ΔΕΗ: Αυξάνεται η υδροηλεκτρική παραγωγή από τον Σταθμό Καστρακίου και Στράτου και θα σημειωθούν αυξομειώσεις ροών και ποσοτήτων νερού στον Αχελώο – Ενημέρωση υπηρεσιών και πολιτών από την Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Π.Δ.Ε.

 



Σύμφωνα με ενημέρωση της ΔΕΗ προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, λόγω της συνεχιζόμενης κακοκαιρίας στην περιοχή της Βορειοδυτικής Ελλάδας και της επικίνδυνης τάσης αύξησης των εισροών στις λίμνες των ΗΥΣ Κρεμαστρών, Καστρακίου και Στράτου, καθίσταται αναγκαία η σημαντική αύξηση της υδροηλεκτρικής παραγωγής τη τρέχουσα περίοδο, σύμφωνα με τον Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ.  

Για την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων από τον αναπόφευκτα έντονο τρόπο λειτουργίας του Υδροηλεκτρικού Σταθμού Καστρακίου και Στράτου του συγκροτήματος Αχελώου, που σχετίζεται με την απότομη αυξομείωση ροής και ποσότητας νερού στην κοίτη του ποταμού Αχελώου, η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας ΠΔΕ συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες και ενημερώνει τους πολίτες της περιοχής για τους  κινδύνους ενδεχομένων πλημμυρών, συστήνοντάς τους παράλληλα να αποφεύγουν τις ακόλουθες ενέργειες:  

1.Την καταστροφή των πινακίδων που βρίσκονται τοποθετημένες σε επίμαχες θέσεις κοντά στις όχθες του ποταμού Αχελώου και προειδοποιούν για την επικινδυνότητα σ’ αυτούς που προσεγγίζουν στα σημεία εκείνα. 

2.Τη ρύπανση με σκουπίδια, μπάζα κάθε είδους κλπ, των τεχνητών λιμών, της κοίτης του ποταμού Αχελώου και της Τεχνητής διώρυγας φυγής του Υδροηλεκτρικού Σταθμού Στράτου, μήκους 7χλμ, εμποδίζοντας τελικά και την ομαλή ροή του νερού σ’ αυτές και ενδεχόμενη πλημμύρα.

3.Την καταπάτηση περιοχών που έχουν απαλλοτριωθεί από την ΔΕΗ για τις ανάγκες της. 

4. Την καταπάτηση όλων των παρόχθιων εκτάσεων

5. Την χρήση και κίνηση πλωτών μέσων στις τεχνητές λίμνες και τον ποταμό Αχελώο κατάντη του ΥΗΣ Στράτου


Η κακοκαιρία έπληξε τον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα - Αυτοψία από τον Αντιπεριφερειάρχη Θ. Βασιλόπουλο στην ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας

 




Εκτεταμένες είναι οι ζημιές στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021 με δεκάδες στρέμματα πλημμυρισμένα και καταστροφές σε στάβλους.  

Στην ευρύτερη περιοχή του δήμου Αγρινίου, εκτάσεις με δενδρώδη και τριφύλλια παραμένουν πλημμυρισμένες όπως διαπιστώθηκε κατά την αυτοψία που έκανε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Θεόδωρος Βασιλόπουλος την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο του ΓΟΕΒ Αχελώου Κώστα Βήττα.  

Τα προβλήματα ξεκίνησαν από την άνοδο της στάθμης του ποταμού Αχελώου με τα αποστραγγιστικά δίκτυα να αδυνατούν  να αντλήσουν τις μεγάλες ποσότητες νερού. 

Ο κ. Βασιλόπουλος ενημερώθηκε και για τις ζημιές που έχουν καταγραφεί σε αντλιοστάσια της περιοχής κάνοντας λόγο για συνεργασία όλων των εμπλεκομένων παραγόντων, ώστε να  αποκατασταθούν άμεσα ενόψει της νέας αρδευτικής περιόδου.

 «Με τον πρόεδρο του ΓΟΕΒ Αχελώου πραγματοποιήσαμε αυτοψία σε πληγείσες περιοχές στην ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου.  Από την πρώτη στιγμή της  εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων ο Περιφερειάρχης μας Νεκτάριος Φαρμάκης και  οι υπηρεσίες της Περιφέρειας ενεργοποίησαν όλες τους τις δυνάμεις για να  αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν.  Εκτεταμένες είναι οι ζημιές με πλημμυρισμένα χωράφια με τριφύλλια και δενδρώδεις καλλιέργειες, ενώ ζημιές έχουμε σε αντλιοστάσια και στο αποστραγγιστικό έργο του Λεσινίου. Έχουν καταγραφεί οι ζημιές και θα πιέσουμε για την αποκατάστασή τους το συντομότερο δυνατό», τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης.




               


ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΤΡΕΧΟΥΝ ΝΕΡΟ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΚΕΦΑΛΟΒΡΥΣΟΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΊΑΣ.(φωτο)

 



Μετά από καιρό τρέχουν νερό τα κανάλια στο ποτάμι Κεφαλόβρυσος στο Μοναστηράκι Ξηρομέρου. 
Δείτε τις όμορφες εικόνες από το φακό του Διονύση Πετρόπουλο


Συνάντηση Παπαθανάση -Παπαναστασίου

 

Με τον δήμαρχο Αγρινίου Γιώργο Παπαναστασίου συναντήθηκε ο Θανάσης Παπαθανάσης προκειμένου να ενημερωθεί για τις καταστροφές που προκλήθηκαν από τα σφοδρά καιρικά φαινόμενα που έπληξαν τον Δήμο Αγρινίου.


Μετά την συνάντηση ο κ. Παπαθανάσης δήλωσε:


«Ενημερώθηκα από τον Δήμαρχο για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την κακοκαιρία. Ο Δήμος Αγρινίου πρέπει να κηρυχθεί άμεσα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Προτεραιότητά μας στο επόμενο χρονικό διάστημα να αποκατασταθούν το ταχύτερο οι ζημιές και να δημιουργηθούν τα κατάλληλα έργα υποδομής για την αποτελεσματική αντιμετώπιση παρόμοιων φαινομένων και την θωράκιση της ανθρώπινης ζωής και των περιουσιών των συμπολιτών μας».

Η Λαϊκή Συσπείρωση Ακτίου Βόνιτσας καταψήφισε το Τεχνικό Πρόγραμμα (ΤΠ) για το 2021

 


Η Λαϊκή Συσπείρωση Ακτίου Βόνιτσας  καταψήφισε το Τεχνικό Πρόγραμμα (ΤΠ)  για το 2021 (που ψηφίστηκε από την Δημοτική Αρχη και τις παρατάξεις ΚΥΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ και ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΛΠΙΔΑΣ στο ΔΣ που πραγματοποιήθηκε στις 25/01/2021), γιατί αποτυπώνει και σε επίπεδο τεχνικών έργων, την αντιλαϊκή στρατηγική  που υλοποιείται και σε καμιά περίπτωση δεν απαντά στις οξυμένες λαϊκές ανάγκες των κατοίκων, των εργαζομένων, των μικρομεσαίων αγροτοκτηνοτρόφων και των αυτοαπασχολούμενων του δήμου  μας. 


Είναι πολύ πίσω από το να καλύψει κρίσιμες ελλείψεις σε υποδομές, όπως είναι η προστασία της ζωής και της περιουσίας του λαού, τα επαρκή σχολεία,  τη δωρεάν πρόσβαση στον πολιτισμό και τον αθλητισμό, τα τεχνικά έργα (αρδευτικά, υδρευτικά, εγγειοβελτιωτικά κλπ.) που έχουν ανάγκη οι μικρομεσαίοι αγροτοκηνοτρόφοι  καθώς αποτελούν  βασικό όρο για να συνεχίσουν να παράγουν και να μείνουν στα χωριά τους  οι νέοι άνθρωποι.

Το ΤΠ δεν εκφράζει καμιά διάθεση διεκδίκησης από την κεντρική κυβέρνηση. Αποδέχεται δηλαδή την τεράστια περικοπή των πόρων, που έγινε από όλες τις κυβερνήσεις προς τους δήμους, κάτι που αποτυπώνεται πλήρως στο ΤΠ του 2021.

Στα πλαίσια αυτά η κρατική χρηματοδότηση για τους δήμους σε σχέση με το 2009 στην αφετηρία της κρίσης έχει μειωθεί πάνω από 70%. Η παραπάνω εικόνα είναι παραδεκτή από την Δημοτική Αρχή(ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ), τη παράταξη της ΝΔ και τη παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως κανένας τους δεν έχει ως αίτημα την επάνοδο της χρηματοδότησης στα επίπεδα του 2009 που ως μέγεθος και τότε δεν κάλυπτε τις ανάγκες των δήμων. Όλοι προβάλλουν και υπερασπίζονται την επιχειρηματική δράση και την ανταπόδοση ως μονόδρομο.  

Το Τεχνικό Πρόγραμμα, όπως και γενικά οι κατευθύνσεις της Δημοτικής Αρχής, δεν είναι άσχετο και ανεξάρτητο, όπως υποστηρίζεται επανειλημμένα στο Δημοτικό Συμβούλιο, από την κεντρική πολιτική. Είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής της ΕΕ, η οποία εξειδικεύεται στη Βουλή από την τωρινή κυβέρνηση της ΝΔ, την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά συνολικά από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ενώ στηρίζεται και υλοποιείται από Περιφέρειες και Δήμους. 

Φαίνεται καθαρά ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση ουσιαστικής διεκδίκησης από την κεντρική κυβέρνηση, ότι γίνεται απόλυτα αποδεκτή η πολιτική της τεράστιας περικοπής των πόρων των δήμων και η λογική ότι αν ο δήμος θέλει έργα ας φορολογήσει τους δημότες ακόμα παραπάνω. 

Συνεχίζεται η πολιτική της υποχρηματοδότησης, του μειωμένου και κακοπληρωμένου προσωπικού, της συρρίκνωσης των υπηρεσιών. Οι προτεραιότητες είναι ξεκάθαρες: έργα βιτρίνας (όπως πχ μια πληθώρα αναπλάσεων) και αναπτυξιακά σχέδια που θα είναι κερδοφόρα μόνο για μια χούφτα ιδιώτες και θα κοστίσουν χρυσάφι στη λαϊκή οικογένεια, ενώ απουσιάζουν έργα ουσίας απαραίτητα για το Δήμο.

Στο Τεχνικό Πρόγραμμα για μια ακόμα χρονιά βλέπουμε έργα αποκατάστασης των ζημιών που δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα και επί της ουσίας ελάχιστα στην κατεύθυνση των έργων αντιπλυμμηρικής, αντιπυρικής και αντισεισμικής θωράκισης. Είναι ελάχιστα τα έργα πχ για τις τοπικές κοινότητες, όπως αγροτικοί δρόμοι με τακτική και ολοκληρωμένη συντήρηση σε συνδυασμό με αντιπλημμυρικά έργα που θα εξασφαλίζουν ότι δε θα καταστρέφονται με την πρώτη βροχή.

Επίσης όλες αυτές οι μελέτες που περιλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα, με τα αρκετά μεγάλα ποσά, συντηρούν την υποστελέχωση και η διάλυση Δημοτικών υπηρεσιών και τον παροπλισμό έμπειρου προσωπικού. Οι υπηρεσίες του Δήμου πρέπει να σχεδιάζουν, να μελετούν και να υλοποιούν τα έργα με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Χρειάζεται να διεκδικηθεί εξοπλισμός, μόνιμο προσωπικό και χρηματοδότηση από το κράτος και όχι να συνεχιστεί αυτή η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και έργων .

Γενικά δεν υπάρχει στο Τεχνικό Πρόγραμμα σχέδιο και συνεκτικός ιστός των έργων με βάση προτεραιότητες, οι οποίες πρέπει να είναι η κάλυψη των βασικών αναγκών. Την ίδια στιγμή βέβαια τα έργα αποτελούν πηγή κερδοφορίας των εργολάβων αφού διασφαλίζεται οτι θα εισπράξουν τα κονδύλια από τα διάφορα προγράμματα, κονδύλια που στο μεγαλύτερο μέρος πληρώνονται από το λαό είτε με εξόφληση δανείων (όπως ο Φιλόδημος), είτε με τα ανταποδοτικά τέλη, είτε ακόμα και με τη μειωμένη χρηματοδότηση από ΚΑΠ, εφόσον το 95% των φορολογικών εσόδων του κράτους προέρχεται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα. 

Είναι ανάγκη η πραγματοποίηση έργων με κεντρικό σχέδιο. Με στελέχωση των υπηρεσιών του δήμου και τη σύνταξη ολοκληρωμένων μελετών. Έργων με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, δωρεάν για το λαό, με χρηματοδότηση από την κεντρική κυβέρνηση. 

Για τους παραπάνω λόγους η Λαϊκή Συσπέιρωση καταψηφίζει το Τεχνικό Πρόγραμμα για το 2021. 


Νώντας Μωραΐτης,

Δημοτικός σύμβουλος, 

επικεφαλής της δημοτικής παράταξης

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΚΤΙΟΥ - ΒΟΝΙΤΣΑΣ


Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας ''Αρχιπέλαγος'', επιστημονικός σύμβουλος Επιτροπής Αγώνα και Δήμου Ξηρομέρου: «Υπερεντατική vs βιώσιμη ιχθυοκαλλιέργεια».

 


Διαφάνεια 1.

Μία πολύ απλή παρουσίαση 15 διαφανειών δημιούργησε το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας ''Αρχιπέλαγος'', το οποίο εκτελεί χρέη επιστημονικού συμβούλου για λογαριασμό της Επιτροπής Αγώνα ενάντια στην Π.Ο.Α.Υ. Εχινάδων Νήσων και Ατ/νίας και του Δήμου Ξηρομέρου.
Θέμα της παρουσίασης: «Υπερεντατική vs βιώσιμη ιχθυοκαλλιέργεια», η οποία παρουσιάζει κάποια επιστημονικά δεδομένα, από ανοικτές ευρωπαϊκές βάσεις δεδομένων για την περιοχή Εχινάδων Νήσων και Αιτ/νίας.
Παρουσιάζονται επίσης: Το λανθασμένο μοντέλο της υπερεντατικής ιχθυοκαλλιέργειας σε σχέση με το ορθό της βιώσιμης, με αναφορά στο καλό παράδειγμα της Κύπρου, οι επιπτώσεις στα λιβάδια Ποσειδωνίας στα οποία με βάση την νομοθεσία απαγορεύεται η εγκατάσταση ιχθυοκαλλιεργειών, οι ανθρωπογενείς επιπτώσεις στο οικοσύστημα των Εχινάδων Νήσων και Αιτ/νίας.

* Τα επιστημονικά δεδομένα, προέρχονται από ανοικτές ευρωπαϊκές βάσεις δεδομένων.


Διαφάνεια 2.
Διαφάνεια 3.
Διαφάνεια 4.
Διαφάνεια 5.
Διαφάνεια 6.
Διαφάνεια 7.
Διαφάνεια 8.

Διαφάνεια 9.
Διαφάνεια 10.
Διαφάνεια 11.
Διαφάνεια 12.
Διαφάνεια 13.
Διαφάνεια 14.
Διαφάνεια 15.

Αυτοδιοίκηση – νέος εκλογικός νόμος: Αυτές είναι οι εννέα αλλαγές (λίστα)

 


Από:https://www.aftodioikisi.gr/

Σε συνέχεια των σχετικών αποκαλύψεων της aftodioikisi.gr και των όσων είπε ο πρωθυπουργός κατά την εισαγωγική του ομιλία, η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών (Βορίδης, Πέτσας) παρουσίασε στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, τις εννέα αλλαγές που θα εφαρμοστούν από τις εκλογές του 2023.


Συγκεκριμένα:

-Επανέρχεται η  5ετής θητεία για τους Δημάρχους και Περιφερειάρχες που θα εκλεγούν τον Οκτώβριο του 2023.

-Μειώνεται οριακά ο αριθμός των μελών του Δημοτικού και του Περιφερειακού Συμβουλίου.

-Το όριο εκλογής από τον πρώτο γύρο τίθεται στο 43%, 1% μεγαλύτερο από αυτό που ίσχυσε στις εκλογές του 2006.

-Εξασφαλίζεται κατά κανόνα τουλάχιστον η εκλογή των 3/5 των μελών του Συμβουλίου στον νικητή των εκλογών.

-Τίθεται όριο 3% για τη εκλογή Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβούλου, το οποίο είναι ευθυγραμμισμένο με το ισχύον στις βουλευτικές εκλογές.

-Καταργείται η ξεχωριστή κάλπη για την εκλογή των «κοινοτικών Αρχών» η οποία δημιούργησε έναν de facto τρίτο βαθμό αυτοδιοίκησης παρά τη ρητή πρόβλεψη του Συντάγματος.

-Εναρμονίζεται η πλειοψηφία του Δημάρχου στα Συμβούλια Δημοτικών Κοινοτήτων με πληθυσμό μεγαλύτερο των 500 κατοίκων.

Σε μικρότερες Δημοτικές Κοινότητες ο  εκπρόσωπός τους εκλέγεται από ενιαία λίστα υποψηφίων και εκτός συνδυασμών.

-Τίθεται καταληκτική ημερομηνία η 30η Ιουνίου για την κατάρτιση των συνδυασμών, ώστε να υπάρχει πλήρης έλεγχος των εκλογικών δαπανών και να είναι εγκαίρως γνωστοί στο εκλογικό Σώμα οι υποψήφιοι.

Περισσότερα :https://www.aftodioikisi.gr/


.....................................................................................................................