Συνάντηση του Δημάρχου Ξηρομέρου με τον Διοικητή Πυροσβεστικού Σώματος Αιτ/νίας.

sinantisi dimarxos xiromeroy me dioikiti pyrosvestikis 1 1102019
Εθιμοτυπική συνάντηση είχε σήμερα στο γραφείο του στον Αστακό, ο Δήμαρχος Ξηρομέρου κος Ιωάννης Τριανταφυλλάκης, με τον Διοικητή του Πυροσβεστικού Σώματος Αιτ/νίας κο Χριστόφορο Μπόκα
Στην συνάντηση παραβρέθηκε και ο αρμόδιος σε θέματα πολιτικής προστασίας, Αντιδήμαρχος Δήμου Ξηρομέρου κος Κώστας Λαϊνάς.
Συζητήθηκαν θέματα που άπτονται της πολιτικής προστασίας του Δήμου Ξηρομέρου και τρόπων για να υπάρχει μία καλή και γόνιμη συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών. 
Επίσης εξετάσθηκε η πιθανότητα λειτουργίας πυροσβεστικού κλιμακίου στην έδρα του Δήμου τον Αστακό, το οποίο θα βοηθήσει πολύ ώστε να αντιμετωπιστούν πιο άμεσα πιθανά θέματα πολιτικής προστασίας στο μέλλον.
sinantisi dimarxos xiromeroy me dioikiti pyrosvestikis 2 1102019

ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ:Ηχητικά πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου-Τακτική συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου Κυριακή 29.9.2019

ixitika praktika

ΕΝΑΡΞΗ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ - ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ. (Αρχή-22:16).
1. Ορισμός Προέδρου και Εκπροσώπων παραγωγικών τάξεων στην Δημοτική επιτροπή παιδείας του Δήμου Ξηρομέρου. (22:17-25:31).
2. Ορισμός μελών Δ.Σ του Ν.Π.Δ.Δ 'Σχολική Επιτροπή Σχολείων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δήμου Ξηρομέρου'. (25:32-48:53).
3. Ορισμός μελών Δ.Σ του Ν.Π.Δ.Δ 'Σχολική Επιτροπή Σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δήμου Ξηρομέρου'. (48:54-52:06).
4. Ορισμός μελών Δ.Σ του Ν.Π.Δ.Δ. 'Πολιτισμός Περιβάλλον Αθλητισμός Παιδείας και Κοινωνική πρόνοια στο Δήμο Ξηρομέρου'. (52:07-55:32).
5. Ορισμός μελών Δ.Σ Ν.Π.Δ.Δ 'Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου'. (55:33-58:27).
6. Ορισμός μελών Δ.Σ Ν.Π.Ι.Δ 'Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ξηρομέρου'. (58:28-1:02:16).
7. Αύξηση ωραρίου εργασίας υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ . (1:02:17-1:04:30).
8. Έγκριση υποβολής πρότασης για ένταξη στην ΣΑΕ 055 του ΥΠΕΣ και χρηματοδότηση του έργου με τίτλο 'Αποκατάσταση Οδοποιίας και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας Δήμου Ξηρομέρου'. (1:04:31-1:26:02).
9. Έγκριση υποβολής πρότασης για ένταξη στην ΣΑΕ 055 του ΥΠΕΣ και χρηματοδότηση έργου με τίτλο 'Κατασκευή δικτύου ύδρευσης και φρεατίων αποχέτευσης – προμήθεια υλικών ύδρευσης και υλικών αντλιοστασίων του Δήμου Ξηρομέρου'. (1:26:03-1:54:28).
10. Αποδοχή και κατανομή ποσού για λειτουργικές δαπάνες σχολείων (Γ κατανομή). (1:54:29-1:57:45).
11. Αναμόρφωση προϋπολογισμού χρήσεως 2019. (1:57:46-2:04:15).
12. Ορισμός αντιπροσώπων του Δήμου για συγκρότηση ΔΣ του αναγκαστικού συνδέσμου 'Φορέας Διαχείρισης Στερεών αποβλήτων 3ης Διαχειριστικής Ενότητας΄. (2:04:16-2:05:52).
13. Ορισμός εκπροσώπων Δήμου για συγκρότηση Επιτροπής Ανέλκυσης, Απομάκρυνσης και Εξουδετέρωσης ναυαγίων ή πλοίων. (2:05:53-2:06:47).
14. Ορισμός εκπροσώπων του Δήμου στην γνωμοδοτική επιτροπή του άρθρου 3, παράγραφος 2, του νόμου 2734/1999. (2:06:48-2:08:23).
15. Ορισμός υπολόγων της υπ'αριθμ.16817/4-7-1994 ΄ΔΩΡΕΑΣ ΕΝ ΖΩΗ΄ της Βασιλικής Λιδωρίκη το γένος Παπαπέτρου. (2:08:24-τέλος)

Η Βάβω.Γράφει : O Χρήστος Τούμπουρος*


  To λαογραφικό σημείωμα του Χρήστου Τούμπουρου με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων



«Λάρωσε καλό μ’, λάρωσε παιδάκι μ’. Τώρα έρχεται η μάνα σ’». 

Αυτά τα λόγια άκουγε κανείς σε κάθε σχεδόν σπίτι. Ήταν η γιαγιά που για να «λαρώσει» το μωρό, να σταματήσει το κλάμα, το έπαιρνε στην αγκαλιά της και κουνώντας το, του έλεγε ρυθμικά και μελωδικά αυτοσχέδιους στίχους. Τα «ταχταρίσματα» ή τα «ταρνανίσματα» που έμοιαζαν με νανουρίσματα. «Ταχτιρτί του λέγανε και μου το παντρεύανε». «Κοιμήσου αγγελούδι μου, γλυκά με το τραγούδι μου». Αλάρωτη η γιαγιά μέχρι να κοιμήσ’ το κούτσ’κο. Πολλές φορές το είχε αγκαλιά της, στο ένα χέρι και ταυτόχρονα μαγείρευε, έπλενε και γενικά συγύριζε το σπίτι.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΗΛΙΟ ΛΙΒΑΝΟ ΣΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ




Ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Σπήλιος Λιβανός συνδιοργάνωσε με το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας τη Δευτέρα, 30/09/2019, ομιλία με θέμα «Συνδρομή του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας στο υπό διαβούλευση αναπτυξιακό νομοσχέδιο» στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου στο Αγρίνιο.
 Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν

ΑΙΟΛΟΣ ΑΣΤΑΚΟΥ:Εικόνες από τον αγιασμό του Σαββάτου και τον αγώνα του παιδικού τμήματος με τον Α.Ο. Αγρινίου.(foto MAKE ART)





Τον ΑΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ υποδέχθηκε η παιδική ομάδα του ΑΙΟΛΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ για το παιδικό πρωτάθλημα της ΕΣΚΑΒΔΕ, το Σάββατο 28.9.2019  το πρωί στο ΔΑΚ Αστακού.

Πριν τον αγώνα πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός του Συλλόγου (ΦΩΤΟ)

Σήμερα 1η Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων


Χρόνια πολλά σε όλους τους  παππούδες & γιαγιάδες 
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία» εορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία» εορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου. Υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1990, για να αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στους ηλικιωμένους, αλλά και να επισημάνει τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν.

« Η ΡΑΣΤΩΝΗ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΚΟΣΤΟΣ »Γράφει: O Αλέξανδρος Κυριαζής



Ο πρώτος  μήνας  του  Φθινοπώρου  ο Σεπτέμβρης , φίλε  αναγνώστη , είναι πάντοτε ο  μήνας με  τα  τόσο    σοβαρά  προβλήματα όλων  των  αποχρώσεων  της  Κοινωνίας  μας που  πρέπει ο  καθ’ ένας  μας , ανάλογα  με το  πόσο  σφιχτά  είναι πιασμένος  με  το  πρόβλημά  του, δηλαδή  αν είναι  γαντζωμένος , (  μετά  μάλιστα   τη  ραστώνη  του  Καλοκαιριού ), να  δίνει  και  την ανάλογη δυναμική  ώθηση , ώστε  αυτή  να  έχει  λυτρωτικό  τέλος , ή  έστω  σημείο  βελτίωσης ισοδύναμο μιας προσωρινής  ανακούφισης δια  το  διάστημα  της  επιλογής,  μέχρι  την  ορθότερη αντιμετώπισή  του , που  θα  συμπέσει  με  το  επόμενο  Καλοκαίρι.

 Βεβαίως  δεν  αναφέρομαι  στα  ενδοοικογενειακά  προβλήματα τα  οποία έχουν  χρέος  να  επιλύουν   οι  γονείς ,  αλλά στα σύνθετα μαζί  με  αυτά  τα  λεγόμενα  της  καθημερινότητας  που  επιλύουν  οι κατά  το  Σύνταγμα  εντεταλμένοι  φορείς  και  εξουσίες  ,αυτές  που  καθορίζονται  με  νόμους  από  την νομοθετική μας  κάθε  φορά  εκπροσώπηση τη   δύναμη  της  πλειοψηφίας  του  Κοινοβουλίου μας .   
Πολλά  από τα  μέτρα που νομοθετεί η  πολιτική  εξουσία , έχουν  μακροχρόνια  σκόπευση όπως  π.χ.  της Παιδείας ,τα  Εθνικά κ.λ. Και  με  την  εναλλαγή  των  Κυβερνήσεων ( αν δεν συμπέσει  στην  εκπνοή  της Λαϊκής  εντολής )  δημιουργείται το  αλαλούμ  της  εφαρμογής  δίνοντας  έτσι  το  στίγμα  στην  κομματική  προπαγάνδα,   να αλλοιώνει  το  νομοθετικό έργο  της προηγουμένης ,δηλαδή  την  αρχή  της αμφιβολίας  στο  Λαό  στα  υπό  κρίση  μέτρα κ.λ.  για  να  το  παραδώσει  στη συνέχεια  στο  σαράκι  της  διαίρεσης   και  να  μην  εφαρμοσθεί  τελικά κανένα  μέτρο    . 
Είναι  βαρύ  πράγματι  το πρόβλημα  του  Φθινοπώρου για  το  οποίο  δημιουργούνται   νέες  ελπίδες και  αισιοδοξίες   με  τις  καινούργιες  προσπάθειες να  περιμένει  πάντα  ο Λαός δια  την καλυτέρευση  των  αποδόσεων  αν  όχι  την επίλυση  των  προβλημάτων  του , κουβαλώντας  προφανώς  και  την  πείρα  των  προηγουμένων  χρονικών  περιόδων. 
Έτσι  την   πρώτη  του  Σεπτέμβρη    αρχίζει με  αισιοδοξία το  Νέο  δικαστικό  Έτος, η  Νέα  σχολική  χρονιά,  το  Νέο  Θρησκευτικό  έτος  και  ο.κ.ε.  στραμμένα  τα  μάτια  των  Ελλήνων , στις  επιδόσεις  της  περασμένης  χρονιάς της  Κοινωνίας , και  των  παιδιών  του   .  Και  εδώ  αγαπητέ  αναγνώστη, ας  μου  επιτραπεί παραμερίζοντας  όλα  τα  άλλα  προβλήματα  να  γράψω  την απαισιοδοξία  που  νιώθω  βαθιά  μέσα  μου , γι’  αυτή  τη  συγκρότηση  και  την  πρόοδο  της  Παιδείας  μας.  
Δεν  πεθάναμε   στα  δέκα προηγούμενα  χρόνια  της  Λιτότητας  από  τα  επιβληθέντα οικονομικά  μέτρα,  αλλά  θα  πεθάνουμε  ως  Έθνος   Όλοι  μαζί .
Μόνο ο Θάνατος  της  Παιδείας  αφανίζει  τις  Εθνότητες. Γνωρίζουμε  εμείς  οι  παλιοί κάτι  παραπάνω  γιατί  είχαμε  περάσει  απείρως  χειρότερα και  τις  δύο  δεκαετίες  του  30  και  του  40   σε πολέμους  κατοχές εμφυλίους  και  ων  ουκ  έστιν   αριθμός εμποδίων.  Αγαπούσαμε  τα  σχολεία  και  το  διάβασμα  που   γινόταν  στο  φως  της  ημέρας  εκτός  Σαββάτου  που  γινόταν  στο  φως  του  εικονοστασίου  επί  ώρες , «δωρεάν»  . Αδιάφορο . Δεν μου κόστιζε  αν πήγαινα  στο γυμνάσιο  τού  Αιγάλεω  το  χειμώνα  με  τα  πέδιλα  του  Καλοκαιριού .  Το  μόνο  που  μας  έλειπε  σε  μερικούς ήταν  η   προστατευτική  πλαγιοφυλακή  των  γονιών  μας  και αρκετές  φορές  το  δείπνο.

  Και  ξάφνου  εκεί  στα  μανταλάκια  των  περιπτέρων διαβάζω  στην   άλλοτε  «ναυαρχίδα»  των  απογευματινών  εφημερίδων  που τη  διάβαζαν  πάνω  από  400.000  χιλιάδες  Έλληνες, τον   ταπεινωτικό  τίτλο  :  «ΕΝΤΡΟΠΗ»   αναφερόμενη  στις  πανελλήνιες  επιδόσεις  των  μαθητών,  επικρίνοντας  τα  μέτρα   για  την  Παιδεία. Το  μπαράζ  συνεχίσθηκε  με  αμείωτους  ρυθμούς και  από  άλλες  εφημερίδες,  και  την 20ην  Σεπτεμβρίου  από  στόματος  του  Κυρίου  Μπαμπινιώτη  του  καθηγητή  της  γλωσσολογίας  μας  ( με  καταγωγή  από  το  χωριό  μου )  σε  τηλεοπτική  εκπομπή  άκουσα  το  απίστευτο:  ότι  ένας  στους  δύο  μαθητές  της  τρίτης  Λυκείου  είναι  εντελώς  αναλφάβητος  δηλαδή  δεν  είναι  σε  θέση  γραπτά  ή  προφορικά,  να  μεταδώσει  όσα  διδάχτηκε  στις  αίθουσες  των  Λυκείων       .  Και  χθες , μια  ντροπιαστική  για  το  Έθνος  μας έρευνα της  Ευρωπαϊκής  Ένωσης   σχετικά  με  την Παιδεία , που έφερε  πρωινή  καθημερινή  εφημερίδα,  για  να  βάλει  το  μαχαίρι  της  έρευνας   πιο  βαθιά και  τη  δική  μου αγανάκτηση  βαθύτερα  .  Ισχυριζόταν η  έρευνα   ότι    οι  νέοι  στην  Ελλάδα  των  13  ετών,  δεν  γνωρίζουν  να  βάζουν ούτε  την  υπογραφή  τους .  Κατά  την προσωπική  μου  γνώμη  ,  για  όλη  αυτή  την  καταστροφή  των  υποδομών  της  Παιδείας  μας ,  ευθύνεται  και  μόνο  το  πολιτικό  σύστημα  της  χώρας , το  οποίο  δεν  διστάζει  να  κατεβεί  την  κλίμακα  της  εντροπής  και  του  εκτροχιασμού , προκειμένου   να  αλιεύουν  πιο  εύκολα  το  αγράμματο  ανθρώπινο  δυναμικό. 
 Δεν  εντάχθηκα  ποτέ  σε  κόμματα  και  σχήματα και  ούτε  με  ενδιέφεραν .Ένα  ακόμη  μέρος ευθύνης φέρουν για το κατάντημα της παιδείας και όλος  ο  Πανεπιστημιακός και  εκπαιδευτικός  κόσμος των  άλλων  βαθμίδων  της  χώρας  που  ακολουθεί  κάθε  φορά  .
Χρόνια  τώρα  ερευνώντας δια  την  μείωση  των  βιβλίων  στα  σπίτια  στα  βιβλιοπωλεία  στις  αίθουσες ,  οι  γονείς  χωρίς  δυσκολία,  σου  απαντούν : διαβάζουν  στα  σχολεία τους τα  παιδιά  .  Λέγω  λοιπόν  εγώ  γιατί  να  πιέσουν  οι γονείς  αφού  γνωρίζουν ότι  και  με  αρκετές  μονάδες  κάτω  από  τη  βάση  η  εισαγωγή  τους  είναι  εξασφαλισμένη  σε  κάποιο πανεπιστήμιο  έστω  και  επαρχιακό. 
Επομένως  και  ο  χορός  καλά  κρατεί.  Βέβαια  λίγο  πιο  αργά,  θα  προκύψει  και  το  οικονομικό  πρόβλημα  το  οποίο  τώρα  διευθετούν  οι  παππούδες  και  όσοι  εκ  των  παλαιών  συνταξιούχων  με  τις  μεγαλύτερες  συντάξεις  τυχαίνει  να  υπάρχουν.  
Η  ερώτησή  μου  απλή  προς  φίλιο  πρόσωπο.  –Λεωνίδα  μου,  το  παιδί  πως  τα  καταφέρνει  στην Αθήνα  με  τις  σπουδές  του  και  την εργασία  του; Η απάντηση.                                                                                                            - Για να  σπού: έρχεται  κάθε  τόσο  του  παιδί  και  παίρνει  αυτά  που  μαζεύουμι  και  οι  δύο απ’ τις  αγροτικές  συντάξεις  μας  και  φεύγει.  Εύκουλου  δεν  είν’ι  ;  Ευκολότερο  όμως  είναι  για  τη   Παγκοσμιοποίηση  ή  τη Νεοφιλελεύθερη  ιδεολογία  όπως  αποκαλείται,  που  συστατικό  της  είναι  η  παραχάραξη  της  πραγματικότητας  με  σκοπό  να  πείθεται  κάθε  φορά  η  κοινή  γνώμη  μέσω  των  διανοητών  του  δόγματος  αυτού να  αποδέχεται   ως  αναπόφευκτα  τα  όλως  αντίθετα   με  τα  συμφέροντά  της   μέτρα.  Λέξεις  κλειδιά  οι  πλανεμένες   έννοιες   εκσυγχρονισμός  απελευθέρωση  της  αγοράς ,  οικονομική  κρίση,  ευελιξία   και  τόσα  άλλα   που  οδηγούν   στην  απόλυτη  φτωχοποίηση  του  Λαού,  ενώ  στη  συνέχεια   μέσω  της  επιλογής   που  όλοι  γνωρίζουμε  η  πραγμάτωση  των  υπεσχημένων . 

Αλέξανδρος Κυριαζής
.....................................................................................................................