ΜΠΑΜΠΙΝΗ :Χωρίς εφημέριο το χωριό μας


Ουσιαστικά το χωριό μας μένει χωρίς ιερέα (μετά την αποχώρηση λόγω ηλικίας του π.Κων/νου Φλωρόπουλου του οποίο η προσφορά του ως εφημέριο του χωριού μας ήταν μεγάλη και τον ευχαριστούμε ) η ενορία μας μένει κενή. 
 Κατά διαστήματα όλο και κάποιος παπάς έρχεται από τα γύρω χωριά που είναι εύκαιρος για να εξυπηρετήσει  την ενορία μας όπως συνέβη  τελευταία στον εορτασμό τις Εθνικής επετείου 28ης Οκτωβρίου.

Η παράδοση μεταφέρεται από γενιά σε γενιά

.

"Η γιαγιά Αρετή ήρθε από το χωριό(Μαχαιρά Ξηρομέρου) και έκανε προετοιμασίες για το πολύσπορο(πολυσπόρια),το έθιμο της σημερινής ημέρας,για τα εγγόνια και τα παιδιά της που ζουν στην Αθήνα''.
Είναι μια ευκαιρία να μεταφέρει στα παιδιά και στα εγγόνια τα ήθη και έθιμα του τόπου μας.

Η παράδοση του τόπου μας πρέπει να συνεχιστεί και να παραμείνει ζωντανή.

Και του χρόνου.

Το παζάρι του Κουβαρά: Σ' ένα από τα τελευταία παραδοσιακά παζάρια της Ελλάδας



Το παζάρι του Κουβαρά στο Αγρίνιο είναι μία από τις μεγαλύτερες και ελάχιστες πια παραδοσιακές εμποροπανηγύρεις στην Ελλάδα. 

Η θερμοκρασία δεν ξεπερνά τους 9°C, ο καιρός είναι συννεφιασμένος και εμείς βρισκόμαστε στα περίχωρα του Αγρινίου, μεσημέρι Σαββάτου, σε μια ανοιχτή έκταση, δίπλα στον μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Ιονίας Οδού.  

 Σ' αυτή την αλάνα, λοιπόν, έχουν εδώ και μερικές μέρες εγκατασταθεί έμποροι από όλη την Ελλάδα για το παζάρι του Κουβαρά, μία από τα μεγαλύτερες και, δυστυχώς, τελευταίες παραδοσιακές εμποροπανηγύρεις στην Ελλάδα.  

 Στον χώρο επικρατεί σχετική ηρεμία. Όπως μας λένε έμποροι του παζαριού, θα αρχίζει να «βάζει κόσμο» από το απόγευμα και μετά, με αποκορύφωμα το βράδυ του Σαββάτου, όταν κάτω από την τσίγκινη κατασκευή θα τραγουδήσουν διάσημοι δημοτικοί τραγουδιστές.   

Μπαίνοντας στο παζάρι, ξεχωρίζει ο χαλβάς Φαρσάλων, εκείνο το γλύκισμα που έχει ταυτιστεί με τα παζάρια και αποτελεί δυσεύρετο προϊόν ακόμη και στην Αθήνα.   Οι πάγκοι είναι γεμάτοι προϊόντα, από ρούχα, χαλιά και παιχνίδια μέχρι αγιορείτικα είδη. 

Ο μοναχός που στέκεται πίσω από τον πάγκο κάθε άλλο παρά εσωστρεφής είναι. Πιάνουμε κουβέντα και φτάνουμε στο σημείο να δίνουμε στοιχήματα για τον νικητή των επόμενων εκλογών.   

Οι έμποροι κάνουν πλάκα μεταξύ τους. Φαίνεται να γνωρίζει ο ένας τον άλλον πολύ καλά, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς γυρίζουν κάθε χρόνο μαζί όλα τα παζάρια της χώρας για να πουλήσουν την πραμάτειά τους.  

 Ο καιρός αρχίζει να αγριεύει. Έχει έρθει η ώρα να φύγουμε. Όλοι τους ετοιμάζονται για το αποψινό πανηγύρι, την τελετή λήξης, κατά κάποιο τρόπο, ενός απ' τα τελευταία παραδοσιακά παζάρια στη χώρα.   

Δείτε εδώ

ΤΑ ΠΟΛΥΣΠΟΡΙΑ(Το άρωμα της γης μας).Του Γιάννη Γερογιάννη



Τον Νοέμβριο ο λαός μας τον λέει και «χαμένο». Λένε πως άμα ξεκινήσει να βρέχει, ξεχνάει να σταματήσει γι’ αυτό και δώσανε τούτο το περίεργο όνομα.

Ηλίας Α. Κούγγελης.....ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΤΟ ΒΡΗΚΑ… ΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ


ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΤΟ ΒΡΗΚΑ…
ΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ  ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ


Στις 17 Ιουνίου δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (εδώ)άρθρο για τοπικό ALERT <ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΧΩΡΙΟΥ> του   φίλου μου ΠΑΝΟΥ ΧΟΛΗ ο οποίος  έγραψε ότι «εξαφανίστηκε» το χωριό μου Βασιλόπουλο Ξηρομέρου από την γεωγραφική του θέση και από τα πλάνα της Δημοτικής αρχής και υποσχέθηκα στον εαυτό μου να ψάξω να το βρώ.. και το βρήκα!!!.

Σήμερα....Τα Εισόδια της Θεοτόκου


Θεομητορική εορτή της Χριστιανικής Εκκλησίας, με την οποία τιμάται η είσοδος για τους Ορθοδόξους και η εμφάνιση για τους Καθολικούς (Presentazione della Beata Vergine Maria) της μικρής Μαριάμ (Μαρίας) μαζί με τους γονείς της Ιωακείμ και Άννα στο Ναό του Σολομώντος στην Ιερουσαλήμ, προκειμένου η μέλλουσα Θεοτόκος να αφιερωθεί στον Θεό. 
Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Νοεμβρίου και από τις δύο Εκκλησίες, ενώ στις 4 Δεκεμβρίου τη γιορτάζουν οι χριστιανοί που ακολουθούν το παλαιό Ιουλιανό ημερολόγιο (Παλαιοημερολογίτες).

.....................................................................................................................