FOTO: AΘΛΗΤΙΚΗ.EΝΩΣΗ.MΠΑΜΠΙΝΗΣ




ΑΕΤΟΣ: ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2015








FOTO: Δημήτρης Ζαφ.

ΜΠΑΜΠΙΝΗ:ΟΙ ΣΤΕΡΝΕΣ ΤΩΝ ΣΠΙΤΙΩΝ

  




Αλλά ας γυρίσουμε λίγο πίσω στο πρώτο αίτιο που αναφερόμαστε δηλαδή στη φοίτηση στα σχολεία μόνο των αγοριών ενώ διά τα κορίτσια την επιλογή - απόφαση την έπαιρνε μόνο ο πατέρας αγνοώντας το κράτος και τη γνώμη των άλλων οικείων που είχαν (μητέρα, παππούς , γιαγιά). Πράγματι μέχρι το 1920 περίπου ελάχιστα κορίτσια που γνωρίζομε από την ερευνά μας ,φοίτησαν στην πρωτοβάθμιο εκπαίδευση ένεκα της νοοτροπίας των γονέων.
Διά τα μεγάλα κορίτσια πράγματι όλο αυτό το διάστημα που εμπίπτει στην παρούσα έρευνα, ήταν πολύ επικίνδυνο να βρισκόντουσαν μόνα τους στις δουλειές των χωραφιών,ή στην άντληση και μεταφορά νερού από τα πηγάδια, το πλύσιμο των ρούχων στην ύπαιθρο ή για οποιαδήποτε άλλη αιτία. Παραμόνευε ο κίνδυνος της αρπαγής , της ατίμωσης, των εχθροπραξιών και των αντιποίνων και εις το τέλος το άνοιγμα ενός κύκλου αίματος. Η κοινωνική ζωή των κοριτσιών ήταν σχεδόν άγνωστη και εάν υπήρχε ανάγκη πραγματοποιείτο εις το φως της ημέρας. Και ο εκκλησιασμός υπαγόταν και αυτός εις τον έλεγχον και την παρακολούθηση των οικείων.
Η Μπαμπίνη δοκιμάσθηκε σκληρά την περίοδο αυτή και πολλοί νοικοκυραίοι αναγκαζόντουσαν τα όμβρια νερά των σπιτιών της χειμερινής περιόδου να τα συλλέγουν και διοχετεύουν σε υδατοδεξαμενές ( στέρνες) τις οποίες εάν ημπορούσαν , τις κατασκεύαζαν εις το εσωτερικό των σπιτιών ούτως ώστε να αποκλείουν όσες μπορούσαν από τις πιο πάνω εκδοχές καθώς παραμόνευαν οι ανθρωπόλυκοι :οι οποίοι ερχόντουσαν ως φωστήρες μιας νέας αρχής,ποδοπατώντας την αρετή και κραδαίνοντας το κοφτερά μαχαίρια των φονιάδων. Η κατασκευή των στρερνών ήταν ένα τεράστιο χρηματικό βάρος πέραν της προσωπικής εργασίας. Τέτοιες στέρνες είχαν : Οι Παπασπυραίοι, οι Ραπταίοι, οι Χρυσικαίοι, Θανασουλαίοι,οι Πιπιριγκαίοι και άλλοι.
Από το βιβλίο του Αλέξανδρου Κυριαζή ''Εις τη σκιά τις ομίχλης''



















FOTO :Χρήστος Κυριαζής 

Eπιτυχόντες μαθητές (Μπαμπινιώτες) των σχολείων του Αγρινίου & Αθήνας





Οι επιτυχόντες του 3ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου :

Ο συγχωριανός μας Γιώργος Ηγούμενος του Αθανασίου : Στη Σχολή: Γεωπονίας -Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος (Βόλος) Παν.Θεσσαλίας





Οι επιτυχόντες του 4ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου



H συγχωριανή μας Ειρήνη Μασαλή του Βασιλείου Στη Σχολή :Φιλολογίας Ιωάννινα



Επίσης εν Αθήνας Μπαμπινιώτες ο Ηγούμενος Βασίλειος του Θεοδώρου στο ΤΕΙ Λάρισας Μηχανολόγων -Μηχανικών 

 Τριανταφύλλου Αφροδίτη του Ανδρέα ( κόρη της Αμαλίας Καρανίκα )ΤΕΙ Μεσολογγίου Διοίκηση επιχειρήσεων
Θερμά Συγχαρητήρια σε όλα παιδιά... Μπαμπίνη ΙΝ

ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΑΚΗΝΩΝ ΑΘΗΝΑΣ: «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα» από την θεατρική ομάδα Γυμνασίου – Λυκείου Αστακού στην Αθήνα



ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ


Η θεατρική ομάδα Γυμνασίου – Λυκείου Αστακού μας δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε,  στην Αθήνα, την επιτυχημένη φετινή  παράστασή της,  με το έργο ''Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα'' του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθετική επιμέλεια του κ. Λάμπρου Πιτσούλια.
Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί τη Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου και ώρα 8:30 μ.μ., στο υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Ζωγράφου ( οδός Γ. Ζωγράφου & Αγ. Γεωργίου ) με ελεύθερη είσοδο.
Το έργο παρουσιάστηκε με εξαιρετική επιτυχία στον Αστακό και στο Φεστιβάλ Μαθητικού Θεάτρου Αγρινίου. Βεβαία, δεν μας ξαφνιάζει η επιτυχία για άλλη μια φορά της θεατρικής ομάδας των παιδιών του Γυμνασίου – Λυκείου Αστακού, αφού στη πλέον των 15 ετών  πορεία της έχει ανεβάσει εξαιρετικές παραστάσεις και έχει κατ’ επανάληψη αποσπάσει πανελλήνιες και περιφερειακές διακρίσεις και βραβεία σε μαθητικούς διαγωνισμούς.
Τα παιδιά της ομάδας και ο Λάμπρος Πιτσούλιας έδωσαν το χρόνο τους και τη ψυχή τους. Ο Σύλλογος Γυναικών Αστακού στάθηκε αρωγός στην προσπάθειά τους.

Τους καλωσορίζουμε στην Αθήνα και καλούμε συμπατριώτες και φίλους, να παρευρεθούμε στη παράσταση, να χαρούμε τα παιδιά μας και να ενθαρρύνουμε τέτοιες δραστηριότητες. Αποτελεί ταυτόχρονα για μας που ζούμε στην Αθήνα, ευκαιρία για μια όμορφη κοινωνική επαφή.  

28-8-15

Χρήστος Σαλτογιάννης: Καταδικάζω την φραστική επίθεση που δέχτηκε ο Ηλίας Γεωργαλής



Του Χρήστου Σαλτογιάννη

Δεν θα μπορούσα σε καμία περίπτωση να αφήσω ασχολίαστα τα γεγονότα που συνέβησαν στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο την Κυριακή 23 Αυγούστου και αναφέρομαι φυσικά στην έντονη, φραστική και χυδαία επίθεση που δέχθηκε ο επικεφαλής της παράταξης μου κ. Ηλίας Γεωργαλής από τον Αντιδήμαρχο κ. Απόστολο Πανταζή.
Διάθεση να περιαυτολογήσω φυσικά και δεν έχω, ωστόσο θα σταθώ στην ουσία των πραγμάτων που δεν είναι άλλη από την ποιότητα και το περιεχόμενο του Δημοτικού Συμβουλίου Ξηρομέρου.
Κατά καιρούς διαβάζουμε σε τοπικά ιστολόγια για έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ Δημοτικών Συμβούλων για διάφορά ζητήματα του τόπου μας και βέβαια αυτό είναι καλοδεχούμενο όταν πλαισιώνεται από διάλογο και κριτική με σκοπό πάντα το βέλτιστο αποτέλεσμα για το καλό του Δήμου μας.
Όμως, αυτού του είδους η χυδαία φραστική επίθεση ξεφεύγει από τα όρια της απλής ή έντονης αντιπαράθεσης. Υποβαθμίζει το Δημοτικό Συμβούλιο, μας υποβαθμίζει ως κοινωνία και εν τέλει μας υποτιμά και δεν μας τιμά ως πολίτες αυτού του Δήμου.
Από την πλευρά μου, πρωτίστως ως Δημότης, καταδικάζω απερίφραστα και κατηγορηματικά τέτοιου είδους «επιθέσεις» από όπου και αν προέρχονται και όπου και αν καταλήγουν ανεξάρτητα από τα πρόσωπα, διότι σήμερα είναι ο Ηλίας Γεωργαλής, αύριο θα είναι κάποιος άλλος.
Αυτό όμως που μου προκαλεί δυσάρεστη εντύπωση, είναι το γεγονός πως κανείς Δημοτικός Σύμβουλος και κυρίως ο Δήμαρχος δεν καταδίκασε δημόσια το συγκεκριμένο θλιβερό περιστατικό.
Το ερώτημα μου είναι λοιπόν:
Ο Δήμαρχος Ξηρομέρου καταδικάζει τέτοιου είδους περιστατικά ή τα επικροτεί;
Οι υπόλοιποι Δημοτικοί Σύμβουλοι;

Στις 11 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία




Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν τα σχολεία για τους μαθητές. Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, αν και εξετάστηκε το ενδεχόμενο να γινόταν η έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 14 Σεπτεμβρίου, Δευτέρα, δεν κατέστη, ωστόσο, εφικτό, καθώς οι διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο είναι αρκετά χρονοβόρες, οπότε η ιδέα απορρίφθηκε.
Εξάλλου, είχε γίνει πρόταση στο υπουργείο να γίνει η έναρξη της σχολικής χρονιάς μετά τις εκλογές, αλλά και αυτή απορρίφθηκε, καθώς δεν θα μπορούσε να συμπληρωθεί μέχρι τέλος Μαΐου το διδακτικό έτος και, πρακτικά, θα σήμαινε τη μεταφορά του κλεισίματος των σχολείων τον Ιούνιο και την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων τον Ιούλιο.
Πάντως, το άνοιγμα των σχολείων φαίνεται ότι θα βρει το υπουργείο εν μέσω της διαδικασίας της καταγραφής των κενών των εκπαιδευτικών, καθώς δεν υπάρχει ακόμη επίσημη καταμέτρησή τους.
«Έχουμε κάνει μια εκτίμηση που είναι πολύ χαμηλότερη της αρχικής (η αρχική εκτίμηση ήταν της τάξεως των 20.000 κενών). Αυτή τη στιγμή, περιμένουμε την τεκμηριωμένη καταγραφή των αναγκών από τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης», ανέφερε σχετικά ο κ. Χασάπης, ο οποίος δεν θέλησε να κάνει κάποια αναφορά στον πιθανό αριθμό των κενών.
Τέλος, όσον αφορά στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το υπουργείο, υπηρεσιακά οι διαδικασίες είναι στο τελευταίο στάδιο, ενώ οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών έχουν προχωρήσει.
enikos.gr

Η εισήγηση της Μαρίας Ν. Αγγέλη στo βιβλίο του Αλ. Κυριαζή «Εις την σκιάν της ομίχλης» στην Μπαμπίνη (BINTEO)



ΔEITE BINTEO: Η εισήγηση της Μαρίας Ν. Αγγέλη στην παρουσίαση του βιβλίου του Αλ. Κυριαζή «Εις την σκιάν της ομίχλης» στην Μπαμπίνη...

 

Τα ''Παιδία Παίζει''




Γράφει:O Κομπλίτσης Αποστόλης

Ο ΑΚΑΡΝΑΝΑΣ
                                                                                                     
Άνοιξη 2010 που ανθίζουν τα λουλούδια .Τότε ήταν που άρχισε να ανθίζει και η οικονομική περιπέτεια του ελληνικού λαού. Με φόντο το πανέμορφο ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ τα καταγάλανα και ήρεμα νερά του ο Γιώργος μας ανακοίνωσε ουσιαστικά τις φουρτούνες που θα έρχονταν στη ζωή μας. Φουρτούνες που είχαν προσυπογράψει όλα τα συστημικά κόμματα .

 Συμφωνία ΜΑΣΤΡΙΧ – ΛΙΣΑΒΩΝΑΣ κλπ. Μέχρι σήμερα και προβλέπεται να τραβήξει πολλές κυβερνήσεις επί κυβερνήσεων συνεργασίες αστικών κομμάτων με ιδεολογικές διαφορές ( όπως τουλάχιστον αρέσκονται να λένε) καινούρια κόμματα πλατφόρμες - Ποτάμια – Π. Ενώσεις – ένα πράγμα δηλαδή σαν ΤΟ ΜΠΕΡΤΕ!!! Του ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ. 
Υπήρξαν προγράμματα για το λαό απ’ το ΧΛΙΔΑΤΟ ΖΑΠΕΙΟ από τη Δ.Ε ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και από τα πανάκριβα ξενοδοχεία των Αθηνών. Στην ουσία όμως δεν υπήρξε και γι’ αυτό δεν υλοποιήθηκε καμιά υπόσχεση από αυτές που ακούσαμε μέχρι και σήμερα. Θα πρέπει να το καταλάβουμε και να δούμε την πραγματικότητα κατάματα. Η απόφαση και τα προγράμματα βγαίνουν από τις παγκόσμιες οικονομικές λέσχες των διεθνών τοκογλύφων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ντόπιο πολιτικό προσωπικό ΑΠΛΑ διαχειρίζεται τις ΜΑΖΕΣ (ΛΑΟΣ) και εκτελεί τις εντολές….

Έτσι λαέ για μια ακόμη φορά σου τάζουνε Δημοκρατία!! Πάλι μεταξύ μας χαζοχαρούμενα χαμόγελα, πειράγματα στα καφενεία και στις ουρές των ATM από συνταξιούχους και άλλους αργόσχολους. Για πολλοστή φορά ίδια κατάσταση τρέλας- μιζέριας και αποπροσανατολισμού ενός λαού που δυστυχώς έχει εκπαιδευτεί στο ρουσφέτι-  τον Ατομισμό και στις επιδοτήσεις πάσης φύσεως.  Ενός λαού που αρέσκεται μόνο να επικαλείται τους αγώνες και τα επιτεύγματα των Αρχαίων και μεταγενέστερων αυτών προγόνων τους. Έτσι νομίζει ότι δικαιολογείται η απάθεια, η πλεονεξία του καταναλωτισμού καθώς και η δουλοπρεπή στάση του στους τόπους εργασίας που εδώ και εβδομήντα χρόνια περίπου ανέχεται χωρίς να κάνει κάτι ουσιαστικό και ανατρεπτικό για την καλυτέρευση του κοινωνικού συνόλου. Απλά το στερεότυπό του είναι. Για ότι κακό μας συμβαίνει φταίνε οι άλλοι. Μια μικρή ψυχογραφία προσπάθησα να κάνω τις τελευταίες εξαετίες αλλά δυστυχώς είναι μια πραγματικότητα που καλούμαστε να τη ζήσουμε για πολλά χρόνια ακόμα. 

Έτσι και εγώ ως σωματίδιο του λαού και λόγο της εμμονής μου να κάνω γνώστες τις σκέψεις  και τα όνειρα που έχω κάπου – κάπου καλούμε για μια ακόμη φορά ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ να σας τα αποκαλύψω. Κι εσύ λαέ βασανισμένε απερίσκεπτα ή όπως συνηθίζεις να λες κατόπιν ωρίμου σκέψεως!!! Θα κληθείς και θα σε ΠΑΝΕ ΝΑ ΞΑΝΑΨΗΦΙΣΕΙΣ όπως πριν λίγο καιρό με το ΝΑΙ και ΟΧΙ. Και που όλα τα κόμματα είδαν το τυρί και έπεσαν στη φάκα. ( λες και δεν γνωρίζανε τους προβοκάτορες και μισθωμένους αργόσχολους απ’ το 1968 και δώθε). Εσύ λαέ θα κληθείς να υπηρετήσεις για μια ακόμη φορά το ίδιο σάπιο σύστημα που θα σου αφαιρεί την εργασία , θα σου στερήσει τη σύνταξη , θα σου παίρνει το σπίτι. 
Τα σάπιο σύστημα που έχει και θα συνεχίσει να έχει ΑΝΕΡΓΑ τα παιδιά σου και που σου αφαιρεί κάθε έννοια ανθρωπιάς και αξιοπρεπής διαβίωσης. Κατόπιν ωρίμου σκέψεως και σύμφωνα με το όνειρο που είδα απόψε δικαιούμαι ΛΑΕ να σου εξομολογηθώ τη σκέψη που περνάει από το μυαλό μου… ΟΤΙ ΤΑ ΘΕΛΕΙ ΚΙ ΕΣΕΝΑ Ο Κ......ΣΟΥ
                                                                                                  
  23-8-2015                                                                                


Tιμάται σήμερα η μνήμη του Κοσμά του Αιτωλού ''Πατροκοσμά''


Ο Κοσμάς ο Αιτωλός (1714 - 24 Αυγούστου 1779), γνωστός και ως Πατροκοσμάς, ήταν Ελληνορθόδοξος μοναχός. Το κατά κόσμον όνομά του ήταν Κώνστας, ενώ το επώνυμό του παραμένει άγνωστο.
 Το 1961 ανακηρύχθηκε άγιος τηςΟρθόδοξης Εκκλησίας και εορτάζεται στις 24 Αυγούστου.
Γεννήθηκε στην Αιτωλία και όπως αναφέρει ο ίδιος αόριστα "Η πατρίδα μου είναι Ελλάδα από το Απόκουρον". Κατά τον βιογράφο και σύγχρονό τoυ Νικόδημο Αγιορείτη γεννήθηκε στο χωριό Μέγα Δένδρο Απόκουρου κοντά στο Θέρμο ενώ κάποιοι μελετητές θεωρούν πιθανό το γειτονικό Ταξιάρχη Ο πιθανός χρόνος γέννησής του είναι το 1714 διότι ο Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει πως πέθανε σε ηλικία 65 ετών. Οι Παπακυριακού και Κώνστας την τοποθετούν στα 1700-1707. Πιστεύεται από χριστιανούς ότι διέθετε προφητικές και θαυματουργικές ικανότητες. Το κοσμικό του όνομα ήταν Κώνστας. 
Μαθήτευσε στα διδασκαλεία της Παρνασσίδας και της Ναυπακτίας πλάι σε ονομαστούς ιεροδιδασκάλους: τα στοιχειώδη γράμματα τα έμαθε από τον ιεροδιάκονο Γεράσιμο Λύτσικα, ενώ γύρω στα είκοσι, τα γραμματικά, δηλαδή την εγκύκλιο παιδεία την έλαβε από τον ιεροδιάκονο Ανανια, ενώ δίδασκε συγχρόνως και ως υποδιδάσκαλος.Το 1749 πήγε στην Αθωνιάδα Σχολή του Αγίου Όρους(χερσόνησος του Άθω), όπου έκανε σπουδές ανωτέρου επιπέδου στη θεολογία και τη φιλοσοφία. Εκεί υπήρξε μοναχός για δύο περίπου χρόνια στη μονή Φιλοθέου του Αγίου Όρους. Στα 1759 εγκατέλειψε το μοναστήρι και με εντολή του Πατριάρχη Σεραφείμ ξεκίνησε τις περιοδείες του στη Δυτική και Βόρεια Ελλάδα και την Ήπειρο προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο τότε εξισλαμισμό των Χριστιανών. Παρακινούσε με θέρμη τους Ορθοδόξους Χριστιανούς να ιδρύσουν σχολεία που θα διδάσκουν την ορθοδοξία. Το σχολείο αντιμετωπίζεται από τον Κοσμά σαν απαραίτητη προϋπόθεση για την προώθηση της ορθοδοξίας και η εκπαίδευση σαν ένα εργαλείο κατήχησης στην ορθοδοξία. Εκτός από τη σημασία της Ελληνικής γλώσσας αναφέρεται συχνά και στο "ποθούμενο" που ήταν η απελευθέρωση του γένους.  Η αποδοχή του κηρύγματός του συνδέεται με την αναβίωση των χιλιαστικών δοξασιών στα μέσα του 18ου αιώνα. Ένα από τα χαρακτηριστικά του είναι η απόλυτη αφιλοχρηματία. Έλεγε επί λέξει: «Δεν έχω άλλο ράσο από αυτό που φορώ».
Μέσα σε 16 χρόνια ίδρυσε περίπου 200 σχολεία. Στις Διδαχές του παρότρυνε τους γονείς να σπουδάζουν τα παιδιά τους Ελληνικά, τα οποία είναι η «γλώσσα της Εκκλησίας».
«Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».
Σύμφωνα με τον ιστορικό Πασχάλη Κιτρομηλίδη, η δράση του Κοσμά αποτελεί "ιδιοσυγκρατική έκφραση της Ρωσικής προπαγάνδας"· Ο Κοσμάς σχετιζόταν με τον Ευγένιο Βούλγαρη και την Αθωνιάδα Σχολή, ενώ ο Πατριάρχης Σεραφείμ συνδεόταν με την πολιτική της Ρωσίας στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Μετά την Ελληνική επανάσταση του1770 στην Πελοπόννησο, κατά την περίοδο των Ορλωφικών, οι Τούρκοι τον υποπτεύονταν ως πράκτορα των Ρώσων. Κατά άλλους ερευνητές στην καταδίκη του Κοσμά συνέβαλαν κάποιοι Εβραίοι της Ηπείρου διότι με το κήρυγμά του κατόρθωσε να μεταφερθεί η διενέργεια του παζαριού από την Κυριακή στο Σάββατο, γεγονός που έφερε οικονομικές ζημίες στους Εβραίους. Τελικά συνελήφθη και εκτελέστηκε στις 24 Αυγούστου,ημέρα Σάββατο του 1779 στο χωριό Κολικόντασι κοντά στην πόλη του Βερατίου στην σημερινή Αλβανία.Ο Άγιος συχνά αναφερόταν στα κηρύγματά του αρνητικά για τους Εβραίους, πάντως σε κήρυγμά του είχε πει ρητά:«Όσοι αδικήσατε χριστιανούς ή Εβραίους ή Τούρκους, να δώσετε το άδικον οπίσω». Εναντίον του υπήρξαν επίσης οι Ενετοί, οι κοτσαμπάσηδες, οι πλούσιοι και άλλοι ισχυροί οι οποίοι θεωρούσαν ότι θίγονται. Αντίθετα, ο Κοσμάς είχε τη λαϊκή στήριξη από Χριστιανούς και ακόμα και από Τούρκους. Δεν υπήρξε καμία επίσημη κατηγορία εναντίον του ούτε δικάστηκε πριν τον θάνατό του. Για την καχυποψία των Ενετών απέναντί του σώζονται μέχρι σήμερα αναφορές κατασκόπου τους για το πρόσωπό του στα ενετικά αρχεία.
Αργότερα, υπό την επίδραση εθνικιστικού μύθου, ο Κοσμάς θεωρήθηκε πρόωρος εκφραστής των εθνικών ιδεωδών. Παρόμοια άποψη εκφράζουν και οι εκπρόσωποι της αλβανικής εθνικιστικής διανόησης οι οποίοι τον θεωρούν είτε ως πράκτορα του σουλτάνου είτε ως σπορέα της ελληνικής εθνικής ιδεολογίας στο αλβανικό έδαφος. Το μένος των Αλβανών εθνικιστών εναντίον του ιερομάρτυρα Πατροκοσμά εκδηλώθηκε και στην επέτειο των 300 χρόνων από τη γέννησή του και στον εορτασμό της μνήμης του στο χώρο όπου μαρτύρησε, το 2014 στο Κολικόντασι. Είναι γεγονός ότι ο Πατροκοσμάς είχε μια ηπιώτερη στάση ένταντι των μουσουλμάνων σε σύγκριση με τους εβραίους ή τους καθολικούς, ίσως λόγω του ότι οι πρώτοι αποδέχονταν τη δυνατότητα της μετάνοιας. Αυτή του η πεποίθηση επιβεβαιώθηκε με έναν δραματικό τρόπο, καθώς ο Αλή Πασάς, είτε για λόγους ευγνωμοσύνης είτε σε ένδειξη μετάνοιας, ζήτησε να γίνει η ανακομιδή των λειψάνων του αγίου και να χτιστεί ναός στο όνομά του, ο οποίος ολοκληρώθηκε το 1814.

Προσκύνημα του Πολιτιστικού Συλλόγου Μπαμπίνης (2010)
Ανακηρύχθηκε επίσημα άγιος από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως στις 20 Απριλίου 1961 και η μνήμη του τιμάται στις 24 Αυγούστου. Επίσης, εκτός από την Ελλάδα τιμάται αρκετές φορές και από την Ρωσία, την Σερβία, την Βουλγαρία, την Αρμενία, τις ΗΠΑ, την Κύπρο, την Ουκρανία, την Ρουμανία, το Μαυροβούνιο και την ΠΓΔΜ. 

Το 1767 πέρασε από το χωριό ο πάτερ Κοσμάς ο Αιτωλός, στην διάρκεια της δεύτερης περιοδείας του που έγινε από το 1763 ως το 1773. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός έφτασε πρώτα στην Πόρτα ερχόμενος από την Μαχαλά και ύστερα κατέβηκε στο χωρίο όπου και μίλησε στους Μπαμπινιώτες στο παρεκκλήσι της Αγίας Παρασκευής, μιας και τότε η εκκλησία του Αγίου Νικολάου ήταν κατεστραμμένη.





Πηγή:Βικιπαίδεια
.....................................................................................................................