχωριανού και έτσι έβγαιναν από τον κόπο να μεταφέρουν τα δεμάτια τους σ’ ένα μέρος, το αλώνι, όπως συνέβαινε συνήθως στ’ άλλα χωριά. Ευχαριστώ από την καρδιά μου όλους τους χωριανούς για τη στήριξή τους και την αγάπη τους.
Νιώθω επίσης την ανάγκη να σημειώσω και τη μεγάλη προσφορά της γυναίκας μου Θεοδώρας, η οποία έμενε πίσω στο χωριό με τις τρεις κόρες μου και την πεθερά μου, την Κωνστάντω, στυλοβάτες του σπιτιού μου.
‘Όμως στα μέσα της δεκαετίας του 70 ο κόσμος στράφηκε αποκλειστικά στην καπνοκαλλιέργεια, με αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά η καλλιέργεια σιτηρών, ενώ εμφανίστηκαν και οι πρώτες θεριζοαλωνιστικές μηχανές (κομπίνες). Η αλλαγή αυτή έφερε και το τέλος μιας εποχής. Η αλωνιστική μηχανή μπήκε στο υπόστεγο.»


                            
Τα χρόνια που πέρασαν άφησαν τη σφραγίδα τους. Χρόνια δύσκολα, πονεμένα, φτωχά
Ο ίδιος βιάζεται να μιλήσει , περιμένει με αγωνία κάποιον να τον ακούσει να αναπλάθει το παρελθόν της γενιάς του, να διηγηθεί την ίδια του τη ζωή.
Η πυρκαγιά του 2007, ήρθε να αποτελειώσει και να σβήσει ένα ακόμη απομεινάρι μιας άλλης εποχής που έδωσε δουλειά σε πολλές οικογένειες.
Ο Γιώργος Τασούλης όμως επιμένει να της δίνει ζωή. Μετά την πυρκαγιά πήρε ένα κουτί κόκκινη μπογιά και άρχιζε να βάφει τα καβουρνιασμένα σίδερα. Ήταν μια τελευταία προσπάθεια να την αναστήσει, να αναστήσει και να συντηρήσει  μνήμες μιας περασμένης εποχής, βιώματα που χαράχτηκαν βαθιά στο μυαλό και στο κορμί του. Πάντα φροντίζει την αλωνιστική του μηχανή, θυμάται και αναπολεί τις παλιές καλές εποχές, περιγράφει όπως και τότε κάθε φορά που γύρναγε από τον αλωνισμό στιγμές και εικόνες του αλωνισμού. Είναι ζωντανή μνήμη και την έχει μπροστά του, η μνήμη ενός παραδοσιακού επαγγέλματος που έχει σχεδόν εκλείψει.

  Τασούλη Γ. Κωνσταντίνα

     το    άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «εν Μπαμπίνη»Φ.46 του Πολιτιστικού Συλλόγου Μπαμπίνης «Χριστόδουλος Παμπλέκης».
.....................................................................................................................