Χοροθέατρο «Δόρα Στράτου» «Οι φορεσιές μου ξαναχορεύουν»




Το Χοροθέατρο «Δόρα Στράτου» σε συνέχεια την επιτυχημένης εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε πέρσι διοργανώνει το Σάββατο 11 Ιουνίου 2016 στο Λόφο Φιλοπάππου παράσταση αφιερωμένη στον εξωτερικό συνεργάτη του Νίκο Πλακίδα με θέμα:
«Οι φορεσιές μου ξαναχορεύουν»
Συγκροτήματα από όλη την Ελλάδα θα χορέψουν φορώντας φορεσιές φτιαγμένες στο εργαστήρι του Νίκου Πλακίδα.


Οπως γνωρίζετε, το Θέατρο Ελληνικών Χορών "Δόρα Στράτου" είναι ένας οργανισμός μοναδικός στο είδος του στον κόσμο γιατί συνδυάζει καθημερινές παραστάσεις, συλλογή μουσειακών φορεσιών, εκπαιδευτικά προγράμματα, εθνογραφική έρευνα και εκδοτικό έργο. Γι' αυτό είναι σεβαστό από τους ανθρώπους του χορού σε παγκόσμια κλίμακα.
Το ιστορικό μας θέατρο κλείνει φέτος 63 χρόνια προσφοράς και προβολής του λαϊκού πολιτισμού σαν το ζωντανό μουσείο του ελληνικού χορού.

Πληροφορίες στα γραφεία του θεάτρου κ. Καλαντζής τηλ. 210 3244395
και στον Ν". Πλακίδα τηλ. 26320 93218 κιν. 6944 597 806

Το Τίποτα τού Πολύ και το Πολύ τού Τίποτα!



Του Βασίλη Φ. Φωτάκη*


Η προσπάθεια της κυβέρνησης να απεγκλωβιστεί από τα αδιέξοδα της πολιτικής της ανυπαρξίας ταυτόχρονα δημιουργεί και θρέφει αντιλήψεις βαθέως κράτους.

Η ρέπουσα πολιτική τακτική της υπερβολής και των ανέξοδων λόγων ασθενούν την διαπραγματευτική θέση της χώρας καθημερινά κι αυτό καταγράφεται στον τρόπο αντιμετώπισης της χώρας διεθνώς, τόσο στους τίτλους των μέσων ενημέρωσης,  όσο και στις συνεδριάσεις οργάνων που κατά τα άλλα είμαστε εταίροι.

Αυτή η τοξικότητα που παράγεται διαχέεται στο σύνολο του πολιτικού κόσμου στραγγαλίζοντας το όποιο πνεύμα δημιουργίας και ελευθερίας σηκώνει ανάστημα, καταστέλλοντας τις δυνάμεις της πνευματικότητας, δίνοντας έτσι  χώρο δράσης σε ημιμαθείς, ιδεοληπτικούς και επικίνδυνους για τη δημόσια ζωή.

Ο λαϊκισμός που εκδηλώνεται ως ήπια μορφή τοξικότητας είναι στην ουσία ένα περίπλοκο κοινωνικό-πολιτικό φαινόμενο που η τροφοδοσία του έρχεται αδιαμφισβήτητα και από δεξιά και από αριστερά.

Η ανοχή της κοινωνίας έναντι των σκληρών μέτρων αλλά και η αφασία στην οποία έχει περιέλθει οφείλονται στους παραπάνω λόγους, συν ότι βαρέθηκε να εμφανίζονται ως τιμητές ή "σταλεγάκιδες", αυτοί που ευθύνονται γιατί επέτρεψαν με τα λάθη και τις παραλείψεις τους να εμποδίσουν τον κατήφορο της χώρας. Αυτούς που ακόμα προσπαθούν να πιάσουν στασίδι στην πρώτη σειρά διαφόρων εκδηλώσεων ώστε να "φανούν", να "βολέψουν" τους δικούς τους και να αναλάβουν μια θέση στον κρατικό μηχανισμό.

Το νέο αφήγημα που χρειάζεται η χώρα για το αύριο δεν χωράει λογικές του χθες. Αυτό ας το συνειδητοποιήσουμε όλοι εάν θέλουμε να είμαστε μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος.

Τα νέα μέτρα που προωθούνται στραγγαλίζουν κι άλλο την οικονομία και φέρνουν πιο κοντά τα νοικοκυριά στην απόγνωση. Η λύση είναι χιλιοειπωμένη (και από τον γράφοντα) μείωση του κόστους λειτουργίας του δημοσίου, να πάψουμε να παράγουμε νέα ελλείμματα. Να επιστρέψουμε στην κανονικότητα και την σταθερότητα ώστε να μπορούμε να προσελκύσουμε επενδύσεις και εύκολη πρόσβαση στις αγορές.

Οι κυβερνώντες απέδειξαν την ωμή άγνοιά τους όσο αφορά τις αγορές με τις έως τώρα τοποθετήσεις τους, θυμίζω τις θεωρίες παιγνίων, το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, το παράλληλο πρόγραμμα, τώρα ο κόφτης δαπανών κλπ.

 Όμως δεδομένου ότι οι πολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν την μακροοικονομία θα είναι ευτύχημα εάν μέσα στο 2017 υπάρξει άρση των capital controls.

Αυταπάτες, τυχοδιωκτισμοί και ερασιτεχνισμοί μιας δήθεν (αέναης) διαπραγμάτευσης, σαν τα αέναα ομόλογα Βαρουφάκη (μα που το θυμήθηκα!) ή τον αέναο αγώνα κατά των μνημονίων. Για την πολιτική του σημασία τα μέτρα "κόφτη" ήρθαν ως απάντηση στα μέτρα "κάβα. "

Υπάρχει και κάτι έξυπνο και πονηρό όμως εδώ, για τα όποια μέτρα… θα φταίνε πάλι οι ξένοι, οι δανειστές κλπ.
 Κανέναν μας δεν ενδιαφέρουν οι παιδιάστικες αυταπάτες του κ. Τσίπρα.  Το ουτοπικό του σοσιαλισμού πως κάπου, κάπως, κάποτε, πρέπει και μπορεί να εγκαθιδρυθεί ένα τέτοιο σύστημα , εγκαταλείπεται στο τέλος οριστικά διότι  λίγο πριν… τελειώνουν τα λεφτά των άλλων… και φυσικά όταν το ζητούμενο γίνεται η επιβίωση δεν αναζητείς την αυτοπραγμάτωση όπως πρεσβεύει ο maslow στην ιεράρχηση των ανθρωπίνων αναγκών.

Δεν υπήρξαν μόνο οι αυταπάτες του ΠΘ σχετικά με όσα υπολόγιζε αλλά και όσων των ψήφισαν. Το κόστος όμως της αυταπάτης ήταν πολύ μεγάλο για τους Έλληνες πολίτες.

Περισσότερο ενδιαφέρον όμως έχει (θεωρώ) με ποιες πολιτικές και αποφάσεις θα ρυθμιστεί το χρέος παρά το ανέξοδο πως εάν ρυθμιστεί θα φορέσει γραβάτα.

Επειδή λοιπόν δεν προώρισται να ζήσουμε αιωνίως ως άλλοι  μαθουσάλες ας φροντίσουμε έστω  με «Ομόλογα Μαθουσάλας» να αναζητήσουμε στο Eurogroup  μια αξιόπιστη, μια πραγματική εναλλακτική λύση.


* Ο κ. Βασίλης Φ. Φωτάκης είναι Δημοτικός Σύμβουλος Αγρινίου. 

Λογοθεραπεία- Τι πρέπει να κάνουμε για μια ισορροπημένη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού;






Δραστηριότητες για μια ισορροπημένη ανάπτυξη
·         Δώστε χρόνο στο παιδί σας να δείτε τι το ενδιαφέρει και πριν του μιλήσετε εξασφαλίστε την προσοχή του
·         Δώστε του ευκαιρίες για επικοινωνία και χρόνο για να απαντήσει, βάζοντας έτσι τις βάσεις για τις αρχές της συζήτησης
·         Χρησιμοποιείστε καθαρή ομιλία και μην κοροϊδεύετε ή επαναλαμβάνετε τις λανθασμένες εκφορές
·         Χρησιμοποιείστε πλούσιο, σε λεξιλόγιο και σύνταξη λόγο καθώς κάνετε διάφορες δραστηριότητες π.χ. μπάνιο, ντύσιμο, τάισμα, βόλτα στο πάρκο
·         Επεκτείνετε το λόγο του παιδιού από μία λέξη σε δύο ή τρεις π.χ. το παιδί λέει «κούκλα», εσείς λέτε «μια όμορφη κούκλα»
·         Εμπλουτίστε το λεξιλόγιό του με βάση τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του π.χ. «Ας πάμε να αγοράσουμε μήλα. Τα μήλα είναι φρούτα και τα παίρνουμε από το μανάβικο. Τα πορτοκάλια και οι μπανάνες είναι κι αυτά φρούτα.»
·         Διαβάστε παραμύθια και άλλα βιβλία στο παιδί και κάντε ερωτήσεις εναλλάξ με το παιδί ή ζητήστε του να μαντέψει τη συνέχεια της ιστορίας.
·         Μάθετε στο παιδί μικρά τραγουδάκια ξεκινώντας από απλά δίστιχα με ρυθμό π.χ. πάει ο λαγός να πιει νερό.
·         Παίξτε με παιχνίδια που ενισχύουν το λεξιλόγιο όπως το παιχνίδι με τις κατηγορίες «πρόσωπο- ζώο- φυτό- πράγμα»...
·         Βοηθήστε το παιδί να καταλάβει και να μάθει να κάνει ερωτήσεις.
·         Ενθαρρύνετέ το να ζητάει εξηγήσεις όταν δεν καταλαβαίνει μια λέξη
·         Μιλήστε για χρονικές και χωρικές σχέσεις (π.χ. πριν, μετά, πάνω, κάτω...)
·         Δείξτε πράγματα που ναι ίδια ή διαφορετικά (ενσωματώστε τις έννοιες αυτές στο παιχνίδι π.χ. ψηλό ζώο- κοντό ζώο)
·         Δουλέψτε την ομαδοποίηση (π.χ. φρούτα με φρούτα...)
·         Δραστηριότητες: ποιο δεν ταιριάζει και γιατί.
·         Παιχνίδι ρόλων: στο μανάβη, στο κομμωτήριο, στο γιατρό...
·         Δραματοποιήστε παιδικά παραμύθια και διατηρείστε τη μελωδικότητα της φωνής σας, διάλογοι με κούκλες.
·         Ζητήστε τη γνώμη του σε θέματα όπως: τι χρειάζεστε από το σούπερ μάρκετ, τι δώρο θα άρεσε στον ξάδερφό του κλπ.
·         Φροντίστε να μη φαίνεται ότι το διορθώνετε αλλά καθοδηγείστε τις απαντήσεις του συντακτικά επαναλαμβάνοντας τη φράση με τον κατάλληλο τρόπο.
(Απόσπασμα από τον Σύλλογο Επιστημόνων Λογοπαθολόγων-Λογοθεραπευτών Ελλάδος)
Στυλιανού Αναστασία
Λογοθεραπεύτρια
.....................................................................................................................