Πολιτιστικός Σύλλογος Μπαμπίνης ............Αύγουστος 2014





ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ    «Τραγικό Συμπόσιο»



 «Τραγικό Συμπόσιο», τραγομακαρονάδα σε μπακιρένια καζάνια και γλέντι με συγκρότημα παραδοσιακής μουσικής. Στο Κλαρίνο ο Γιώργος Διαμάντης στο τραγούδι, Ζωή Ράπτη και Δημήτρης Παλιογιάννης. Στο λαϊκό πρόγραμμα ο Αποστόλης Γιούρκας.
  
Τιμή εισόδου:  2 ευρώ.


58 οι κατάλληλες παραλίες της Αιτωλοακαρνανίας



Αναλυτικά τα επίσημα αποτελέσματα των εργαστηριακών αναλύσεων για τις παραλίες όπου άφοβα μπορούμε να απολαύσουμε το μπάνιο μας. 
Υπεγράφη η απόφαση για την καταλληλότητα των ακτών κολύμβησης της Αιτωλοακαρνανίας, επιβεβαιώνοντας πλήρως το σχετικό πρόσφατο ρεπορτάζ του agrinioreport.com (εδώ), καθώς πράγματι η ακτή του Μενιδίου για πρώτη φορά κρίνεται ακατάλληλη, ενώ υπάρχει σχετική απαγόρευση και για ένα μέρος της Ψανής, στη Ναύπακτο, όπως και για το Γρίμποβο......

Συνολικά οι κατάλληλες για κολύμβηση παραλίες της Αιτωλοακαρνανίας είναι 58. Ο εντυπωσιακός αυτός αριθμός, θα πρέπει κάποια στιγμή σοβαρά να απασχολήσει τους αρμοδίους, καθώς από μόνος του καταδεικνύει τις δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης, οι οποίες και μένουν, δυστυχώς, στη σφαίρα της θεωρίας.
Αναλυτικά και ανά δήμο οι κατάλληλες ακτές κολύμβησης του νομού:
 Δήμος Αμφιλοχίας
1. Ακτή Κατάφουρκο
2. Ακτή Μπούκα
3. Ακτή Αράπης
4. Ακτή Πλαζ ΕΟΤ (ανατολική)
5. Ακτή Νέα Αμφιλοχίας (δυτική)
6. Ακτή Κατεργάκι Σπάρτο
7. Ακτή Κουλούρι Σπάρτο
Δήμος Ακτίου-Βόνιτσας
8. Ακτή οικισμού Λουτράκι
9. Ακτή Δρυμός
10. Ακτή Παληονήσι
11. Ακτή Ρούγα Παλιάμπελων
12. Ακτή Βαρκό Παλιάμπελων
13. Ακτή Σωτήρα
14. Ακτή Αναϊρας (ανατολική προς νησάκι Κουκουμίτσα)
15. Ακτή Βόνιτσας
16. Ακτή Νέα Καμαρίνα
17. Ακτή Παναγιά
18. Ακτή Άγιος Ιωάννης
19. Ακτή Λυγιά
20. Ακτή Βαθυαβάλι
21. Ακτή Βαρκό Πογωνιάς
22. Ακτή Πογωνιάς
23. Ακτή Πογωνιάς (ξενοδοχ. εγκαταστάσεις)
24. Ακτή Παλαίρου
Δήμος Ξηρομέρου
25. Ακτή Ελιά
26. Ακτή Μύτικα (δυτική)
27. Ακτή Μύτικα (ανατολική)
28. Ακτή Σχίνος
29. Ακτή Παλιόβαρκα-Λύσιμος
30. Ακτή Αγριλιά
31. Ακτή Βελά
32. Ακτή Ασπρογυάλι
33. Ακτή Αγιος Γεώργιος
34. Ακτή Χοβολιό
35. Ακτή Νέα Αστακού
36. Ακτή παλαιά Αστακού (μπροστά στο ξενοδοχείο)
Δήμος Μεσολογγίου
37. Ακτή Διόνι
38. Ακτή Λούρος
39. Ακτή Ρεμπάκια
40. Ακτή Άγαλμα
41. Ακτή Αστροβίτσα
42. Ακτή Κανάλι (περιφερειακός δρόμος Αιτωλικού)
43. Ακτή Άγιος Ηλίας
44. Ακτή Σταμνά
45. Ακτή Αγ. Τριάδα
46. Ακτή Τουρλίδα
Δήμος Ναυπακτίας
47. Ακτή Καβουρότρυπα
48. Ακτή Κρυονέρι
49. Ακτή Λιμνοπούλα
50. Ακτή Κάτω Βασιλικής
51. Ακτή Καλαμάκι
52. Ακτή Ρίζας
53. Ακτή Μακύνεια
54. Ακτή Αγίου Παντελεήμονα
55. Ακτή Αντιρρίου
56. Ακτή Πλατανίτης
57. Ακτή Παλαιοπαναγιά
58. Ακτή Βαρειά
Oι λουόμενοι πρέπει ακόμη να γνωρίζουν ότι:
· Απαγορεύεται η κολύμβηση σε όλο το μήκος ακτής Μενιδίου ΤΚ Μενιδίου Δήμου Αμφιλοχίας
· Συνεχίζεται η απαγόρευση κολύμβησης σε όλο το μήκος ακτής Γριμπόβου ΔΚ Ναυπάκτου Δήμου Ναυπακτίας
· Απαγορεύεται η κολύμβηση στη θέση μπροστά από τον πύργο ναυαγοσώστη και στο μήκος της ακτής Ψανής ΔΚ Ναυπάκτου Δήμου Ναυπακτίας, όπου εκβάλλουν αγωγοί όμβριων τριάντα μέτρα εκατέρωθεν μπροστά στην πυκνοκατοικημένη περιοχή.
· Απαγορεύεται η κολύμβηση σε λιμάνια.
· Απαγορεύεται η κολύμβηση σε απόσταση 300 m από ιχθυοκαλλιέργειες.
· Απαγορεύεται η κολύμβηση σε ακτίνα τουλάχιστον 200 m από εκβολές αγωγών διάθεσης λυμάτων
· Απαγορεύεται η κολύμβηση σε ακτίνα 30 m τουλάχιστον από εκβολές νερών που περιέχουν λύματα
Οι Δήμοι και το Λιμενικό Ταμείο και συνδρομητικά οι Λιμενικές Αρχές οφείλουν στην επισήμανση του μήκους των ακτών κολύμβησης και των επιτρεπόμενων σημείων και σύμφωνα με τις οδηγίες της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας. Επίσης οφείλουν στην τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων καθώς και απαγόρευσης στις ακτές που δεν συμπεριλαμβάνονται στις κατάλληλες και απαγορεύεται η κολύμβηση.
Η κολύμβηση σε περιοχές πέρα των προαναφερόμενων ακτών θα γίνεται ευθύνη των λουομένων και περικλείει πιθανούς υγιεινολογικούς κινδύνους .
Οι Δήμοι και το Λιμενικό Ταμείο οφείλουν να διατηρούν καθαρή τις ακτές συνεχώς και να προβαίνουν σε διορθωτικές ενέργειες. Επίσης, να προβούν στον ορισμό και οργάνωση των ακτών κολύμβησης και με την παρουσία ναυαγοσωστών για την προστασία και ασφάλεια των κολυμβητών.

agrinioreport


 ΞΗΡΟΜΕΡΟNEWS 

Θύμησες…..Βατόμουρα ( γατσούμπρα)





του Γιώργου Παληγεώργου 


Μες στην ανάφτρα του καταμεσήμερου, βγαίναμε στη χωματένια δημοσιά… Εμείς και κάτι μεγάλα κόκκινα μυρμήγκια … Άκοπα σταματάγαμε στην άκρα του δρόμου, με τα πολλά τα βάτα. Ήτανε που μπαίναν στον καιρό τους τα βατόμουρα και μαθαίναμε, παρέα με τα τσιροπούλια, τις γέψεις πόφκιανε η φύση… Τα βατόμουρα –γατσούμπρα τάλεγαν στο χωριό- πράσινα στην αρχή, κόκκινα ύστερα κι απέ σα γούρμαζαν μαύρα… Νόστιμα πολύ και στα χείλια έμενε το μέσα χρώμα τους, σκούρο μωβ, σημάδι της απόλαψης...


Μην σφυρίζουμε αδιάφορα στο Τρένο





Άρθρο του Φωτάκη Φ. Βασίλη


Το ότι η Αιτωλοακαρνανία και το Αγρίνιο χρειάζεται να βγει από την απομόνωση και να τεθεί σε «τροχιά» ανάπτυξης μοιάζει κοινότυπο. Δεν παύει όμως να είναι μια στυγνή και σκληρή πραγματικότητα για έναν τόπο με απίστευτες δυνατότητες και φυσική ομορφιά. Έχουμε λοιπόν υποχρέωση να επενδύσουμε στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στο πλαίσιο της απαιτούμενης για την χώρα ανταγωνιστικότητας και μιας παράλληλα βιώσιμης ανάπτυξης για τον τόπο μας.
Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν υποδομές που θα βοηθήσουν το Αγρίνιο να βγεί από το τέλμα και να καταστεί σημαντικός κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου και πόλος τουριστικής έλξης.
Αυτά αντιλαμβανόμαστε, δεν μπορεί να επιτευχθούν με ένα επικίνδυνο και απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, με αεροδρόμια ανενεργά, με λιμάνια που δεν έχουν  καμιά οδική διασύνδεση και με μέσα σταθερής τροχιάς ανύπαρκτα.
Ακόμη και σε αυτή τη περιβόητη Ιόνια οδό που με τις συνεχείς καθυστερήσεις έχει γίνει αιώνια δεν έχει προβλεφθεί  κάθετη σύνδεση με το Αγρίνιο.
Έχω αναφέρει αρκετές φορές σε παρεμβάσεις μου πως το Αγρίνιο έχει ανάγκη να αποκτήσει χαρακτήρα, να αποκτήσει μια αναφορική υπόσταση.
Σκοπός μου είναι να αναπτύξω επιγραμματικά την σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς τονίζοντας την αξιοποίησης της  σιδ. γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου.  Δεδομένου ότι ο Δυτικός Άξονας της χώρας, πάσχει διαχρονικά σε επίπεδο ολοκληρωμένων μεταφορικών συνδέσεων και υποδομών.
Τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς αποτελούν την  απάντηση στις συγκοινωνίες σε κάθε ευνομούμενο, αναπτυγμένο, σύγχρονο, Ευρωπαϊκό κράτος. Αποτελεί λύση για τους πολίτες στα ακριβά καύσιμα, τα διόδια, τα χαμηλά εισοδήματα. Ταυτόχρονα η σύνδεση με τα λιμάνια μας οφείλει να είναι υψηλή εθνική προτεραιότητα, διότι σε σύγκριση  με τις οδικές μεταφορές έχει  7 φορές μικρότερες απαιτήσεις σε ενέργεια, 16 φορές λιγότερα ατυχήματα, 10 φορές λιγότερη ρύπανση, 2 φορές χαμηλότερη ηχορρύπανση.
Τέτοιας μορφής επένδυση όμως εκτός της πολιτικής βούλησης απαιτεί μια μελέτη (οικονομοτεχνική) η οποία θα προσδιορίζει την αναγκαιότητα, τη βιωσιμότητα και την αποδοτικότητα της επένδυσης
Ως προς την αναγκαιότητα μην παραβλέπουμε πως καθημερινά από την Αιτ/νία διέρχεται ένας τεράστιος όγκος οχημάτων διότι ενώνει 7 νομούς με την Πελοπόννησο και την υπόλοιπη Ελλάδα (Αιτωλοακαρνανία – Λευκάδα – Πρέβεζα – Άρτα –Θεσπρωτία – Γιάννενα– Κέρκυρα ) με τα Βαλκάνια  και την Βόρεια Ελλάδα μέσω Εγνατίας Οδού.
Ο κάθετος Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας Αντίρριο – Ηγουμενίτσα είναι λοιπόν  έργο εθνικής προτεραιότητας, παράλληλα με τον βόρειο άξονα, καθώς θα συνδέεται άρρηκτα με την χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ενώνοντας σημαντικά λιμάνια-πύλες της Δυτικής Ελλάδας στην Ευρώπη, την Πάτρα το Πλατυγιάλι και την Ηγουμενίτσα, με μέσο σταθερής τροχιάς. Ένα έργο πνοής κυρίως για την Δυτική Στερεά και την Ήπειρο.
Η αναβάθμιση αυτή θα ενισχύσει τα διαμετακομιστικά κέντρα (πχ Αγρίνιο), προκειμένου να αυξηθούν οι εξαγωγικές δυνατότητες, η παραγωγική ανασυγκρότηση και η τουριστική κίνηση, παράλληλα με την καθημερινότητα των πολιτών της Δυτ. Ελλάδας και της Ηπείρου.
Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνάρτηση με την αναγκαιότητα συνδυασμένων μεταφορών – μέσω μάλιστα και της διασύνδεσης των λιμένων της χώρας δεν μπορεί να καταδικάσει μια ολόκληρη περιοχή σε απουσία τέτοιου είδους υποδομής στρατηγικής σημασίας και ανάπτυξης για τον τόπο λόγω της άστοχης επιλογής να μην προβλέπεται σιδηροδρομική χάραξη στον σχεδιασμό της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Η σύνδεση των λιμένων είναι κομβικής σημασίας εθνικό θέμα, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση βάσει του Κανονισμού χρηματοδότησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών «Συνδέοντας την Ευρώπη». Ο Διευρωπαϊκός σιδηροδρομικός άξονας 29 (Δυτικός σιδηροδρομικός άξονας) ως προέκταση Ευρωπαϊκών δικτύων θα ενώνει το Αντίρριο με την Ηγουμενίτσα, φιλοδοξούμε και με το Πλατυγιάλι. Αποτελεί ένα όνειρο δεκαετιών και  σε συνδυασμό με τον Θαλάσσιο διάδρομο Αδριατικής-Ιονίου-Κρήτης-Κύπρου, θα αλλάξει το μέχρι τώρα τοπίο στις συνδυασμένες μεταφορές της Ευρώπης, ενώ παράλληλα θα γίνει και μοχλός ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα μέσω του κάθετου άξονα Αντίρριο – Ηγουμενίτσα.
 Πρόκειται για ένα νέο μεγάλο έργο, τη σιδηροδρομική Εγνατία, που θα ενώνει με σιδηροδρομικό δίκτυο την Κεντρική Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και τη Δυτική Πελοπόννησο, από την Κοζάνη μέχρι την Καλαμάτα.
Σε αυτό τον σχεδιασμό οφείλουμε  να αναδείξουμε το Αγρίνιο σε Σιδηροδρομικό και Εμπορευματικό Κόμβο της Δυτ. Ελλάδας  και κομμάτι μιας  μελλοντικής Σύνδεσης με τη Στερεά Ελλάδα με πολλαπλάσια οφέλη.
Η ανάγκη στροφής προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς - Σιδηρόδρομο (Προαστιακός, Εμπορικός, Περιφερειακός, Υψηλών Ταχυτήτων και μεγάλων αποστάσεων) η υψηλή ταχύτητα και παροχή ανέσεων επιβίβασης - αποβίβασης - μεταφοράς μπορεί να συνεισφέρει όχι μόνο στην ταχεία διακίνηση (εμπορευμάτων- επιβατών), αλλά και στην περιφερειακή ανάπτυξη.
Παράλληλα οφείλουμε να αναδείξουμε και να προωθήσουμε   τα δρομολόγια του προαστιακού Αιτωλοακαρνανίας στην διαδρομή Αγρίνιο –Μεσολόγγι με πιθανή προέκταση προς Πάτρα από το Κρυονέρι και δια μέσω Θαλλάσης μιας και δεν προβλέπεται σιδηροδρομική χάραξη στον σχεδιασμό της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου .
Μια πολύ καλή ιδέα είναι η τουριστική χρήση της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου τουλάχιστον σε πρώτη φάση, κάτι στο οποίο έχει αναφερθεί πολλές φορές ο  Όμιλος «Χ. Τρικούπης» . Άλλωστε αποτελεί ένα έργο το οποίο σαν φορολογούμενοι πολίτες το έχουμε πληρώσει με 13 εκατομμύρια ευρώ από το1997εως το 2004 και αξίζει προφανώς μια προσπάθεια να συντηρηθεί αυτή η εγκαταλελειμμένη από την πολιτεία σιδηροδρομική γραμμή εισπράττοντας άμεσα πολλαπλά  τουριστικά οφέλη για την περιοχή .


Πολιτιστικός Σύλλογος Μπαμπίνης ''Χριστόδουλος Παμπλέκης''....Πολιτιστικό καλοκαίρι 2014




Ο Πολιτιστικός Σύλλογος του χωριού μας όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος  θα πραγματοποίηση το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου Πολιτιστικές εκδηλώσεις  ''ΜΠΑΜΠΙΝΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2014'' 



Δείτε το πρόγραμμα των Πολιτιστικών εκδηλώσεων  


Θύμησες....... Το αρμάθιασμα του καπνού


στο αρμάθιασμα ο Τάκης Κατσίκας

πολλά καλοκαίρια πίσω όλο το χωριό στο πόδι. Πριν καλά- καλά ξημερώσει ετοιμάζονταν τα ζώα για να ξεκινήσουν για το μάζεμα του καπνού. Νύχτα ακόμα στο καπνοχώραφο και εκεί με το φως του φεγγαριού ή της λάμπας άρχιζε το μάζεμα του καπνού.
Μαζεύαμε αγκαλιές και τις αφήναμε στα χεράμια Κάθε «χέρι» του καπνού και άλλη δυσκολία. Πρώτα το πατόφυλλο. (Τα χέρια σχίζονταν από τις μπλάνες και τις πέτρες),το ,μεσόφυλλο και το κορφόφυλλο βάσανο,τα χέρια να κολλάνε και να μην μπορείς να κάνεις δουλειά. Όλα όμως έπρεπε να γίνονται γρήγορα γιατί μόλις έβγαινε ο ήλιος τα φύλλα μαραίνονταν και έπρεπε να έχουμε τελειώσει. 
Φορτώναμε τα χεράμια στα ζώα και εμείς περπατώντας από πίσω τραβούσαμε για το χωριό.
Ένα πρόχειρο πλύσιμο των χεριών με πράσινο σαπούνι για να φύγει η κόλλα, λίγο πρόχειρο φαγητό  στα γρήγορα και στρωνόμασταν για αρμάθιασμα. Φύλλο -φύλλο ως το αργά το απόγευμα τραβούσε αυτή η διαδικασία με κάποια διαλείμματα για φαγητό και για μια φέτα καρπούζι να δροσιστούμε. Κι όταν γέμιζε η βελόνα την αδειάζαμε στο σπάγκο που είχαμε δέσει στο πίσω μέρος της που είχε μια τρύπα. Κι έτσι κάναμε τις αρμάθες. Όταν γέμιζε ο σπάγκος δέναμε στις δύο άκρες του τις αγκλίτσες. Τα κοψίματα από την βελόνα ήταν σχεδόν καθημερινά. Με λίγο καπνό πάνω στην πληγή όμως σταματούσε το αίμα. Βάζαμε στοίχημα πόσες αρμάθες θα κάνει ο καθένας.

Κι αφού τέλειωνε το αρμάθιασμα, κουβαλούσαμε τις αρμάθες  στη λιάστρα. Τις απλώναμε μία-μία για να λιαστούν.

έτσι κάναμε διακοπές το καλοκαίρι στα καπνοχώραφα 

και στο αρμάθιασμα (μπιλόνιασμα) του

 καπνού....

Μπαμπίνη …αναμνήσεις


Δείτε foto:  Από το προσωπικό αρχείο του Δημήτρη ( Τάκη Κατσίκα)








Μεγάλη ανατροπή στην κατανομή των εδρών στον Δήμο Ξηρομέρου. Σοβαρό λάθος οδήγησε σε λάθος υπολογισμό των εδρών από το Πρωτοδικείο Μεσολογγίου. Νέα απόφαση που εκλέγεται τελικά και ο κ. Τάσος Κατσιπάνος.




Από το ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS

Τελικά εκλέγεται δημοτικός σύμβουλος Δήμου Ξηρομέρου και ο υποψήφιος ανεξάρτητος Δήμαρχος με τον συνδυασμό «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ» κ. Αναστάσιος Κατσιπάνος. Με νέα απόφαση του, την 12/2014 το Πρωτοδικείο Μεσολογγίου αναιρεί την προηγούμενη του (δείτε εδώ), προφανώς γιατί έχει γίνει ένα σοβαρό λάθος στην κατανομή των εδρών. Το απόγευμα θα αναρτήσουμε όλη την νέα απόφαση του Πρωτοδικείου Μεσολογγίου (την έχουμε στα χέρια μας) με την οριστική κατανομή των εδρών στον Δήμο Ξηρομέρου. Ο τελικός αριθμός των εδρών είναι:
  • κ. Ερωτόκριτος Γαλούνης 16
  • κ. Ντίνα Κουμανδράκη-Σαμαρά 7
  • κ. Ηλίας Γεωργαλής 2
  • κ.Γεράσιμος Βότσης 1
  • κ. Αναστάσιος Κατσιπάνος 1

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Ελευθέριο Μάντζαρη για την έγκυρη ενημέρωση και για την ενεχυρίαση της νέας απόφασης.

Εκλέγεται τελικά ο κ. Γεράσιμος Βότσης. Λάθος του Πρωτοδικείου Μεσολογγίου.


Τελικά εκλέγεται δημοτικός σύμβουλος Δήμου Ξηρομέρου ο υποψήφιος με την «ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» κ. Γεράσιμος Βότσης. Αποδείχτηκε ότι και τα Πρωτοδικεία κάνουν λάθος (δείτε εδώ). Θεωρούμε πολύ δυσάρεστη εξέλιξη να μην υπήρχε, ειδικά σε αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο, η φωνή του κ. Βότση.

ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS

Τοποθετήθηκαν ραντάρ σε περιοχές του Εθνικού δικτύου της Αιτ/νίας - Σε ποια σημεία βρίσκονται


Ραντάρ για τον έλεγχο ταχύτητας στην Εθνική Οδό τοποθέτησε το υπουργείο Δημόσιας Τάξης σε μια προσπάθεια πρόληψης των ατυχημάτων, τα περισσότερα από τα οποία οφείλονται στις παραβάσεις του ΚΟΚ.
Πιο συγκεκριμένα στο Εθνικό δίκτυο της περιοχής ευθύνης της Τροχαίας Μεσολογγίου, ραντάρ τοποθετήθηκαν στην περιοχή Φραγκουλέϊκα στο 52,6 χλμ., στην κατεύθυνση από Αντίρριο προς Αμφιλοχία, στο Ευηνοχώρι στο 23 χλμ., λίγο πριν από τη γέφυρα του Ευήνου στην κατεύθυνση από Αντίρριο προς Αμφιλοχία, στον κόμβο του Αγίου Συμεών στο 31,1 χλμ., στην κατεύθυνση από Αντίρριο προς Αμφιλοχία, στο 46 χλμ., στην κατεύθυνση από Αμφιλοχία προς Αντίρριο, στο 35,8 χλμ., πριν από το χώρο στάθμευσης, στην κατεύθυνση από Αμφιλοχία προς Αντίρριο, στο 32 χλμ., πριν από τον κόμβο Μεσολογγίου στην κατεύθυνση από Αμφιλοχία προς Αντίρριο, και στο 22,5 χλμ., πριν από το χώρο στάθμευσης στην κατεύθυνση από Αμφιλοχία προς Αντίρριο.

Η Περιφερειακή Διοίκηση της ΕΛ.ΑΣ. και η Τροχαία Μεσολογγίου γνωστοποιούν στους οδηγούς τις θέσεις στις οποίες βρίσκονται οι ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές για βεβαίωση παραβάσεων του ΚΟΚ, προκειμένου να είναι ενημερωμένοι και προσεκτικοί, αφού σε διαφορετική περίπτωση οι παραβάσεις καταγράφονται και τα πρόστιμα θα φθάσουν στο σπίτι τους.

πηγή: aixmi-news


Η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Μεσολογγίου για τις εκλογές στο Δήμο Ξηρομέρου



Στην διάθεση της Ξηρομερίτικης  Ματιάς είναι όλη η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Μεσολογγίου (διαδικασία εκούσιας δικαιοδοσίας) για τις εκλογές στο Δήμο Ξηρομέρου. Από την απόφαση αυτή προκύπτει ότι:

Ο Συνδυασμός "ΔΥΝΑΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ" λαμβάνει  16 έδρες.  Πέντε(5) στην Αλυζία, εννέα(9) στον Αστακό και δυο(2) στις Φυτείες.

Ο Συνδυασμός " ΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ ΑΛΛΑΖΕΙ" λαμβάνει  9 έδρες. Δύο(2) στην Αλυζία, πέντε (5)στον Αστακό και δύο(2) στις Φυτείες.

Ο Συνδυασμός "ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ ΞΗΡΟΜΕΡΙΤΩΝ" λαμβάνει 2 έδρες. Μία(1) στον Αστακό, και μία(1) στις Φυτείες.

Ο Συνδυασμός "ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ  ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ" δεν λαμβάνει καμία έδρα βάση της ποσόστωσης και μένει εκτός Δημοτικού Συμβουλίου.

Επίσης ο Συνδυασμός  "ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ ΞΗΡΟΜΕΡΙΤΩΝ" εκλέγει Τοπικούς Συμβούλους στην α.Δημοτική  Κοινότητα Αστακού. β.Τοπική Κοινότητα Μύτικα. γ.Τοπική Κοινότητα Βασιλόπουλου. δ. Τοπική Κοινότητα Σκουρτούς και ε. Τοπική Κοινότητα Παπαδάτου  

Δείτε παρακάτω τα βασικά σημεία της απόφασης:











Πηγή: Ξηρομερίτικη ματιά

“ Το μεγάλο στοίχημα ! ” για τον Σύλλογο Κωνωπινιωτών Ξηρομέρου



Το πανηγύρι του χωριού μας, για το οποίο έχουν να λένε οι παλιοί και να θυμούνται με άκρατη νοσταλγία χωριανοί και συντοπίτες μας, ως ένα από τα καλύτερα πανηγύρια του Ξηρομέρου, με καταγεγραμμένες παρουσίες, τα μεγαλύτερα ονόματα των δημοτικών  βάρδων της εποχής (Καρναβάς, Χαλκιάδες, Σούκας, Κωσταντίνου, Τουρκοβασίλης κλπ) τα τελευταία χρόνια  παρουσίαζε, για διάφορους λόγους,  μία παρακμιακή εικόνα, που  οδήγησε νομοτελειακά στην αναστολή του.
Σημεία των καιρών που αποδιοργανώνουν μακροχρόνια ήθη και έθιμα, αφήνοντας ολοένα και περισσότερο μαύρα στίγματα οπισθοδρόμησης και παρακμής.
Ο Σύλλογος Κωνωπινιωτών Ξηρομέρου, ταγμένος ως θεματοφύλακας των πολιτιστικών αξιών του τόπου μας, ικανοποιώντας το κοινό αίσθημα των συγχωριανών μας, αποφάσισε να αναβιώσει φέτος το πανηγύρι του χωριού μας, αναδεικνύοντας παράλληλα παραδοσιακά έθιμα, που θα προσδώσουν δυναμική πολιτισμού και ξέχωρη ομορφιά.
Είναι μεγάλο το ρίσκο για το Σύλλογο γιατί επί της ουσίας, τα μέλη που τον απαρτίζουμε, δεν είμαστε επαγγελματίες του είδους με ότι αυτό συνεπάγεται.
Όμως, έχουμε άκρατη θέληση και επιμονή   και η στόχευσή μας είναι διπλή !
Αφενός, να ανασυσταθεί το πανηγύρι μας σε γερές βάσεις, έχοντας ως συστατικά του διαχρονικές πολιτισμικές αξίες του χωριού μας, και αφετέρου, με τα έσοδα της εκδήλωσης, να μπορέσουμε να επισκευάσουμε το  κατεστραμμένο  Δημοτικό μας Σχολείο που είναι για μας μνημείο – σύμβολο, και να το ανακαινίσουμε  σε Πολιτιστικό Κέντρο του χωριού μας.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Κωνωπινιωτών Ξηρομέρου

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ της Κωνωπίνας – (Φύλλο  75)

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


            



«ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ»



του Αποστόλη Κομπλίτση



    Ένα τυχαίο γεγονός  βλέποντας μια παλιά ελληνική ταινία στην τηλεόραση)  μου έδωσε το ερέθισμα να σκεφτώ και να καθίσω να καταγράψω  ) με πολύ κόπο ομολογώ) ονόματα  που εκατοντάδες χρόνια ακούγονταν στην ελληνική επικράτεια αλλά και σε όλο τον ελληνισμό ανά τον κόσμο.  Ονόματα σπάνια που στο πέρασμα του χρόνου τείνουν να εξαφανιστούν. Σε μεγάλα γεωγραφικά τμήματα της χώρας μας , δεν υπάρχουν καθόλου.  Εκτός αν υπάρξει κάποιος (σπάνιος) απόγονος ή αν έχει( ξεμείνει) κάνας τοπικός Άγιος.  Ονόματα που μέχρι και τις δεκαετίες του  ΄50 και του ΄60 ακούγονταν ευρέως στην κοινωνία μας. Προσπαθώντας  να κάνω αυτή την καταγραφή μου δημιουργήθηκε μια περιέργεια και ένα ερώτημα: τελικά όλα τα ονόματα έχουν ξεθωριάσει σαν  ένα καθημερινό παλιό σακάκι  ή υπάρχει  κοινωνικοθρησκευτική επιβολή  στο να εξαφανιστούν ονόματα της ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας ; της ελληνικής γης και παράδοσης που στο σύνολό τους συνθέτουν τον Ελληνικό πολιτισμό;
   Οι γνώσεις μου δεν μου επιτρέπουν να κάνω κάποια κοινωνιολογική ανάλυση   και να σας δώσω τεκμηριωμένη απάντηση. Εγώ θα μείνω μάλλον με την περιέργεια. Εσείς αν επιθυμείτε και αν γνωρίζετε δώστε μια εξήγηση.
Αυτό που πιστεύω και επιθυμώ είναι να σας ταξιδέψω σε μονοπάτια που ίσως και να σας θυμίζουν κάποιο από τα παρακάτω ονόματα:

     ΛΟΥΚΑΣ   ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ   ΑΡΣΕΝΗΣ   ΠΛΑΤΩΝΑΣ      
     ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ   ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ   ΙΣΙΔΩΡΟΣ   ΝΑΠΟΛΕΩΝ   ΤΙΜΟΛΕΩΝ 
     ΦΑΝΟΥΡΗΣ    ΜΕΝΕΛΑΟΣ  ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΔΡΟΣΟΣ  ΔΡΟΣΟΥΛΑ 
     ΤΡΥΦΩΝΑΣ  ΑΓΑΘΟΚΛΗΣ  ΑΓΑΘΗ    ΕΛΙΣΑΒΕΤ  ΖΑΧΑΡΙΑΣ   
     ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ  ΞΕΝΟΦΩΝ   ΝΙΚΗΤΑΣ  ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ  ΖΗΣΗΣ
     ΒΡΑΣΙΑΔΑΣ   ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ   ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ  ΠΟΥΛΧΕΡΙΑ  ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ 
     ΟΔΥΣΣΕΑΣ  ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ   ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ  ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ  ΕΥΘΑΛΙΑ
     ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ  ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΑ  ΚΛΕΑΝΘΗΣ  ΕΡΜΙΟΝΗ   ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ
     ΠΟΛΥΒΙΟΣ  ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ  ΜΕΛΕΤΗΣ   ΔΙΟΜΗΔΗΣ  ΟΝΟΥΦΡΙΟΣ
     ΛΕΑΝΔΡΟΣ   ΑΛΚΜΗΝΗ  ΤΕΡΨΙΘΕΑ  ΛΥΣΣΑΝΔΡΟΣ  ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ 
     ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ   ΧΛΟΗ ΠΟΛΥΝΙΚΗ  ΛΕΜΟΝΙΑ  ΧΑΙΔΕΜΕΝΗ 
      ΚΛΕΙΜΕΝΤΙΝΗ   ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ   ΣΤΥΛΙΑΝΗ  ΠΑΡΘΕΝΙΑ   ΧΡΥΣΙΪΔΑ
      ΣΑΒΒΑΤΙΑΝΗ   ΚΥΡΙΑΚΗ  ΑΡΓΥΡΕΝΙΑ   ΡΟΥΜΠΙΝΗ  ΚΑΣΣΙΑΝΗ
      ΖΑΧΑΡΕΝΙΑ   ΒΙΡΓΙΝΙΑ  ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ  ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ
     ΠΑΣΧΑΛΙΑ   ΑΣΗΜΕΝΙΑ   ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ   ΟΛΥΜΠΙΑ  ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ
     ΕΥΤΑΞΙΑ    ΚΡΥΣΤΑΛΛΩ   ΚΑΛΛΙΡΟΗ   ΠΟΥΛΙΑ  ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ  ΔΟΡΥΛΕΑ  
     ΕΛΕΩΝΟΡΑ  ΜΥΡΣΙΝΗ  ΑΣΤΕΡΩ  ΤΕΡΨΙΧΟΡΗ  ΙΟΚΑΣΤΗ   ΕΥΛΑΜΠΙΟΣ
     ΟΡΕΣΤΗΣ  ΜΑΡΙΝΟΣ ΜΕΡΚΟΥΡΙΟΣ  ΒΥΡΩΝΑΣ  ΕΥΔΟΚΙΑ   ΕΥΔΟΞΙΑ 
    ΕΥΜΟΡΦΙΑ   ΕΡΩΦΙΛΗ  ΔΩΡΟΘΕΑ   ΑΡΙΑΔΝΗ 

         Τα  ονόματα που μπόρεσα να καταγράψω  στη διάθεσή σας. Και  φυσικά υπάρχουν  και πολλά άλλα  που ίσως έχουν ξεχαστεί  τελείως  και κάποια που αντέχουν ακόμα με μεγάλη δυσκολία.

Γιορτή του Πατέρα 2014 - Χρόνια πολλά σε όλους τους μπαμπάδες... Κυριακή, 15 Ιουνίου 2014





Μπορεί πολλοί να μην το γνωρίζουν, όμως σήμερα είναι η Γιορτή του Πατέρα. Σε αντίθεση από τη γιορτή της μητέρας, η γιορτή για τον πατέρα δεν είναι καθόλου διαδεδομένη, ενώ οι περισσότεροι ξεχνούν την ύπαρξη της. 
Πώς καθιερώθηκε όμως η Γιορτή του πατέρα; Η Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα γιορτάστηκε για πρώτη φορά στις 19 Ιουνίου 1910 και έκτοτε γιορτάζεται κάθε τρίτη Κυριακή του Ιουνίου.
Γιορτή του πατέρα ή ημέρα του πατέρα ονομάζεται η ετήσια κινητή εορτή προς τιμήν του πατέρα, των πατρικών δεσμών και γενικά της επιρροής των πατέρων στην κοινωνία. Γιορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου σε πολλές χώρες παγκοσμίως, αν και σε ορισμένες χώρες η ημερομηνία μπορεί να διαφέρει. Θεωρείται συμπληρωματική εορτή μαζί με την ημέρα της μητέρας.

Η πρώτη γνωστή ιστορικά περίπτωση οργανωμένου εορτασμού της Ημέρας του Πατέρα έλαβε χώρα στο Φέαρμοντ της Δυτικής Βιρτζίνιας των Ηνωμένων Πολιτειών στις 5 Ιουλίου 1908.

Des ή Δες Τέχνη για την Αθήνα από Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες στο Booze.



Η έκθεση Des στο Booze Cooperativa είναι η ομαδική έκθεση οχτώ νέων καλλιτεχνών από διάφορες πόλεις του κόσμου, αλλά αυτόν τον καιρό ζουν και δουλεύουν στην Αθήνα. Η έκθεση δημιουργήθηκε μέσα από τις προσωπικές και κοινές τους εμπειρίες στην πόλη της Αθήνας και την έρευνά τους για την έννοια του DES. Το DES στα ισπανικά και το DE στα αγγλικά χρησιμοποιείται ως πρόθεμα για να δηλώσει άρνηση ή αντιστροφή του νοήματος. Στα ελληνικά το ΔΕΣ σημαίνει βλέπε.
Τα έργα που παρουσιάζονται δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την έκθεση και προσπαθούν να ερμηνεύσουν το πιθανό και το απίθανο μέσα στο σύγχρονο αθηναϊκό αστικό τοπίο. Οι 8 καλλιτέχνες προσπαθούν να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως τι κάνουμε στην πόλη μας, πώς αυτό κατασκευάζεται, χρησιμοποιείται και αντιμετωπίζεται, μπορεί να μας ενημερώσει σχετικά με το πώς βλέπουμε τους εαυτούς μας σήμερα και στο μέλλον.







Ο Alfredo Pechuan είναι από την Ισπανία και δημιουργεί μια εγκατάσταση βίντεο βασισμένη στην παρωχημένη τεχνολογία και την αναλογική εικόνα. Χρησιμοποιεί παλιές ηλεκτρονικές διαφάνειες και πρωτόγονες εφαρμογές. Η Αγγελική Χάιδω Τσόλη είναι από την Ελλάδα και παρουσιάζει μία εγκατάσταση με αφορμή το όνομα της έκθεσης. H Μαρίνα Αννούση και αυτή από την Ελλάδα, εκθέτει φωτογραφίες για την καθημερινή ζωή στην Αθήνα. Η Laura Ruiz, από την Ισπανία, παρουσιάζει το έργο της με τίτλο DES-τοπία. Πρόκειται για μία εγκατάσταση για το βίαιο και μη κατοικήσιμο τοπίο της ελληνικής κοινωνίας. Ο Παναγιώτης Βούλγαρης από την Ελλάδα παρουσιάζει έναν ιδιότυπο κήπο στον οποίο συνυπάρχει το φυσικό με το τεχνητό στοιχείο και γίνεται ένας τόπος αντιφάσεων, σύγκρουσης και κατακερματισμού μιας αλλόκοτης πραγματικότητας. Η Nina Franco είναι από την Βραζιλία και εκθέτει μια σειρά από φωτογραφίες με θέμα την εμπειρία της μετανάστευσης στην Ελλάδα. Η Maria Galvan, από την Ισπανία και με το έργο της DES- contentos, παρουσιάζει την προσωπική της εκδοχή για τη σύγχρονη ζωή στην Ελλάδα, με έργα από λάδι σε καμβά. Τέλος η Blanka Amezkua από τις ΗΠΑ παρουσιάζει ένα έργο μικτής τεχνικής για την “Μπέττη”, ένα αδέσποτο σκυλί το οποίο έχει ακολουθήσει τα τέσσερα τελευταία χρόνια στους δρόμους της Αθήνας.







Booze Cooperativa, Κολοκοτρώνη 57, Αθήνα
Διάρκεια έκθεσης 5 έως 22 Ιουνίου 2014

Περιοδικό  ΓΚΡΕΚΑ
Κείμενο: Μαρίνα Πετρίδου
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Ακρίβος


.....................................................................................................................