Συνάντηση για την οριοθέτηση τμημάτων του ποταμού Ινάχου


Τεχνική συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Μαΐου 2020 στην επαρχία Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας, σχετικά με την προώθηση  έργου LIFE, που αφορά στην οριοθέτηση τμημάτων του ποταμού Ινάχου.
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν, ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας, Περιβάλλοντος, Φυσικών Πόρων και Χωροταξίας. Λάμπρος Δημητρογιάννης, ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας, Γιώργος Κατσούλας, καθώς και στελέχη των Διευθύνσεων Περιβάλλοντος και Τεχνικών έργων.
Το έργο αφορά σε μία πιλοτική δράση, στα πλαίσια του προγράμματος LIFE Integrated Projects Climate Action (LIFE-IPAdaptInGR) με στόχο την ενίσχυση της πολιτικής για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Το «LIFE-IPAdaptInGR» αποσκοπεί στην υποστήριξη της εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής και των Περιφερειακών Σχεδίων (ΠεΣΠΚΑ) για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, με κατάλληλες, μεταξύ άλλων, Πιλοτικές Δράσεις σε Εθνικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο.
Στόχος του έργου, το οποίο θα προκηρυχθεί σύντομα, είναι η οριοθέτηση τμημάτων του ποταμού σε συγκεκριμένα σημεία και σε συνολικό μήκος 5 χιλιομέτρων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πλημμυρικά φαινόμενα. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 280.000 ευρώ.

«Η οριοθέτηση των τμημάτων του Ινάχου, αποτελεί ένα σημαντικό περιβαλλοντικό έργο, από τα ελάχιστα πανελλαδικά, που παράλληλα θα αποτελέσει πιλότο και για τα υπόλοιπα, μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα της Περιφέρειας» ανέφερε ο κ. Δημητρογιάννης, δίνοντας συγχαρητήρια στις Διευθύνσεις Περιβάλλοντος και Τεχνικών υπηρεσιών, για την εξαιρετική προεργασία. «Η απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων που ενισχύει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, αποτελεί καθημερινό στόχο μας» κατέληξε.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ: Η υποβάθμιση των ειδικών σχολείων είναι «κυβερνητική ευθύνη»

Ο Σταύρος Καραγκούνης στέλεχος του Σύριζα-Προοδευτική Συμμαχία αναδεικνύει την ανάγκη στήριξης των ειδικών σχολείων. Ειδικότερα με δήλωση του αναφέρει
   «Μετά την πρωτόγνωρη κατάσταση του κορωνοϊού και των περιοριστικών μέτρων που απέκλεισαν κοινωνικά και εκπαιδευτικά τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ήρθε η ώρα της επιστροφής στις αίθουσες με το άνοιγμα των σχολείων.
   Η δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε και η ανάγκη τήρησης μέτρων προστασίας στους εκπαιδευτικούς χώρους, φέρνει στην επιφάνεια το κτιριακό ζήτημα της στέγασης των ειδικών σχολείων. Είναι γνωστό ότι γενικά στη χώρα μας, αλλά ιδιαίτερα στην Αιτωλοακαρνανία δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για τα παιδιά που τυγχάνουν αυξημένης φροντίδας τα οποία εκπαιδεύονται και εγκλιματίζονται εδώ και δεκαετίες σε παλιά ακατάλληλα κτίρια και σε ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες σε ορισμένες περιπτώσεις. 
   Σύμφωνα με μαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας τα ειδικά σχολεία σε πόλεις του νομού στεγάζονται σε παλιά κτίρια, ακόμη και σε  ημιυπόγεια, με μικρές αίθουσες, χωρίς προδιαγραφές για ασφαλή παραμονή παιδιών με πολλαπλές αναπηρίες, γεγονός που δυσκολεύει την ένταξη των παιδιών αλλά και το εκπαιδευτικό έργο των καθηγητών.
  • Μήπως  είναι η κατάλληλη στιγμή ώστε η Πολιτεία να ασχοληθεί πολύ σοβαρά με τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να αντιμετωπίσει  το κτιριακό ζήτημα των ειδικών σχολείων με αφορμή την επιδημιολογική κρίση; 
  • Μήπως ήρθε η ώρα να γίνει έστω η αρχή με την  ανέγερση ενός  σύγχρονου και άρτιου κτιρίου για την στέγαση ενός τουλάχιστον από τα ειδικά σχολεία στο Αγρίνιο, όπως ήδη γίνεται στην Ναύπακτο;
  • Μήπως πρέπει η πολιτεία να αποδείξει ότι τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού καταδικασμένα στον αποκλεισμό και την αφάνεια; 
   Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς  πρέπει να ξεκινήσουν… χθες τις πιέσεις για χρηματοδότηση ενός τέτοιου έργου, όπως έκαναν στο παρελθόν για ιδιωτικό κέντρο της πόλης του Αγρινίου, που προσφέρει θεραπευτικές υπηρεσίες στα παιδιά με αναπηρία και ειδικές ανάγκες μέσα σε ένα υπερσύγχρονο και άρτια εξοπλισμένο κτίριο. 
   Οι ΚΤΥΠ ΑΕ, φορέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μπορούν  να συμβάλλουν με τις μελέτες για την γρήγορη κατασκευή οποιασδήποτε σχολικής μονάδας. Με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, όπως είναι ο Δήμος και η Περιφέρεια  μπορεί σε σύντομο αναλογικά  χρονικό διάστημα να υπάρξει αποτέλεσμα, προκειμένου να δούμε το χαμόγελο αυτών των μαθητών σε ένα πιο ανθρώπινο περιβάλλον. 
   Η επίκληση της «ατομικής ευθύνης» δε φέρνει αποτελέσματα, όταν τα παιδιά πρέπει να στοιβάζονται σε χώρους που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας που υπάρχουν σήμερα λόγω του κορωνοϊού. Πλέον, η διασφάλιση της υγείας των μαθητών και η απρόσκοπτη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι κρατική και κυβερνητική ευθύνη».
.....................................................................................................................